Stará Ves

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Stará Ves leží nedaleko Rýmařova a to severozápadním směrem. Obec se rozkládá v jihovýchodní části chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Součástí obce Stará Ves je osada Žďárský Potok. Jihozápadním směrem leží obec Horní Město, severozápadním směrem z obce dorazíme k motorestu Skřítek a severovýchodním směrem se rozkládá Malá Morávka. Obec Stará Ves se rozkládá na obou březích Podolského potoka. Na území obce a na toku tohot potoka je vybudováno několik malých vodních elektráren. Stará Ves je podhorskou obcí, kterou obklopují zalesněné stráně kopců. Na území obce najdeme řadu penzionů a horských chat. Jihozápadním směrem od obce se nachází oblast přírodní rezervace Pstruží potok, severovýchodním směrem pak oblast přírodní rezervace Růžová a severozápadním směrem přírodní památka U Slatinného potoka. Obcí prochází značená cyklistická trasa, po které se severním směrem vydáme přes vrcholky a po úbočí Jeseníků do obce Malá Morávka. Cyklistické trasy vedoucí oblastí Jeseníků jsou vhodná pro vyznavače jízdy na horských kolech. Vydáme-li se po cyklostezce jihovýchodním směrem do Rýmařova, můžeme odtud dále pokračovat po dálkové cyklistické trase Jeseník-Znojmo. Obcí Stará Ves prochází červená turistická trasa a osadou Žďárský potok pak zelená a žlutá turistická trasa. Severním směrem po červené se vydáme kolem horské chaty Anenská huť a kolem Alfrédky stále po červené k Jelení studánce ( 1311 m.n.m.). Jihovýchodním směrem dojdeme po červené přes Rýmařov ke zřícenině hradu Strálek. Z osady Žďárský potok se po zelené severním směrem vydáme k horské chatě Alfréda, jižním směrem po zelené dojdeme do obce Bedřichov. Žlutá turistická trasa nás zavede severovýchodním směrem kolem horské chaty Anenská huť do obce Malá Morávka.

Statistické údaje

Telefon: 554 283 004
Fax: 554 230 142
E-mail: stara.ves@seznam.cz
Oficiální internetové stránky nejsou uváděné
Obec s rozšířenou působností: Rýmařov
Obec s pověřeným obecním úřadem: Rýmařov

Poslední aktualizace: 3.12.2005
Nadmořská výška:
640 metrů nad mořem
Stará Ves na mapě

Příspěvky z okolí Stará Ves

Stará Ves - kostel Povýšení Sv. kříže
Ačkoliv se praví , že Stará Ves u Rýmařova není na svůj název zas tak stará, věk přes 450 let (založena v r. 1561) už nakonec za zaznamenání stojí. V…
Krásná, poněkud netradičně pojatá socha zdobí křižovatku s odbočkou ke kostelu ve Staré Vsi u Rýmařova (ulice Potočná a Mlýnská). Plastika sv. Jana N…
Jakou pohromou byla ve své době 1. světová válka si dnes těžko můžeme představit. Valná část bojů se odehrávala v Evropě, ale do válečných operací za…
Mohamed velí mohamedánovi, aby alespoň jednou za život podnikl hadž, tedy…
Stará Ves u Rýmařova je obec vzdálená od Rýmařova 6 kilometrů. Poprvé je…
Máte - li rádi adrenalin, vypravte se do Rýmařova. Ocitnete se zde v…
Příběh takřka sureálný se váže k božím mukám, které najdeme u lesní cesty mezi Janovicemi a Novým Polem poblíže Rýmařova. Hrdinou…
Krajina kolem Rýmařova je neobyčejně zajímavá a rozmanitá. Na severozápad…
Ani další místní část Rýmařova - Janovice se nemůže pochlubit vlastním…
Adrenalinové parky rostou na horách jako houby po dešti. Zejména pro…