ZOO Lešná téměř bez zvířátek i bez lidí

Je 15.3.2020, brzké nedělní ráno. Venku je hezky a my měli s manželkou naplánovánu návštěvu Přerova a jeho památek. S ohledem na zákaz provozu restauračních zařízení (vždyť bychom se tam s odpuštěním neměli ani kde vyčůrat... a navíc je i zámek s muzeem uzavřen) jsme ale cestu zrušili a zamířili MHD na Lešnou.

(Byli jsme tam sice loni na prohlídce zámku, ale potom už jsme si ZOO celé nestačili projít, a tak to dnes aspoň napravíme.)

Jenže člověk míní... a koronavirus a opatření vlády vše mění!

Do zoologické zahrady jsme se dostali brzy po otevření, ale ty davy lidí, které jsme míjeli na předchozích návštěvách, dnes nebyly nikde!

Procházka areálem připomínala návštěvu parku anebo spíš města duchů, neboť kromě dvou maminek s kočárkem, několika rodin s dětmi a mileneckých párů nebyla krom ošetřovatelů a zvířátek v areálu už ani noha.

Když už jsme u těch animals – mysleli jsme, že pro návštěvníky bude uzavřen jen pavilon s rejnoky a hala Yucatán, ale my se nedostali ani do jediného vnitřního pavilonu a dokonce i průchozí voliéry byly všechny do jedné prázdné! Překvapily i zavřené žirafky, plameňáci a pelikáni... ale výběhy se slony, lvy a opičí savana naštěstí svými obyvateli obsazeny byly.

Takže suma sumárum v nás tahle procházka zanechala velice rozporuplné pocity, ale zase jsme se poprvé mohli potěšit nerušeným pohledem na kočkující se tygry. Ti jsou totiž za normální situace zalezeni ve svém výběhu jak nejdál od lidí to jde a i v hledáčku fotoaparátu se silným zoomem lze spatřit maximálně tak kus hřbetu usilovně chrnící kočkovité šelmy.

Nejpočetnějším zvířecím druhem, který jsme v ZOO spatřili, byli kupodivu zlínští migranti – kachny divoké, jejichž hejna obsadila plochu každičkého rybníka či umělého jezírka v areálu zahrady a docela dost jich spokojeně kvákalo i v Lukovském potoku!

Poslední aktualizace: 16.3.2020
ZOO Lešná téměř bez zvířátek i bez lidí na mapě
Autor: Franta

Příspěvky z okolí ZOO Lešná téměř bez zvířátek i bez lidí

Restaurace - penzion v Lešné u Zlína
V místní části Lešná u Zlína, kousek od ZOO, stojí u hlavní silnice…
Cílem tohoto výletu je kombinace půvabně romantické hradní zříceniny s…
Chsete - li se podívat do tropického pralesa, nemusíte ani do Ameriky,…
  Poprvé jsem jeho romantickou siluetu uviděl na školním výletě v první třídě. Ani si už přesně nepamatuju, kdy byla prohlídka jeho …
V půli měsíce září jsme se po čase opět vydali na prohlídku zlínské…
Zoo Zlín je jedna z nejoblíbenějších v České republice. Je rozdělena na…
Historie zámku je spojena s nedalekým hradem Lukovem. Na přelomu …
Novinkou v ZOO - Lešná, nacházejécí se nedaleko Zlína je nový pavilon s ba…
Máte - li rádi romantické zámky, v místní částí Zlína - Štípě stojí poh…
Ve zlínské ZOO - Lešná si můžete prohlédnout největší papoušky světa v Amazonské části, ve volně průchozí voliéře, ve spodní části…
Mezi zvířátky, které vám zlínská ZOO - Lešná, nejkrásnější na Moravě…
Ve zlínské ZOO Lešná Lachtani hřívnatí obývají prostorný bazén se…
Kulisu areálu Lešná tvoří vyhledávaný zámek obklopující staleté stromy.…
Do Zlína a dále MHD nebo autem nebo na kole do zooparku u Zámku Lešná. Zimní pohádka. Zoopark Lešná. Krásná netradiční zimní…
Po prohlídce zdejšího zámku se procházíme zámeckým parkem se ZOO. Hned na…
   Ne, nezveme vás na výlet na daleký černý kontinent - ( kde bychom na to…
Zámek Lešná je klenotem areálu zlínské zoologické zahrady. Zámek doplněný…
Jedeme téměř na nejnavštěvovavnější zoo v české repulice.Od holešova…
  V sobotu 22.9.2012 byla v ZOo Lešná slavnostně otevřena druhá část…
Jednou z významných památek ve Štípě (místní část města Zlín) je také…