Omice

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Omice jsou větší obcí s 720 obyvateli a najdeme ji západním směrem od Brna, východním směrem od města Rosice a v oblasti Bobravské vrchoviny. Obec se rozkládá na levém břehu řeky Bobravy a u severního okraje přírodního parku Bobrava. Omice je obklopena zalesněnými stráněmi okolních kopců. Východním směrem se nad Omicemi zvedá Šibeník ( 428 m.n.m.), severozápadně Hvízdalka ( 442 m.n.m.) a západním směrem vrchol Bučín ( 444 m.n.m.). Na kopci Bučín je zřícenina hradu Bučín, zmíněného v roce 1349. Z původního hradu se dochovala prohlubeň po věži, zbytky zákládů a kameny ze stavby. Kolem jižního okraje obce prochází železniční trať na trase Brno - Rosice. Nedaleko železniční stanice roste památný 300 let starý strom a to Dub letní. U východního okraje obce je přírodní památka Na Hájku a tvoří ji opuštěný lom s chráněnými druhy teplomilných rostlin. U železniční stanice v Omicích je výchozí bod žluté turistické značky a vydat se po ní můžeme přes vrchol Tmavý žlíbek ( 421 m.n.m.) a kolem Bučína do města Rosice. Nedaleko severovýchodního okraje obce prochází zelená turistická značka vedoucí od železniční stanice v obci Střelice a dále pokračuje na rozcestí U Vodárny, se žlutou značkou. Z tohoto rozcestí se můžeme po žluté vydat k automotodromu Brno.

Historie

První písemná zmínka o obci je z roku 1104 a byla majetkem benediktinského kláštera v Třebíči. Území obce bylo podle archeologických průzkumů osídleno již v starší době kamenné. Ve 14. století je v Omicích připomínaná tvrz. Dominantou obce je původně románský kostel svatého Jakuba Většího, jež byl postaven na přelomu 12. a 13. století.

Poslední aktualizace: 26.2.2007
Nadmořská výška:
385 metrů nad mořem
Omice na mapě

Příspěvky z okolí Omice

Turistické rozcestí Nad Omicemi
Nachází se východně od Omic na okraji lesa u silnice směřující z Omic do Troubska. Prochází tudy zeleně značená turistick…
Podkomorské lesy hrají na podzim všemi barvami. Toto oblíbené rekreační…
Před kostelem sv. Martina v Rosicích stojí po levé straně vchodu vápencová barokní skulptura sv. Floriána. Datuje se přibližně do 20…
V Kostelní ulici, spojující rosický zámek a farní Kostel sv. Martina, stojí barokní socha sv. Vincence Ferrerského. Nechal ji…
Turistické rozcestí U vodárny
Nachází se u zpevněné lesní cesty poblíž bývalé vodárny v údolí Troubského potoka. Prochází tudy žlutě značená turistick…
Bývalý malebný rybník Rebušín, kterému starousedlíci občas také ř…
Turistické rozcestí se nachází poblíž samoty Kývalka na silnici odbočující z hlavní komunikace z Popůvkek do Ostrovačic směrem k…
Roky jsme zde vídali pouze torzo neuskutečněného projektu. Dnes u…
Bažinaté území při levém břehu říčky Bobravy pod náspem železničn…
Zcela nová a současně i velmi zajímavá naučná stezka nazvaná Bučín…
Trasa vede ze Střelic od vlaku horní částí obce, klesne do údolí …
Nachází se v těsné blízkosti nádražní budovy. Tento dominantní a…
Nachází se na železniční trati č. 244 vedoucí ze Střelic do Hrušo…
Nachází se na rohu nádražní budovy poblíž památného stromu. Začín…
Nachází se u vlakové stanice Tetčice. Prochází tudy žlutě značená turistická trasa. Jedním směrem vede lesem k hájence Na Bučíně…
Nachází se v jižní části Podkomorských lesů na hranici okresů Brno-město a Brno-venkov a katastrů Žebětín a Popůvky při soutoku severní a jižní v…
Patří mezi nejstarší domy v obci. V minulosti to byl panský dům, je…
Rosice leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město se rozkládá v…
Veřejnosti přístupný zámek se nachází v Rosicích na Brněnsku v…
Původně románský objekt ze 3. čtvrtiny 12 století. Presbytář s pozdější patrovou oratoří a gotickou čtvercovou sakristií je…