Hošťálkovy

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Hošťálkovy leží severozápadním směrem od města Krnov. Severním směrem od obce se nachází Město Albrechtice, západním směrem je Vrbno pod Pradědem a východním směrem z obce dorazíme k toku řeky Opavice, která v těchto místech tvoří státní hranici s Polskem. Od okrajových částí obce se zvedají zalesněné svahy vrcholků Nízkého Jeseníku. Obcí protéká Kobylí potok. Součástí obce Hošťálkovy jsou nedaleké malé obce či osady a to Vraclávek, Křížová a Staré Purkartice. Ve středu obce Hošťálkovy najdeme budovu zámku. V obci Vraclávek bylo vybudováno muzeum praček. Severním směrem nad Vraclávkem je na vrcholku kopce Strážiště ( 649 m.n.m.) zřícenina hradu Burkvíz. Západním směrem od obce Hošťálkovy se nachází oblast přírodní rezervace Krasovský kotel. Vydáme-li se z Hošťálkovy po silnici severovýchodním směrem do osady Krásná Loučka, můžeme dále pokračovat po tudy procházející dálkové cyklistické trase a to ke Slezské magistrále. Osadou Staré Purkartice prochází žlutá turistická trasa a ve středu obce najdeme výchozí bod modré značky. Po žluté jihovýchodním směrem půjdeme přes oblast přírodní rezervace Krasovský kotel a dojdeme k železniční stanici v obci Brantice. Jihozápadním směrem nás žlutá značka dovade do obce Karlovice. Po modré se z obce vydáme severozápadním směrem na rozcestí u Holčovic odkud severozápadně dojdeme do obce Holčovice a východním směrem do Města Albrechtice.

Historie

Části obce tvořící Hošťálkovy byly založeny v období 13. a 14. století. Obec Hošťálkovy byla založena jako zemědělská osada a svůj původní charakter si zachovala do dnešních dnů. První písemná zmínka o této obci je z roku 1281. V období českouherských válek obec zcela zpustla a v roce 1558 byla opět osídlena. Kolem tohoto roku byla rovněž založena osada Vraclávek. V roce 1377 se majitelem obce stává Mikuláš z Vidbachu. Hošťálkovy byly připojeny ke statku v Linhartově a jeho majitelem se v roce 1439 stal pán z Fulštejna a Vladěnína. Jako dědictví získal Hošťálkovy Jan Skrbeňský z Hříště společně s několika okolními obcemi a tím bylo vybudováno samostatné panství Hošťálkovy. V obci byla postavena tvrz, která byla počátkem 17. století přestavěna na zámek. V roce 1831 bylo panství prodáno hraběti Strachwitzovi, který jej věnoval dceři a jejími manželovi panu Jindřichovi z Arco. Za období vlády Skrbeňských byly v Hošťálkovickém panství postaveny tři kostely. Škola byla v obci založena v roce 1672. V roce 1863 byla vybudovaná hřbitovní kaple.

Statistické údaje

Telefon: 554 649 014
Fax: 554 649 126
E-mail: ucetni@obec-hostalkovy.cz
Oficiální internetové stránky nejsou uváděné
Obec s rozšířenou působností: Krnov
Obec s pověřeným obecním úřadem: Krnov

Poslední aktualizace: 3.12.2005
Nadmořská výška:
440 metrů nad mořem
Hošťálkovy na mapě

Příspěvky z okolí Hošťálkovy

Hošťálkovy
Rozsáhlý zámek stojí uprostřed obce Hošťálkovy na Bruntálsku v Moravskosl…
Obec Hošťálkovy je asi 8 km sz. od Krnova, když ze silnice Krnov směr Město…
Pokud si budete chtít prohlédnout okolí města Krnova z větší výšky, určitě…
Rozhledna stojí 5 km západně od města Krnova, u osady Ježník na vrcholu V…
Radim je přírodní rezervace, kterou najdeme nedaleko východního okraje obce Krasov. Přírodní rezervace se rozkládá kolem vrcholku U…
Obec Krásné Loučky je místní částí Krnova. Obec se rozkládá severozápadní…
Radimek je malá podhorská osada, která je místní částí osady Radim. Radim…
Osada Linhartovy je místní částí Města Albrechtice. Osada se rozkládá jih…
Linhartovský zámek stojí na místě bývalé vodní tvrze, která byla roku 1588…
Zámek stojí uprostřed vsi Linhartovy na Bruntálsku v Moravskoslezském kraji v nadmořské výšce cca 380 metrů nad mořem. Zámek je…