Z Ostré přes Helfenburk ke Kalvárii 2.díl

Z Ostré přes Helfenburk ke Kalvárii 2. díl

první díl na:

Na druhou část popisu cesty mi vlastně zbyla Kalvárie a křížová cesta které se tu říká kostelíčky. Jak jsem již byl uvedl v první části popisu cesty, žlutá od Lukovska je dost odfláknutá zvláště vzhledem k členitosti terénu a tím pádem možnosti zabloudění.

Kaple je sice na vrcholu kopce ale protože cesta vede lesem a krajem lesa je kaple viditelná až když jsme přišli přímo k ní. Po celkovém pohledu padnou návštěvníkovo do oka pěkně opravené kapličky křížové cesty.

Takže je fotím a pak to zkouším znova s bleskem. Dobře vypadají i tři horní kaple, tedy zvenku. S tím, jak vypadala Kalvárie na starých fotografiích, myslím tedy za bolšána, se současnost nedá vůbec srovnat.

Foto: Seventy

Spousta práce nadšenců a peníze se sem určitě nehrnuly a ani nehrnou.

No, možná se to teď zlepší. Z informační tabule pod Kalvárií se dá vyčíst historie založení, výstavby i novodobých oprav areálu velmi slušně.

A výhled z ochozu nebo od horních kaplí je samozřejmě famózní. Takže obcházíme, kocháme se a fotíme. K autu u penzionu je to sotva sto metrů. Moc se už nezdržujeme protože se začínají stahovat černé mraky a zvedá se vítr. Po cestě trochu sprchne ale jinak to byl planý poplach. Možná to jinde bylo horší.

Cesta, trasa i počasí vyšly na jedničku, takže jsem si zase dobil baterky.

Tak zas někdy… Zdrávi došli. Seventy 23.5.2013

http://www.mapy.cz/s/7hR5 Odkaz na mapu

Poslední aktualizace: 23.5.2013
Z Ostré přes Helfenburk ke Kalvárii 2.díl na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Z Ostré přes Helfenburk ke Kalvárii 2.díl

Opičí skála
Dva kilometry východně od Úštěka se rozprostírá tak zvané Úštěcké…
Vydáte-li se z Úštěka na Litoměřicku po silnici č. 260, dorazíte po…
Naše cesta začíná na rozcestí červené a žluté turistické značky Lukovsko…
Z Ostré přes Helfenburk ke Kalvárii. Mapa KČT 11. Tak jsem…
Poutní místo na vrchu Kalvárie nad vsí OSTRÉ U ÚŠTĚKUbylo vytvořeno…
Ano, vím, jak těžké je motivovat potomstvo, aby se odlepilo z g…
Čtvrtek 29. 9. 2011 - odpoledneOpustili jsme Volyni. V plánu máme…
Původní hrad Ronovců z první poloviny 14. století byl na sklonku …
Tento tip na výlet nabídne pestrou všehochuť turistických atrakti…
Rozsáhlé torzo hradu ležícího na pískovcovém bloku 3 km od Úštěka. Dominuje mu třípatrová věž, později upravená v romantickém stylu. Pro hrad se…