Z Přelouče do Heřmanova Městce přes Barborku

Dostat se vlakem z Prahy do Přelouče není vůbec žádný problém. I osobním vlakem tam dojedete za cca 2 hodiny, zastavuje tam i řada rychlíků. Kolem desáté hodiny vystupuji v tomto městě z vlaku a vydávám se do centra a samozřejmě do infocentra. Bohužel u nádraží jsem žádnou mapu ani směrovky nenašel a tak jsem šel podle svého instinktu směr střecha věže. Nedaleko autobusového nádraží jsem našel šipku směr informační centrum i když o přesném směru jsem trochu pochyboval, protože ukazovala jakoby přes hlavní silnici ven z města. Prošel jsem si tedy centrum, a stanul jsem na Masarykově náměstí, s podloubím, krásnou školou a radnicí.

Na náměstí nacházím mapu, ale bez vyznačení infocentra. No nic, jdu dál Pražskou ulicí, tady je poslední značka směr informační centrum, ale nic moc neříká. V brožuře o TZ je psáno, že infocentrum by mělo být v hotelu Bujnoch, ale naproti mně je jen Hotel Fontána. Ještě několik pokusů o vlastní hledání a po dotazu zjišťuji, že hotel se opravdu jmenuje Fontána, jenže podle slov zdejší recepční infocentrum zdy bylo v lednu zrušeno a TZ má pouze jednu poslední a ještě Kladrub, kam zrovna nemám v plánu jít. No nic, vracím se centrem Přelouče. Jelikož jediná značka z Přelouče na východ vede do Opočínku, musím zatím využít silniční sítě.

Procházím Přeloučí po hlavní silnici směr Pardubice, v průmyslové zóně na konci města odbočuji vpravo a po dalších asi 800 metrech udržuji přímý směr do Štěpánova. V polích už začínají výhledy na Železné Hory. Tato silnice mě vede dál mírně zvlněnou krajinou do Jedousova. Tady je na návsi krásně opravená kaple panny Marie. Na konci vesnice opět měním směr trochu Doprava a přicházím do Choltic. Tady se napojuji na červenou značku a vydávám se po ní na Heřmanův Městec. Na náměstíčku stojí několik ozdobených aut se svatebčany. Taky po 100 metrech procházím brankou k místnímu zámku, kde se svatby konají.

V zámku jsou 2 okruhy s expozicemi, jeden za 40 Kč je klasická prohlídka jižního křídla zámku, druhá expozice za 75 Kč je procházka světem vodníků a loutek. Není také divu, že místním patronem je herec Josef Dvořák. K zámku také patří park s oborou. Dva červené pruhy na stromě upozorňují, že jdete přírodní rezervací. Ve zdejším lese se natáčelo i několik filmů, nejznámější asi Strakonický dudák. Je tu také soustava rybníků. Procházím parkem a cesta mě přivádí na silnici. Zde měním směr vpravo, a po krátkém přechodu mezi poli, před tím, než se silnice vnoří do lesa, uhýbám vpravo na polní cestu (pozor na značky). Tato cesta mě přivádí do vísky Cihelna na jejímž konci stoupám kolem amfiteátru na kraj obce Svojšice. Ano je to ten známý amfiteátr, kde se konají pro příznivce folku a country proslulé "Slunovraty". Na návsi je stručně popsána historie obce a známí rodáci z této vesnice.

Zde se značka lomí vlevo a pokračuje kolem hezky zachovalé tvrze z roku 1365. Za obcí vcházím na polní cestu, která pomalu stoupá lesem, pak přechází silnici a opět se noří do lesa. Vycházím na hřebínek, a od rozcestí pokračuji vpravo. Po 300 metrech přicházím k rozhledně Barborka nad Raškovicemi. Areál je krásně upraven, je tu řada možností po vyžití našich nejmenších, vstup na rozhlednu stojí 20 Kč pro dospělého, k tomu ale dostávám několik propagačních materiálů, a dvě velké zatavené fotky s okolím a vyznačením zajímavostí a rozhledů. Po výstupu do výše 13 metrů je krásně vidět Kunětická hora a na obzoru v oparu matně vystupují vrcholky Krkonoš. Při velmi jasné obloze, lze vidět dobře i Sněžku. Rozhledna je otevřena v letních měsících ve středu, sobotu a neděli od 14 - 17 a lze tu koupit i občerstvení.

Sestupuji do obce Horní Raškovice, a odtud už po silnicčce přecházím do Raškovic Dolních. Tady se v centru u vodní nádrže koná jakýsi turnaj v nohejbale. Dále už se místní komunikace napojuje na hlavní silnici a po ní asi po 1,5 km přicházím do Heřmanova Městce. Nádraží zatím nechávám po své levici a stále přímo se dostávám na náměstí. Zde je hlavní dominantou kostel sv. Bartoloměje. V jedné z bočních ulic se nachází Synagoga a kousek za náměstím je zámek, ve kterém je umístěn domov seniorů s pěkným parkem. Ještě stojí za zmínku ubytování v kempu v místní části Konopáč.

Teď už se vracím z náměstí po červené a docházím na nádraží. Celá trasa měří cca 18 km, a má minimální převýšení. Možnosti obřerstvení jsou v Přelouči, Cholticích, Svojšicích, Heřmanově Městci a částečně i na rozhledně Barborka. Příjemnou cestu.

Poslední aktualizace: 17.7.2011
Z Přelouče do Heřmanova Městce přes Barborku na mapě
Autor: petrkl

Příspěvky z okolí Z Přelouče do Heřmanova Městce přes Barborku

Přelouč
Přelouč leží ve Východních Čechách, západním směrem od města Pardubice. Město se rozkládá na levém břehu Labe u východního okraje Če…
Přelouč nechála zhotovit památník ke vzniku samostatného československého…
Co je malé, to je hezké. V případě kavárny GAVI CAFFE v Přelouči to platí…
Turistický rozcestník, který se nachází vlakového nádraží v Přelouči, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po červené značce ve…
Půjčovna kol Českých drah - Přelouč
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Bývalá budova Agry v novém kabátě.V současné době bývalé kanceláře vystřídalo množství soukromých ordinací,relaksačních studií atd.V…
Budova byla postavena podle návrhu architekta Rudolfa…
MĚSTSKÝ ÚŘAD PŘELOUČ Budova Městského úřadu Přelouč. Zde se nachází kancelář starostky města, místostarosty a tajemnice městského…
Nově vybudovaný areál splňuje jak požadavky sportovních svazů pro konání…
Přelouč náleží k historicky nejstarším místům tohoto regionu. První…
Plastika Týden se nachází před budovou Městského úřadu v Přelouči na ulici Československé armády.   Autorkou tohoto vtipného i…
Budova dnešní základní školy byla postavena v letech 1880…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník katolické církve a také jeden z českých zemských patronů.…
Nejvýznamnější architektonickou památkou města je farní  kostel sv. Jakuba…
Kdo dává přednost stylovému posezení po vyčerpávajícím dnu Weelness je to…
Kdysi dávno býval pod Mokošínem směrem na Přelouč , na…
Po prohlídce města každý rád usednet do přijemného prostředí a doplní…
Vrch Křemen náleží do subprovincie Česká tabule,…
V minulosti zemědělské město, které se dnes více orientuje na průmysl,…
Most přes Labe v Přelouči Stavbu mostu provedla v roce…