Ze Zdětína přes Benátky do Lysé

Kolega Karel naplánoval trasu ze Zdětína přes Benátky nad Jizerou do Lysé nad Labem, odkud máme zpáteční vlakové spojení. Vystupujeme tedy po deváté na stanici Zdětín u Chotětova poblíž bývalého Chrásteckého dvora, respektive jeho ruin. Nádraží je vlastně v zemi nikoho, stojí o samotě jak hruška v poli, nikde nic a všude daleko. Nám to samozřejmě nevadí.

Jdeme směrem na Zdětín a Benátky po cyklo z roku 2008, která vznikla na tělese bývalé železniční vlečky, jejíž historii stojí za to prostudovat na infotabuli u nádraží. Po cestě kolem Zdětína míjíme jednu z největších hromad hnoje jakou jsem kdy míjel a, útlocitný čtenář doufám promine, čichový vjem tomu odpovídá.

Před Benátkami přecházíme na cyklo která nás přes náměstí zavede do zámku, který samozřejmě nevynecháme, procházíme, fotíme, stavujeme se v infostánku, projdeme i park a na lavičce svačíme z vlastních zásob. Muzeum hraček už nás tak neláká ale neházíme flintu do žita, třeba to ještě přijde.

Poté scházíme dolů k mostu ale nepřecházíme jej alébrž vybíráme méně známou zelenou značku která vede kolem Jizery k vesnici Kochánky.

Po pravé straně úzký zalesněný pás s řídce roztroušenými chatami, vlevo k jihu výhled přes Jizeru na plochou krajinu. V Kochánkách chvilku tápeme, přehlédl jsem zelenou ale s pomocí Karlovy navigace se brzy orientujeme a pokračujeme

jak jinak, zase podél chat po silničce k Sobětuchům.

Procházíme obcí která těsně sousedí s Tuřicemi, za těmi přecházíme po zajímavém mostě Jizeru a pokračujeme stále po zelené do Předměřic. Za Předměřicemi před Čihadly míjíme na rozcestí kapli sv.Simeona. Občas kolem ní přecházím a zdá se rok od roku víc zdevastovaná.

Za Čihadly zelená uhýbá do lesa a po necelých dvou kilometrech nás přivede do Staré Lysé. Tam přestoupíme na červenou a za monumentálním památným stromem se dáváme doleva a kolem pily polní cestou přicházíme kolem zámeckého parku do Lysé nad Labem na náměstí B.Hrozného. Je začátek září a počasí nám přeje takže v cukrárně kupujeme obligátní zmrzlinu a pak Masarykovou ulicí podél výstaviště jdeme k nádraží a tam, to by nikdo neuhodl, počkáme na vlak a jedeme domů.

Co dodat. Poklidná pětadvacetikilometrová trasa, návštěva benáteckého zámku a parku určitě není k zahození. Zahrnul bych do toho i fotogenické náměstí. Po tom plochém Pojizeří, respektive Polabí bude třeba si příště spravit chuť nějakými kopečky.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 17.9.2013
Ze Zdětína přes Benátky do Lysé na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Ze Zdětína přes Benátky do Lysé

Benátky nad Jizerou - muzeum hraček
Již od roku 1999 mají návštěvníci Benátek nad Jizerou možnost shlédnout uni…
Na místě zříceného kláštera nechal Bedřich z Donína v letech 1526 ? 1527…
Benátky nad Jizerou, zámek v Nových Benátkách
Zámek v Benátkách nad Jizerou vznikl v letech 1526-1527. Původně tu býval…
Benátky nad Jizerou nejsou daleko od Prahy. Autobusem sem dojedete za 20…
O Benátkách nad Jizerou už nejspíš mnoho z vás slyšelo v různých…
Turistický rozcestník u křižovatky místních komunikací hned vedle mostu na pravém břehu řeky Jizery v Benátkách nad Jizerou označuje začátek zeleně značené trasy vedoucí přes K…
Jedeme do Benátek nad Jizerou, přes Černý Most autobusem. Moje trasa vede na místní zámek a muzeum hraček, odtud ke zřícenině hradu …
Turistický rozcestník na Husově náměstí v Benátkách nad Jizerou upřesňuje směr procházející červené turistické trasy, která na náměstí míří od řeky Jizery, přič…
Benátky nad Jizerou leží jihozápadně od města Mladá Boleslav. Kol…
Naše trasa vede poblíž této obce, kde je na mapě zakreslená zřícenina…