Za jazzem do Kolovrat

Jazzová sekce našeho All Stars Teamu pořádá jako každý rok touto dobou, rozuměj v polovině června, pochod na tzv. Kolovratský parník, něco jako lidovou veselici spojenou s jazzovým koncertem napůl domácí dixielandové skupiny Steamboat Stompers a jejích hostů. Letos to byli neméně výborní jazzmeni z pražské skupiny Senior Dixieland.

Akce se koná za podpory MČ Praha – Kolovraty na travnaté pláži u Kolovratského rybníka a je velmi dobře zásobena jídlem a pitím ze spousty stánků na pláži, jak jsem se snažil zdokumentovat na připojených fotografiích.

Cestu začínáme obvykle na Hostivařském náměstí a jdeme kolem přehrady ale letos vzhledem k tomu že tato lokalita byla zasažena povodní, zajíždíme vlakem do stanice Praha – Klánovice a vystupujeme cca v devět čtyřicet pět.

Cesta sama není zvláště zajímavá až na malé výjimky a podnikáme jí hlavně proto abychom si zasloužili těch pár piv, která tam vypijeme, protože horko nás zužuje už od rána.

Takže jen popis, dole bude odkaz na mapu. Z Klánovic po červené Klánovickým lesem, kolem Dobročovic do Škvorce a Třebohostic. Za Třebohosticemi červená Doprava, my pokračujeme po silnici do Doubku. V Doubku se žlutou do Babiček, ta uhýbá vlevo a my po silnici do Babic a kolem rybníků do Březí. Dále přes Pacov a Nedvězí a přes hlavní č.2 do Kolovrat.

Tam už je před začátkem koncertu docela živo, naštěstí máme obětavým členem naší skupiny zajištěná místa pod velkým slunečníkem a můžeme si dopřát zasloužený startovní nápoj. Koncert otvírají zkušení matadoři Senior Dixieland na otevřené scéně, obcházejí pláž a v každém rohu dávají několik dixielandových pecek, odměňovaných spontánním potleskem. První hodinu uzavírají na již připraveném podiu.

Po nich nastupují Steamboat Stompers a nezůstávají jim nic dlužni. Nadšené ovace sklízí i jejich kmenová zpěvačka Eva Emingerová, jedna z nejlepších současných jazzových zpěvaček. To jsou již všechna místa obsazena a spousta návštěvníků je tzv. na volné noze.

Orchestry se střídají po hodině a na pozdní večer je slíbeno i několik skupin pro mladší a nedžezovou klientelu. To se však s několika členy naší skupiny zvedám k odchodu na vlak a mydlíme to na Prahu.

Co dodat. Příjemně strávený sobotní den, pro jazzového fandu dvojnásob.

Končím sloganem kapelníka Steamboat Stompers: Kdo nepřijde, neví o co přichází! Nebo: Kdo neposlouchá jazz s námi, poslouchá ho proti nám!

Nebo ho poslouchá s někým jiným, dodávám já.

Odkaz na mapu: http://www.mapy.cz/s/7BOu

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Poslední aktualizace: 20.6.2013
Za jazzem do Kolovrat na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Za jazzem do Kolovrat

Přírodní park Vodice v Praze-Uhříněvsi
Na jižním okraji pražské městské části Uhříněves se nachází příro…
Vesnice Kuří je dnes částí města Říčany v okrese PrahA - východ. Jestli…
Jedeme metrem na Háje a odtud autobusem č. 227 do zastávky Hájová. Naučná…
Poloha obce je 14 km jihovýchodně od Prahy. Sousední obce jsou Průhonice,…
Čestlice jsou první obcí v okrese PrahA - východ směrem od Prahy na Brno. Dostanete se do nich nejlépe po dálnici D1, když sjedete…
Na dnešní výlet jedeme autobusem č. 363 z Opatova do zastávky Čestlice, V…
Město najdeme přibližně 20 km od centra hlavního města, jehož hranice se k…
Mlýnský rybník se nachází v Říčanech nedaleko Masarykova náměstí a je…
První písemná zmínka o městečku se váže k roku 748, alespoň to by mělo být uvedeno v Hájkově kronice. Nejvýznamnější historickou pam…
Zřícenina gotického hradu se nachází na nevysokém ostrohu obtékaném Říčan…
Pomalu směřujeme do Plzně a cestou se zaměřujeme na Rozhledny, nejrůznější…
Město Říčany leží v mírně zvlněné, zalesněné krajině v blízkosti hlavního…
Druhou zdejší významnou památkou je původně gotický kostel svatého Petra a…
Mariánský sloup je typ sochařského díla, které má podobu sloupu, na jehož vršek je umístěna mariánská socha. Samotné umělecké ztvárn…
Mezi vstupní stranou do kostela a protilehlou budovou roste jeden zajímavý…
Kulturní centrum Labuť se nachází v Říčanech na ulici 17. listopadu. Jeho…
Největší vodní ráj v České republice, Palác vln, Palác dobrodružs…
Řeknete-li sportovnímu příznivci název města Říčany u Prahy…
Říčany leží ve Středních Čechách, východním směrem od Prahy. Město se roz…
Dendrologická zahrada,  Za d…