Turistické cíle Příroda Kopec

Další zajímavosti v nejbližším okolí či v místě Mapa 15 B1

pseudokrasové jevy

výhledy

Přírodní památka vyhlášena roku 1992. Z jistého úhlu tato pískovcová skála (449 m.n.m.) připomíná tvarem Huse se skloněnou hlavou. Nutno hledat správný pohled. Na východním svahu, u neznačené cesty do Heřmánek, je pramen a pomník Járy Cimrmana. K lokalitě vede zelená TZN z Kravař, nebo z Blíževedel nejprve po červené TZN a u rozcestníku přestupte na zelenou vpravo

Podobné příspěvky
Husa

Husa je skalní pískovcový útvar připomínající svým tvarem husu. Vrchol kopce Husa ( 449 m.n.m.) najdeme v severní části chráněné krajinné oblasti Kokořínsko a zvedá se západním směrem od okraje obce Heřmánky. Heřmánky leží východním směrem od městečka Úštěk. Přímo přes vrchol prochází značená turistická trasa a tak se jednak můžeme podívat na zajímavý skalní útvar a také je z vrcholku kopce velmi pěkná vyhlídka na panorama okolních skal. Tento skalní útvar byl vytvořen železitými inkrustacemi v bloku pískovce. Oblast kolem tohoto skalního útvaru byla v roce 1981 prohlášena přírodní památkou a její rozloha zaujímá prostor 4 hektary. Jedná se o skalní hřib připomínající husu se skloněnou hlavou a je složený z hrubozrnného kvádrového pískovce. Na vrcholku kopce Husa je možné vidět i jiné zajímavé skalní útvary. Před skálou Husa můžeme vidět pseudoškarpy a skalní mikropyramidy, dosahující výšky 10-25 centimetrů. Na těchto mikropyramidách je tenká vrstva tvrdého železivce, který chrání pyramidy přes erozí způsobenou deštěm. V okolí vrcholku Husa můžeme vidět hladké skály s malým množstvím dutin. Výhled do okolí značně omezují vzrostlé stromy. Jižním směrem od vrcholku Husa je zajímavý pískovcový převis, který podle svého tvaru dostal název Krápník. Krápník má délku 47 metrů, výšku 12 metrů a hloubku 10,5 metrů. V roce 1981 byl tento pískovcový převis vyhlášen přírodní památkou. Nedaleko tohoto skalního útvaru najdeme pískovcovou polojeskyni Tisícový kámen. Tento skalní útvar má délku 32 metrů, výšku 7,5 metrů a hloubku 12 metrů. Tento prostor poskytoval úkryt lidem již v období lužické kultury i v dnešní době se můžeme pohodlně skovat při nepřízni počasí. V severní části Kokořínska je řada zajímavých skalních útvarů a tuto oblast protíná několik značených turistických tras a rovněž tudy prochází trasa značené cyklostezky. Vydáme-li se z města Dubá západním směrem do osady Dolní Dubová Hora dojdeme k rozcestí turistických tras a odtud máme několik možností jak pokračovat dále k vrcholku Husa. Severozápadním směrem půjdeme přes Čapský důl, dále přes Kraví důl a Komárkovu rokli a na konci rokle pak půjdeme východním směrem na vrcholek Husa. Vydat se také můžeme přes vrchol kopce Čáp ( 386 m.n.m.), kde jsou pozůstatky zříceniny hradu a dále po tak zvané Husí cestě a kolem Mariánské stěny. Z nedalekého městečka Kravaře se do této oblasti vydáme půjdeme-li jihovýchodním směrem kolem zříceniny hradu Ronov a dále východním směrem k rozcestí Vlhošťský důl a pak jižně. Na vrcholek Husa se můžeme rovněž vydat z města Úštek a to východním směrem kolem hradu Hrádek a dále východním směrem přes osadu Skalka.

Poslední aktualizace: 13.5.2014
Husa na mapě
Autor: Limick

Příspěvky z okolí Husa

Husa
Husa je skalní pískovcový útvar připomínající svým tvarem husu.…
Kvalitně udržované pietní místo všech Cimrmanologů u rozcestí Pod Husou. Proč vzniklo si přečtěte na přiložené fotografii. Pár desí…
19.8.2022 Zatímco včera jsem víceméně tušil, co mě čeká, přeci jen o Sloupu,sklárnách, Zákupech člověk nějakou tu zmínku slyšel, kam se vydám tento…
Na křižovatce místní silnice Litice - Hvězda a polní…
Nepřehlédnutelná a velmi výrazná kupa Vlhošť se nachází na Českolipsku v …
Kokořínskem přes Čap na Vlhošť.Dnešní sobotní trasu Kokořínskem začínáme…
Rezervace byla vyhlášena v roce 1998. Chráněná oblast má plochu 81,81 ha, je ve výšce 380 – 614 m n. m. Hora je…
Naše putování začalo na křižovatce místní silnice Litice - Hvězda se…
Začátek trasy si dáme ve vesničce Hvězda, kam se dá dojet autem. Po zelené…
Toulky Kokořínskem ,kolem Skalky,Husí cesta,převis Tisícový kámen a…
Z města Kravaře(okres Česká Lípa),půjdeme po ČERVENÉ ZNAČCE,která nás…
Já jsem jako výchozí místo zvolil obec Stvolínky s nepřístupným zámkem ve…
Zříceniny nevelkého hradu Chudý hrádek se ukrývají v lese na ostroh…
Zříceniny hradu Ronov stojí na vrcholu homolovitého kopce (553 m) nad obcí Blíževedly na Českolipsku v Libereckém kraji. Pozůstatky staršího…
Tento výlet započneme v železniční stanici Kravaře v Čechách, nacházející…
Holany se nacházejí 9 km jihozápadně od České Lípy. Jejich hlavní…
Za výchozí bod našeho výletu použijeme vlakové nádraží v Kravařích v…
Rozsáhlé torzo hradu ležícího na pískovcovém bloku 3 km od Úštěka. Dominuje mu třípatrová věž, později upravená v romantickém stylu. Pro hrad se…
Mohutný zámek je dominantou obce Zahrádky na Českolipsku v Libereckém…
Úštěk leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Děčín.…