Nové Údolí - Muzeum železnice

Turistické cíle Památky a muzea Muzeum

V turistické sezoně od jara do podzimu bývá otevřeno skromné železniční muzeum v Novém Údolí na Šumavě. Je zřízeno ve starém chladícím vagóně z 20. let 20. století a kromě různých železničářských artefaktů v něm najdeme i trojrozměrný model jak asi Nové Údolí vypadalo. Součástí muzea je i výčep ve vedlejším vagóně a opodál pak najdeme obnovenou železniční trať z Čech do Bavorska. Ovšem obnovená železnice je jen 105m dlouhá a jedná se o atrakci, na které se může zájemce svézt třeba na staré parní drezíně. U Konečné zábrany přeshraniční dráhy najdeme sloup s Totemovými hodinami, na kterém najdeme významné letopočty z historie Nového Údolí. Pro zajímavost některé z nich: 1795 – pravděpodobné založení NÚ, 1910 otevření trati Volary – Pasov a tedy i železničního spojení Čech a Bavorska, 1938 – Mnichovská dohoda a odstoupení pohraničí, 1945 – osvobození, 1946 – odsun Němců, 1948 – únorový převrat a zrušení spojení s Bavorskem, 1951 – stavba železné opony, 1957 – zbourání posledních domů v NÚ, 1969 – Američané na Měsíci, k tomu malá poznámka, trošku jsme nad tím kroutili hlavou, ale pak nám názorně průvodčí drezíny vysvětlil – na obloze byl zrovna vidět Měsíc, čili je-li z NÚ vidět naše družice, musí být v opačném směru vidět i Nové Údolí. 1974 – rozebrání kolejí do Německa, 1977 – zrušení pravidelné osobní Dopravy, 1989 – převrat, 1990 – zrušení železné opony, 1999 – obnova trati do Bavorska, 2010 – 100 let trati Volary - Pasov.

Poslední aktualizace: 28.12.2011
Nadmořská výška:
799 metrů nad mořem
WWW stránky:
Nové Údolí - Muzeum železnice na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Nové Údolí - Muzeum železnice

Nové Údolí - Třístoličník - Trojmezí - Plechý - Nová Pec.
Tuto krásnou hřebenovku jsme si tentokrát dali v obráceném směru. Začínáme v Nové Peci, odkud jedeme vlakem do Nového  Údolí. Odtud vyrážíme po červené k Rosenauerovu pomníku a…
Neděle 14. 5. 2023 V noci se opět moc už neochladilo. I ráno je v…
V tomto příspěvku Vám přiblížím náš dosud jednoznačně…
Rok opět uběhl jako voda a naše partička se schází Na K…
Nejdůležitější a také nejnáročnější túru naší šumavské dovolené jsme…
Tato trasa je vhodná pro ty, kteří jsou schopni ujet denně alespoň 80 km a více. Nejprve se necháme přepravit ČD do stanice Nové…
Schwarzenberský kanál je mimořádnou technickou památkou jižních Čech…
Tento Rosenauerův pomník se nachází na začátku Schwarzenberského plavebního kanálu, poblíž stejnojmenné nádrže (tzv. klauzy), téměř…
Sobota rádno, počasí sice nic moc, ale na webových stránkách NP Š…
Do Stožce se dostanete samozřejmě autem a dojít se sem dá i pěšky nebo…