Ze Zlína do Velikové, přes Hrobice do Slušovic

Poslední víkend letošního září nás zaskočilo sobotní deštivé počasí, a tak jsme na půldenní výlet vyrazili až v neděli. Ráno vyjíždíme spojem MHD do místní části Veliková, kde vystupujeme na dolním konci obce. Veliková se nachází 11 km od centra okresního města Zlína, v JZ části Hostýnských vrchů, SV od Zlína. V dnešní obci žije okolo 600 obyvatel. Od roku 1999 zde stojí zajímavá kaplička a zvonice zasvěcená věrozvěstům Cyrilu a Metodějovi, byla postavena podle vzoru původní valašské architektury. Prostor doplňují lavičky se stylovou venkovní lampou. Roku 2005 byla zbudována a vysvědcena Boží muka Panny Marie, stojící s jesličkami na okraji lesa u konce obce, kde se můžete projít i Křížovou cestou vedoucí lesem do další obce. V obci se nachází tři sportovní hřiště, knihovna. Centrem kulturního dění je je budova bývalé školy. ŽŠ žáci navštěvují v obci Štípa.

Asi po dvou km jsme si u silnice před Hrobicemi jsme chvíli oddechli v dřevěném altánu s výhledy do okolní KRAJINY. Hrobice, ležící v klidové oblasti mezi Slušovicemi a Lukovem, na JZ svahu Hostýnsko vsetínské hornatiny, 12 km od krajského města Zlína. Východně od obce leží slušovická vodní nádrž. V Hrobicích najdete obecní úřad, hasičárnu, hostinec i cukrárnu, MŠ, obchod s potravinami, zvoničku i kapli. Žije zde okolo pětseti obyvatel. Obec Hrobice vydává svůj zpravodaj, noviny informující o společenském a kulturním dění v obci, také zprávy obecního úřadu. Lidové tradice jsou v obci stále dodržovány, například Fašank, Masopust, říjnové hody, dětský den, atd. Mají zde i možnost sportovního vyžití na víceúčelovém hřišti a dětském hřišti. Výletiště v nedalekém Dubíčku je oblíbeným zdejším místem, slouží k pořádání různých zábav a oslav. V prvním poschodí obecního úřadu mohou místní obyvatelé navštěvovat knihovnu.

Pak pokračujeme silnicí dolů s výhledy po pravé straně do KRAJINY a pasoucími se ovečkami a býky na loukách. Po levé straně se po chvíli leskne hladina přehrady Slušovice, ke které odbočíme pěšinou vlevo. Přes hráz se sice nesmí, ale všichni si tudy zkracují cestu do Slušovic. I my tedy obcházíme závoru a pokračujeme přes hráz. Vyšla nádherná slunečná neděle, takže voda v přehradě je modře zbarvená. Vodní nádrž se nachází nad městečkem severním směrem na řece Dřevnici, slouží jako zásobárna pro pitnou vodu. Údolí s vodárenskou nádrží se nachází asi dva km od města, je přehrazena 27 metrovou sypanou hrází. Vodní plochu lemují lesnaté vršky a valašské kopečky. Po hrázi se dostaneme na konec, kde odbočujeme vpravo na pěšinu kterou dojdeme až k okraji silnice a pokračujeme dál do městečka Slušovic. Kousek cesty nás jako vždy doprovází nějaká kočka, dostala vanilkový šáteček, a pak přicházáme k dostihovému areálu v severní části Slušovic, který je největším dostihovým areálem na Moravě. Každoročně se sem můžete přijet podívat na několik dostihů. Dnes zde probíhaly závody chrtů. Zajímavé je i vybudované golfové hřiště s 19 jamkami uvnitř areálu dostihové dráhy. Na západním okraji areálu se nachází ovocný sad.

Kdo má rád letadla, může se podávat na sportovní letiště nedaleko SV okraje Slušovic, kde je i letecká škola pro piloty ultralehkých letadel. Nabízí zde možnost vyhlídkových letů. Pokračujeme dál do středu městečka. Dominantou Slušovic je kostel Narození sv. Jana Křtitele z konce 18. století. Původní obec Slušovice se staly od roku 1996 nejmladším a nejmenším městem zlínského regionu. Nachází se zde MŠ, ZŠ, sportovní hřiště, stadion, knihovna, ordinace, pošta, atd. V místní Přerovské restauraci naproti kostela na rožku jsme se zastavili na polévku a sodovku, jinak zde výborně vaří, kromě menu od pondělka do pátku je zde denní nabídka teplých jídel. Pak se vracíme kousek zpět k zastávce autobusu, ve 13 hodin odjíždíme zpět do Zlína.

Poslední aktualizace: 5.10.2014
Ze Zlína do Velikové, přes Hrobice do Slušovic na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Ze Zlína do Velikové, přes Hrobice do Slušovic

Hrobice - kaple Panny Marie Sedmibolestné
  U hlavní komunikace v horní části obce Hrobice nalezneme novou kapli…
  Hrobice jsou obcí se zajímavou polohou vysoko na stráni nad slušovickou…
  Na začátku posledního týdne července 2013 klesla teplota na "pouhých"…
  Ješitnost je vlastnost, kterou se vyznačují nejen lidé a některá zvířata…
   Údolí řeky Dřevnice je asi 2 km od centra městečka Slušovice přehraz…
  Nejen z oblíbených rozhleden, ale také ze svahů a temen leckdy na první…
   Sobotní větrné počasí a silný nárazový vichr udělal rázný škrt…
Vodná nádrž Slušovice je vybudovaná v zlínskom kraji na rozhraní…
Naučná stezka Kašava byla zrealizována v roce 2013 je určena před…
Kašava je větší obcí s částečně rekreačním charakterem a s 1000 obyvateli…