Ze Zlína do Žeranovic a Holešova

Poslední prosincovou sobotu jsme se vypravili za poznáním obce Žeranovic na Zlínsku a při zpáteční cestě se zastavujeme ve městě Holešov. Ráno vyjíždíme kolem 10. hodiny autobusem asi za 25 minut vystupujeme na zastávce v obci Žeranovice, které se nachází v údolí potoka Žeranovka. Procházíme obcí, naše první zastávka je v JV části, kde na malém návrší stojí kostel sv. Vavřince. Tato jedna z nejstarších staveb Žeranovic byla postavena v pseudorománském slohu, obklopují ho mohutné Lípy. U zdi kostela stojí památník padlým hrdinům I. sv. války a před branou sousoší Kalvarie, postaveno k výročí roku 2000. Za kostelem se nachází místní hřbitov, kde je umístěna i hrobka posledních majitelů místního zámku rodu Seilernů.

Odtud pokračujeme ke středu obce a zdejší dominantě renesančnímu zámku, dnes je však nepřístupný. Byl upraven posledními majiteli na romantickou historizující stavbu, v nešní době ho má na starosti obec. Prostory jsou využívány pro Obecní úřad, poštu a místní knihovnu. V přízemí zámku jsme navštívili restauraci - Hospůdku, kde jsme se ohřáli v příjemném prostředí u krbu a dali si čaj, kávu a pivo. Potom procházíme ke konci obce, kde u silnice na Holešov po pravé straně stojí kaple sv. Jana Nepomuckého. Odtud se vracíme druhou stranou obce k zastávce před zámkem, kde nám jede kolem jedné hodiny autobus zpět, přes Holešov, a tak odjíždíme z této malebné obce ležící na rozhraní Hané, Valašska a Slovácka. Franta má hroznou chuť na svíčkovou, a tak vystupujeme u holešovské Pivovarské restaurace. Bohužel smůla, protože je to sobota po třech vánočních dnech, mají zde zavřeno, a tak zklamáni jdeme aspoň na prohlídku zámecké zahrady a města. Byli jsme zde už víckrát, ale ne v zimních měsících, a tak zámecká zahrada nemá svůj půvab letních ani podzimních měsíců. Procházíme náměstím Dr. E. Beneše, postraními uličkami směrem k nádraží. Narazíme na jednu fungující restauraci, je hrozná zima, tak se jdeme ohřát. Dáváme si smažený sýr, protože hlad je hlad, a do odjezdu autobusu je dost času. Posedíme v této útulné restauraci, pak už směřujeme na autobusové nádraží v Holešově, v 16 hodin, kdy se začíná stmívat odjíždíme zpět domů do Zlína.

Poslední aktualizace: 2.1.2015
Ze Zlína do Žeranovic a Holešova na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Ze Zlína do Žeranovic a Holešova

Do restaurace  - Hospůdka v Žeranovicích
Do restaurace - Hospůdka v Žeranovicích
V prostorách přízemi renesančního zámku uprostřed obce Žeranovice se kromě…
Žeranovice leží na vedlejší silnici mezi Zlínem (12 km) a Holešovem (6…
 Tak jako ve většině našich obcí, najdeme i v Žeranovicích na Zlínsku Pam…
 Ve fryštácké sníženině jsou na pahorcích okolo potoka Žeranovky rozhozena…
Menší malebná obec Žeranovice leží mezi městy Holešov a Zlín, v podhůří…
Z náboženských symbolů obce Žeranovic si u cesty do Holešova prohlédnete dvě sochy - v polích stojící sochu sv. Vendelína, stojíc…
Jednou ze dvou dominant malebné obce Žeranovice na Zlínsku je trojkřídlý…
Den po posledních vánočních svátcích se rozhodujeme rozhýbat naše zlenivě…
 Kult Jana Nepomuckého zaplavil v době baroka Zemi českou jako vlna…
Žeranovice jsou větší obcí se 700 obyvateli a najdeme ji jihovýchodním sm…