Z Čimelic do Blatné (18 km), projeto 2.7.2010

Střížovice - Újezd u Skaličan 1,5 km
Újezd u Skaličan - Blatná 4,5 km
CELKEM 18 km
Tato cesta je na mapách KČT č. 39 - Střední Povltaví, Zvíkov a Orlík a č. 35 - Brdy - Třemšínsko.
Cesta je nenáročná, vhodná pro rodinný výlet s koupáním a dobrým jídlem. Vede nádhernou krajinou lesy, loukami a kolem rybníků. Trochu prudší, ale krátké kopečky jsou mezi Myšticemi a Blatnou

Do ČIMELIC se dostanete autem po silnici I. třídy č. 4 - Strakonické nebo vlakem ze Zdic a Písku.
Čimelice jsou obcí k cyklistům opravdu nepřátelskou. Jediná možnost přespání je inzerovaná v hotelu Pepino a přilehlém autocampu v Rakovicích. Když jsem tam však v červenci 2010 přijel, uviděl jsem rozpadající se hotel a v neprovozovaném campu jenom pár mrtvých potkanů na prostranství pro stany. Nelze tu tedy přespat, ale je možno zde započít i ukončit cestu.
Po občerstvení v "sámošce" jsem jel po žluté turistické značce, zpočátku pěknou alejí přes Rakovice do osady U Nováka (500 m.n.m.). Zde jsem neodbočil ze žlutou vlevo, ale jel přímo skrz osadu na asfaltovou cestu. Po ní vpravo a asi po 100 metrech vlevo na polní cestu podle lesa, kudy vede cyklotrasa č. 311. Orientace čistě podle mapy je trochu problematická. Odbočíte-li doleva, pojedete sice po pohodlné cestě dlouho s kopce, ale přijedete do Mirotic, čímž si cestu prodloužíte asi o 10 km.
Cyklotrasa jde mírně s kopce přes Chrást (470 m.n.m.) do Kožlí (455 m.n.m.) a Myštic (450 m.n.m.). Myštice jsou obec zaslíbená. Je tam barokní hospoda s příjemným chládkem, pivem Bernard, dokonalou kuchyní a možností noclehu. Navíc se tu můžete vykoupat v obřím rybníku.
Posílen a vykoupán, po modré turistické značce do kopce, kolem rybníka směrem na Blatnou. Značku provází do Střížovic (450 m.n.m.) cyklotrasa č. 311, která pokračuje spolu se zelenou turistickou značkou dále, oklikou podle rybníka. Kratší je to po modré, jež odbočuje vlevo do kopce. Vede po okraji obce a vlevo do lesa. V lese je kousek příkrého stoupání a nepohodlná cesta přes kořeny do nadmořské výšky 510 m. Asi po osmi stech metrech jsem však najel na pohodlnou lesní cestu, po které jsem příjemně sjel k zemědělské usedlosti Újezd u Skaličan (470 m.n.m.). Značka pak pokračuje po zpevněné cestě na křižovatku U ženatého dubu (494,3 m.n.m.) Ženatý dub je majestátní památný strom. Proč je ženatý jsem nevypátral.
U Ženatého dubu jsem se opět setkal s cyklotrasou č. 311. Jel jsem po ní po ní doleva, přes osadu Paštiky do Blatné (450 m.n.m.).
Blatnou prochází železniční trať ze Strakonic do Březnice. Jsou zde restaurace, možnost ubytování a také cykloprodejna. Já jsem za laciný peníz přespal v málo vábném pensionu TESLA, v ulici Boženy Němcové 30, tel.: 383 415 395.

Poslední aktualizace: 26.12.2011
Z Čimelic do Blatné (18 km), projeto 2.7.2010 na mapě
Autor: Forstos

Příspěvky z okolí Z Čimelic do Blatné (18 km), projeto 2.7.2010

Čimelický okruh po stopách poslední kapitulace německých vojsk v Evropě
Naše republika patří spíše k menším státům. Přesto je na jejím území stále…
Přijměte pozvání na krátkou procházku od nádraží v Čimelicích k opuštěném…
Městečko Čimelice leží asi 20 km severně od okresního Města Písku na…
Zámek stojí na severozápadním okraji obce Čimelice na Písecku v Jihočeské…
Městečko Čimelice leží na silnici R4 (Praha – Strakonice).…
Přírodní památka Kopáčovská se nachází přibližně 1,5 kilometru od…
Na dva měsíce jsme přerušili putování Po stopách Ladislava…
Říčka je levostranným přítokem Lomnice těsně před jejím ústím do Orlické přehradní nádrže. V těsném sousedství soutoku je rezervace Dědovické stráně. …
Soutok Lomnice a Skalice   Na toto putování jsme se připravovali také…
Přírodní památka Nerestský lom se nachází jihovýchodním směrem od obce…
Památník se nachází asi 1 km východně od vsi Lety asi 500 m vlevo od silnice směrem k Orlíku nad Vltavou. Památník byl vystavěn v místě bývalého v…
Pátek 26. 5. 2023 Teplota v noci…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu do Mirotic, kde…
Nejstaršími důkazy o osídlení území Nevězic jsou…
Mirotice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města…
Obec Varvažov leží v okrese Písek asi 6 km jihovýchodně od Čimelic…
Památník Mikoláše Alše a Matěje Kopeckého se nachází v rodném domku malíře…
Orlík (zámek)
Zámek Orlík se tyčí na skále nad Orlickým jezerem. Zámek se nachází…
Orlík nad Vltavou je obec ležící v jižních Čechách na severu okre…
Žďákovský most byl po dostavění nazýván technickým divem světa. Ve…