Ze Starého Hrozenkova do Starého Hrozenkova

V sobotu 2.5.2009 se konal už 7. ročník turistického pochodu nazvaného „Priatelstvo-přátelství bez hraní/i/c", který pořádá KČT Zlín a KST Trenčín vždy na přelomu dubna a května někde na Moravsko-Slovenské hranici.

Tentokrát jsme se sešli přímo na dnes již bývalé celnici u Starého Hrozenkova a než jsme vyrazili na trasu, pozdravili jsme se skamarády turisty z druhé strany hranice a na znamení přátelství se vzájemně podělili družebním nápojem.

Začátek trasy vedl po silnici k nejbližší autobusové zastávce na Slovensku - Liešna, odkud stoupala žlutá značka doleva do kopce. Je třeba říct, že značení na této trase nebylo zcela pravidelné, zvláště na rozcestích se značka zlomyslně ztrácela, ale vždy jsme ji dostihli a tak se nám podařilo najít nejenom nejvyšší bod dnešního putování - vrchol Chabová - 751 m.n.m, ale asi půl hodiny před ním i místo s krásnou vyhlídkou na okolní kopce a kopečky, kde jsme bezpečně poznali charakteristický tvar Vršatce a u ostatních jsme odhadovali, které to asi mohou být. Z Chabové jsme sestoupili do osady Vlčí vrch a odsud již po modré značce směrem do vesnice Žítková. Věděli jsme, že poblíž Žítkové na naučné stezce Moravské Kopanice stojí kaple P. Marie Kopaničářské a chtěli jsme si ji prohlédnout. Vyrazili jsme po naučné stezce vzhůru do kopce a asi po půlhodinovém stoupání jsme uviděli kapli v údolí pod námi. Nedali jsme se tím odradit, přes louku, les a potok jsme seběhli ke kapličce a pak zase pěkně stejnou cestou do kopce. V Žítkové jsme potom za odměnu poseděli u hospůdky u piva, vždyť do cíle ve Starém Hrozenkově nám chyběly už jenom asi 3 kilometry.