Krasov

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Krasov je podhorská obec, kterou najdeme západním směrem od města Krnova. Severním směrem od obce najdeme Město Albrechtice, jižním směrem je obec Nové Heřminovy a vydáme-li se z Krasova západním směrem dorazíme do obce Karlovice. Od okrajových částí obce se zvedají zalesněné svahy Jeseníků. Obcí protéká říčka Krasovka a ve středu obce je vybudován rybník. Severním směrem od obce se nachází oblast přírodní rezervace Krasovský kotel a východním směrem přírodní rezervace Radim. Nejvýše položenými místy v okolí obce je severním směrem Kozí vrch ( 678 m.n.m.) a jižním směrem Kopřivná ( 638 m.n.m.). Krasovem prochází zelená turistická trasa. Východním směrem z obce se vydáme přes rozcestí Pod Lysou a přes rozcestí Sanatorium do města Krnov. Z rozcestí Sanatorium se můžeme vydat severním směrem po modrá a dojdeme na vrchol Vyhlídka ( 552 m.n.m.), kde byla vybudována rozhledna poskytující malebný výhled na okolní vrcholky a na v údolí rozkládající se město Krnov. Vydáme-li se z Krasova západním směrem po zelené dojdeme do obce Karlovice, případně můžeme dále pokračovat do města Vrbno pod Pradědem.

Historie

Krasov
Krasov  •  Foto: beran69

Založení obce Krasov je datováno do roku 1450. První písemná zmínka o obci je z roku 1502 a v tomto období již stávala v obci dědičná rychta. V 16. století byla obec součástí majetku krnovské komory. V této době byl na území obce vybudován mlýn a pivovar. V roce 1523 bylo krnovské panství včetně Krasova prodáno Jiřímu z Hohenzollemu. Za účast na protihabsburském povstání přišel tento rod o svůj majetek a krnovské panství získal rod Lichnštejnů. Obec nesla dříve název Korunov, název obce Krasov se začal používat od roku 1935. Dominantu obce tvoří barokní kostel svaté Kateřina postavený v roce 1677. V letech 1867 až 1878 prodělal kostel rozsáhlou rekonstrukci. V obci byl ve třicátých letech 20. století postaven ještě jeden kostel a to česko-bratrský. V obci jsou chráněný jako kulturní památka dva domy postavené ve stylu lidové architektury. Významným místním rodákem je biskup Schinzel, kterého v roce 1922 papež Pius XI. jmenoval světícím olomouckým biskupem a titulárním biskupem Alese. Na místním hřbitově se nachází biskupova hrobka.

Statistické údaje

Telefon: 554 645 922
Fax: 554 645 934
E-mail: obec.krasov@tiscali.cz
Oficiální internetové stránky nejsou uváděné
Obec s rozšířenou působností: Krnov
Obec s pověřeným obecním úřadem: Krnov

Poslední aktualizace: 21.10.2005
Nadmořská výška:
455 metrů nad mořem
WWW stránky:
Krasov na mapě
Autor: brandi

Příspěvky z okolí Krasov

Radim
Radim je přírodní rezervace, kterou najdeme nedaleko východního okraje obce Krasov. Přírodní rezervace se rozkládá kolem vrcholku U…
Pod Radimským kopcem je Rozcestí a orientační místo na modré turistické z…
Krasovský kotel je přírodní rezervace ležící severním směrem od obce Kras…
Říčka Krasovka pramení v nadmořské výšce 620 metrů na severním a jižním ú…
Jsou vycvičení především pro vyhledávání osob zasypaných lavinami. To je jejich hlavní doména. Zár…
Hradský potok je rozcestí a oientační místo na modré turistické značce a …
Radimek je malá podhorská osada, která je místní částí osady Radim. Radim…
Malou osadu Radim jsem objevila na modré turistické značce z Milotic nad…
Zříceninu hradu Zátor najdeme v oblasti Nízkého Jeseníku, v lese severním…
Čaková je horská obec, která leží jihozápadním směrem od města Krnov. Obec se rozkládá v údolí tvořeném potokem Čakovkou a podél…