Výstup na Bishorn - 4153 m

Bishorn 4153 m - nachází se v kantonu Wallis v sousedství dominantního Weisshornu a říká se o něm, že je to lehčí čtyřtisícovka. Výstup je hodnocen obtížností F. Po technické stránce určitě patří ke snadnějším vrcholům, ale není radno podcenit trhliny, převěje na vrcholovém hřebeni a počasí.
Pár dní po našem příjezdu do Zinalu nám počasí nepřeje. Vyčkáváme v kempu, než se konečně umoudří a my můžeme začít stoupat z Zinalu (1675 m) vzhůru na chatu Cabane de Tracuit (3256 m).

Celá fotogalerie:

Cesta stoupá příjemně lesem, později po loukách a nakonec sutí. Úsek těsně pod chatou je zpestřen výstupem po skále, kde jsou natažená fixní lana. Nemuseli jsme je ale použít.

Ve 14 hodin dorážíme k chatě, kde si dáváme za odměnu pivko, chvíli posedíme a pak jdeme stavět stan tak pět minut od chaty. Našli jsme pěkné místo s výhledem na Bishorn, Weisshorn a ostatní alpské velikány.

Vpodvečer si jdeme projít úvodní část výstupu na Bishorn. Končíme ve spleti trhlin, takže to otáčíme s tím, že budeme pozorovat kudy se vrací skupinka právě sestupující z Bishornu.

Večer padá mlha, honí se mraky a blýská se.

Foto: hanakova

Budíček je ve 4.30 hodin. Venku je mlha, sněží a stále se blýská. Zalézáme do spacáku a uvidíme, jak se situace vyvrbí.

Po 6. hodině vyrážejí první skupinky na Bishorn. Padá rychlé rozhodnutí – jdeme také. Rychle balíme věci a oblékáme se do sedáků a v 6.37 hodin opouštíme stan, což je poměrně pozdě..

Mezi trhlinami se nám daří prokličkovat. Cesta je v pohodě, mírně nahoru, do sedla začíná ostřeji stoupat a nad sedlem se svah ještě zostřuje.

Čím více se blížíme vrcholu, začíná houstnout mlha a kolem hranice čtyř tisíc metrů se přidává ještě silný vítr.

Úsek těsně pod vrcholem je zpestřen úzkým a prudkým hřebínkem (sklon cca 45 stupňů).

Vrcholu dosahujeme přesně čtyři hodiny od okamžiku, kdy jsme opustili stan – tedy v 10.37 hodin.

Na vrcholu hodně fouká, takže děláme pár fotek a nijak zvlášť se nezdržujeme a začínáme sestupovat.

Foto: hanakova

Sestup probíhal celkem bez problémů, jen sněhové mosty přes trhliny vzhledem k pokročilé době změkly, takže musíme jít obezřetněji. Pouze jednou Markéta šlápne do prázdna, protože jeden most už váhu nevydržel.

Zpátky u stanu jsme ve 12.40 hodin. Jsme poslední, kdo se ten den z Bishornu vrátil. Ti, co šli za námi, se rozhodli pro návrat už kousek nad sedlem.

Ve stanu sníme zbytky jídla, co máme a pak vše sbalíme do batohu a ve 13.40 hodin odcházíme zpět do Zinalu.

Jak už to u sestupů v těžkých botách bývá, cesta dolů byla hodně náročná a útrpná.

K autu dorážíme v 17.05 hodin a během dvou hodin se spustí liják a s menšími přestávkami prší zbytek dne. S neskutečnou radostí sundáváme boty a ještě v rychlosti jedeme do obchodu koupit nějaké pečivo.

Výstup:

Zinal – Cabane de Tracuit čas: 6 hodin
Cabane de Tracuit – Bishorn čas: 4 hodiny

Sestup:

Bishorn - Cabane de Tracuit čas: cca 1 hodina a 30 min.

Cabane de Tracuit – Zinal čas: 3 hodiny a 25 min.

Poslední aktualizace: 13.3.2012
Výstup na Bishorn - 4153 m na mapě
Autor: hanakova

Příspěvky z okolí Výstup na Bishorn - 4153 m

Kolem Matterhornu (3) - Zinal - Col de Torrent
Budíme se s rozedněním. Kousek od nás jsou kaskády potoka, ze kterého vaříme snídani a doplňujeme lahve na pití cestou. Svahem pozvolna klesáme do…
Etapa č.2 - Neděle 19.8. - Gruben - Zinal Ráno vstáváme chvíli po…
Přejezd z Čech do Švýcarska Trek kolem Matterhornu (Tour of Matte…
Na železnici narazíte ve Švýcarsku téměř všude. Mnoho tratí…
Jeden z nejkrásnějších výletů, který jsme během…
Zermatt patří mezi nejznámější švýcarská turistická místa. Městečko se…
Příjezdové místo:  Bezpečné neplacené parkování je u hřiště za obcí Randa…
Umístění Zermattu na úpatí Matterhornu a uprostřed…
Po probuzení a snídani opouštíme stany a vcházíme do Cervinie. Vr…
Budíme se ještě za šera a před východem Slunce vylézáme ze stanů.…