Z Bali na Komodo

Na Bali jsme jely s kamarádkou na tři týdny. Vždy když někam jedeme snažíme se poznat zemi a místní obyvatele. U p. Sukiho (je to Indonésan hovořící česky, protože studoval češtinu v Brně a na Bali ji také vyučuje) jsme si objednaly výlet na tři dny na ostrovy Komodo. Hlavně jsme chtěly vidět varana komodského. Náš výlet začal na letišti v Denpasaru, kam nás Suki zavezl a vysvětlil nám naši cestu. Zaplatily jsme vnitrostátní poplatek za let 35.000 Rp, letěly jsme s leteckou společností Trans Nusa. Nějakou dobu jsme na letišti čekaly. Čas jsme využily příjemně, protože s námi letěli Poláci. A jelikož jsme ze severní Moravy, tak polsky umíme a předávali jsme si navzájem zkušenosti a zážitky. Na sedadle v letadle jsme měly balíček s malým občerstvením (něco jako mufina a malá voda). Cesta trvala něco přes hodinu, podařilo se mi sedět u okna, moc nás neletělo, takže jsem mohla fotit a filmovat. Na letišti Labuan Bajo na ostrově Flores nás čekal průvodce s taxikářem. Nejdříve jsme zajeli k půjčovně věcí ke šnorchlování (svou výbavičku jsme si nevzaly, protože jsme nepředpokládaly, že na Bali budeme šnorchlovat). Poplatek za brýle a ploutve na tři dny činil asi 100 Kč. A teď hurá na ostrovy a za varany. V přístavu jsme se nalodili na kocábku. A ejhle, pro nás dvě postarší dámy byli k dispozici tři mladíci - průvodce, kapitán (dělal zároveň kuchaře) a pomocník a měli nám splnit všechna naše přání. Vybavení nebudu popisovat, uvidíte na fotkách, ale jídlo bylo výborné, k dispozici voda, káva, ovoce. Vyplouváme do Floreského moře a projíždíme mezi nezalidněnými ostrůvky. Koukáme na tu nádheru kolem, modrá voda různých odstínů a hornaté ostrůvky, na pobřeží sem tam nějaká vesnička s domečky na kůlech. Odpoledne jdeme na procházku v prvním národním parku, který r. 1988 založil president Soeharto. Příroda nádherná, jen ten varan je nějaký líný a další na pobřeží leží v odpadcích. Trochu zklamání. Asi po dvou hodinách jedeme dále na šnorchlování. To už byla lepší podívaná, ale proud vody dosti silný, takže se špatně plavalo. Zato jsme si vše vynahradily v noci. Ta romantika, západ slunce na volném moři, v dáli osamocený ostrůvek. Spaly jsme přímo na palubě pod širým nebem. Hoši nám na palubu dali matrace, čistě povlékli polštáře i přikrývky. Ráno nás čekal úžasný východ slunce a nezbytný šálek ranní kávy. A opět brázdíme moře křížem krážem. Čeká nás procházka v dalším národním parku na jiném ostrůvku. Opět všude nádherná příroda a varanů je zde podstatně více, dokonce jsou zde opice. Ještě před obědem jsme přistáli na šnorchlování u ostrůvku s bílým pískem, ve kterém se válelo plno nádherných mušlí, jen si nesmíte žádnou odnést. Po pozdním obědě, kdy ještě brázdíme moře mezi ostrůvky si užíváme odpočinek na palubě a snažíme si vtisknou do paměti tento božský kus světa. V přístavišti jsme se rozloučily s kapitánem a pomocníkem a náš průvodce nás zavezl do hotelu. Po ubytování jsme se chtěly trochu projít po pláži, ale byla špinavá a ani do moře jsme nevlezly, jaký rozdíl. Takže jsme se prošly v hotelové zahradě a vykoupaly v bazénu. Já, ranní ptáče, jsem se šla ráno přece po pláži projít a zašla jsem k domorodým obydlím na kuřích nožkách. Jsou to primitivní obydlí,vybavení skoro žádné, ale satelit je nezbytný. Pozorovala jsem místního rybáře, jak napichuje ryby na sušení. Po návratu na hotel mě kamarádka sdělila, že v 10 hodin odlétáme zpět na Bali, místo odletu v 16 hod. Měly jsme si v tento den prohlédnou ostrov Flores. Ale bohužel tak to tam chodí, letecká společnost změnila odlet a nedalo se nic dělat. Tak snad někdy příště.

Poslední aktualizace: 26.2.2012
Z Bali na Komodo na mapě
Autor: daga.ti

Příspěvky z okolí Z Bali na Komodo

Letiště Labuan Bajo / Mutiara
Letiště Mutiara (LBJ) spadá pod město Labuan B…
Bandar Udara letiště
Letiště Bandar Udara Komodo LBJ se nachází na ostrově Flores v…