Klíny

Turistické cíle Výletní místa a parky Rezervace

Klíny jsou přírodní rezervace, která se rozkládá jižním směrem od obce Čeladná a mezi vrcholky Čertův mlýn ( 1205 m.n.m.) a Bukovina ( 995 m.n.m.). Severním směrem od rezervace Klíny se rozkládá rezervace Kněhyně-Čertův Mlýn, severozápadním směrem přírodní rezervace Nořičí a východním směrem přírodní rezervace V Podolánkách. Vydáme-li se jižním směrem od rezervace Klíny dorazíma k horské chatě Martiňák, východním směrem leží osada Podolánky a severozápadním směrem je vyhledávaná turistická oblast Beskyd a to Pustevny. Přírodní rezervaci tvoří původní přirozený smrkový a jasanojavorový lesní porost, který se rozprostírá pod hřebenem. Les roste na prudkém východním svahu. Na několika místech má les charakter pralesa a to v oblasti jedlobukového porostu. Východní okraj přírodní rezervace tvoří hluboké údolí vytvořené tudy protékajícím potokem Magurka. Ve zdejší lokalitě se daří chráněnému druhu rostliny a to hasivce orličí. Oblast je chránená jako přírodní rezervace již od roku 1955 a v roce 1977 byla rezervace přehlášené. Rezervace se rozprostírá na ploše 66 hektarů a nachází se v nadmořské výšce 720 až 1080 metrů. Kolem západního okraje rezervace Klíny prochází značená turistická trasa. V obci Trojanovice se vydáme k hotelu Ráztoka. Nedaleko tohoto hotelu je vybudovaná sedačková lanovka, kterou se necháme vyvézt na Pustevny. Nedaleko horní stanice lanovky je rozcestí turistických tras a odtud se vydáme východním směrem po zelené značce kolem hotelu Tanečnice a přes rozcestí Tanečnice sedlo a dále pokračujeme po červené značce na rozcestí Čertův mlýn. Odtud půjdeme dále jižním směrem po zelené značce a cestou budeme míjet přírodní rezervaci a po zelené značce dojdeme až k horskému hotelu Martiňák. Odtud se můžeme vydat zpět na Pustevny po naučná stezce Čertův Mlýn jejímž cílovým bodem jsou právě Pustevny. V obci Čeladná se vydáme k rozcestí u hotelu Čeladenka. Z tohoto rozcestí půjdeme západním směrem po červené značce kolem vrcholku Malá Stolová ( 1009 m.n.m.) na vrchol kopce Čertův Mlýn ( 1205 m.n.m.). Odtud dále pokračujeme jižním směrem po zelené značce. K přírodní rezervaci se také můžeme vydat z osady Podolánky. Od školy v této osadě se vydáme jihozápadním směrem po žluté značce údolím potoka Magurka k horskému hotelu Martiňák a odtud pokračujeme severozápadním směrem po zelené značce na vrchol Čertův Mlýn a cestou budeme procházet kolem přírodní rezervace.

Rozloha

Katastrální území: Čeladná Výměra: 66 ha Nadmořská výška: 720 ? 1080 m Vyhlášeno:1955 a v roce 1977 přehlášeno

Poslední aktualizace: 14.2.2006
Nadmořská výška:
900 metrů nad mořem
Klíny na mapě

Příspěvky z okolí Klíny

Klíny - přírodní rezervace
Přírodní rezervace Klíny tvoří přirozené lesní povrchy. Nachází se v…
Maňáky je rozcestí a orientanční místo na červené turistické trasa a…
Nedaleko vrcholu Čertův mlýn se nachází skalní útvary, podle nichž byla…
Studánka se nachází na zelené turistické značce od chaty Martiňák na Čertův mlýn Hora Čertův mlýn je 4 největší hora…
V údolí Čeladné (až do 50. let Čeladnice) se nenalézalo tolik klauzů …
Významné rozcestí a křižovatka turistických tras. Nachází se půl kilometru…
Byl to jeden z posledních výletů před předpokládaným „přitvrzováním“ vlády…
Hukvaldy. Toť nejen rodiště Leoše Janáčka, jež složil lišku Bystroušku (…
Čertův mlýn je zalesněný vrchol kopce zvedající se jižním směrem od obce Čeladná. Podle pověsti měl čert u dlouhého žlabu na úbočí kopce postavit…
Před mnoha a mnoha lety jsem se jal „objevovat“ legendu mezi jeskyněmi…
Dnes se vydáme opět do krásných Moravskoslezských Beskyd :-). Tentokrát…
     Místo, na které Vás zavedou mé řádky v tipech na výlet a zároveň vám jej mohu s klidným srdcem doporučit, je známé beskydské středisko, které…
Při příchodu Na Pustevny vás zaujme na okraji lesa po pravé straně dřevěná…
Tak nějak plánovaně i neplánovaně se pohybujeme s motorkami po kraji a…
Sochu pohanského boha úrody, Radegasta, vytvořil Albín Polášek s býčí hlavou, rohem hojnosti, kačenou a s valašskými krpci. Autor tohoto uměleckého…
Vrchol Malá Stolová ( 1009 m.n.m.) se zvedá jižním směrem nad obc…
Radhošť je podle legend spojen s uctíváním údajného pohanského boha pohostinnosti, plodnosti a úrody Radegasta. Pověsti praví, že na…
Smrk je druhou nejvyšší horou Beskyd a svou výškou 1276 m působí velmi majestátně. Je to hora osamocená s předvrcholem Malý Smrk …
Vrchol Radhošť (1129 m n.m.) se nachází 4 km od horského sedla Pustevny…
"Lysá hora je nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd (1323 m n.…