Koryto řeky Ostravice

Turistické cíle Příroda Přírodní památka

Koryto řeky Ostravice je název přírodní památky, kterou najdeme nedaleko severního okraje rekreační obce Ostravice, která je vstupní bránou do Beskyd. V Ostravice je jedním z výchozích bodů k výstupu na nejvyšší horu Beskyd na Lysou ( 1323 m.n.m.). Severozápadním směrem od Ostravice je město Frýdlant nad Ostravicí, jihovýchodním směrem je vodní nádrž Šance, sloužící jako rezervoár pitné vody pro okolní města. Západním směrem od Ostravice dorazíme do obce Čeladná, kde je vybudováno golfové hřiště. Východním a jižním směrem se zvedají vrcholky kopců chráněné krajinné oblasti Moravskoslezské Beskydy. Přírodní památka chrání výchozy skal, které jsou v korytě řeky Ostravice. Skalní výchozy se vyznačují nesouvislým charakterem a je možné je v korytě řeky vidět v délce několika kilometrů. Jedná se o příkrovové stavby skupiny karpatského flyše. Kolem toku je lesní porost s převahou javoru klenu, olší lepkavou a jasanem ztepilým. V této lokalitě se vyskytuje vranka pruhoploutvá a na břehu můžeme spatřit ještěrku živorodou a užovku obojkovou. Břehy kolem toku řeky jsou značně strmé a v jejich dutinách se uhnízdil skorec vodní. V roce 1993 byl ve zdejší oblasti poprvé pozorován pohyb vydry říční. Tato oblast byla vyhlášena přírodní památkou již v roce 1966 a její rozloha je 0,8 hektarů. Lokalita se rozkládá v nadmořské výšce 396 až 399 metrů. K přírodní památce se vydáme od železnice Ostravice-zastávka po modré značce severním směrem a nedaleko mostu přes Ostravici a na jejím levém břehu je rozprostírá přírodní památka. Budeme-li pokračovat po modré severním směrem po několika metrech dojdeme k muzeu Srub Petra Bezruče. Půjdeme-li dále po modré východním směrem kolem rekreačního střediska Ostrá a dále kolem hotelu Montér dojdeme k rozcestí Staškov. Z tohoto rozcestí můžeme dále pokračovat jihovýchodním směrem po zelené přes rozcestí Lukšinec a odtud dále po červené na Lysou horu. Případně se z rozcestí Staškov vydáme západním směrem k vlakovému nádraží ve Frýdlantu nad Ostarvicí. Z Lysé se můžeme vydat zpátky západním směrem po červené do Ostravice k železniční stanici. Z vrcholku Lysé hory vede několik značených turistických tras, stačí si vybrat podle vlastní kondice. Z Ostravice se můžeme vydat po červené trase na vrcholek Smrk ( 1276 m.n.m.), tato trasa je označována jako nejnáročnější výstup v Beskydech.

Rozloha

Katastrální území: Ostravice I Výměra: 0,8 ha Nadmořská výška: 396 ? 399 m Vyhlášeno: 1966

Poslední aktualizace: 1.12.2005
Nadmořská výška:
396 metrů nad mořem
Koryto řeky Ostravice na mapě

Příspěvky z okolí Koryto řeky Ostravice

Ostravice - kostel Tajemství Nejsvětější Trojice
Při svém dřívějším pobytu na Ostravici jsem si pamatovala, že v první Ostravici je kostel, kam směřovaly mé další kroky…
Na Ostravici jsou dvě nádraží nebo lépe řečeno dvě vlakové zastávky. Z Frýd…
U Bezručova srubu je rozcestí a orientační místo na modré turistické tras…
Srub Petra Bezruče na Ostravici získalo Slezské zemské muzeum jak…
Moravskoslezské Beskydy patří horopisně k nejrozmanitějším v ČR. Hlavní h…
Stříbník je potok s kamenitým řečištěm, který z oblasti Beskyd stéká dolů…
Galerie jednoho mistra řezbářského, Luďka Vančury, byla slavnostně…
Beskydské informační centrumInformační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a také v Bes…
Horská obec Ostravice se rozkládá v údolí horské stejnojmenné řek…
Medvědí skála
Medvědí skála je poněkud nepřesné označení pro skalní pískovcový zub v Beskydech, nad Ostravicí, v masívu Lysé hory. Medvědí skály…
Vrchol Ostrá hora ( 782 m.n.m.) se zvedá v oblasti Moravskoslezských Beskyd, severním směrem nad podhorskou rekreační obcí Ostravice…
Po snídani v kantýně naší ubytovny se chystáme na další výlet po Beskydech…
Výchozí bodem je…
Zase jsem si udělala hezký výlet na Ostravici, tentokrát po stopách…
můj první příspěvek, tak prosím buďte shovívavý Naše putování počalo ráno…
Lysá hora oblíbená to hora Petra Bezruče a jedno z nejdostupnějších míst…
Při svém výletu na Ostravici jsem si udělala příjemnou procházku k…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby…
Vydáme se z Papežova (Krásná) 600 mnm stoupáním 8,8 km po asfaltce Na Lysou horu 1323 mnm, královnu Beskyd. Převýšení 723 m. Dostupnost busem: zast. Krásná, Nižní Mohelnice, r…
Dnes půjdeme po svých na druhou nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd - Smrk (někdy také Velký Smrk) /1276 m n. m./. Nejlépe…