Výlet přes Bradlo do Brníčka

Jeden jarní dubnový den jsme se vypravili opět na výlet. Vystupujeme v Libině, začínáme svou cestu přes Bradlo. Nejdříve jdeme 1/2 km dlouhým strmákem přes louku k okraji lesa. Výhledy máme na Hraběšickou hornatinu a část Hrubého Jeseníku. Pokračujeme pohodlně přes hřeben lesem až k pasece. Stojí zde zajímavý osamělý buk. Kolem něho stále lesem, pak stoupáme ke Třem kamenům - přes 10 m vysoké skalní hradbě. Je tvořena jednotlivými bílými bloky bílé horniny s věžemi a spoustou balvanů v okolí. Po modré značce dojdeme lesem až k orientační tabuli pod Bradlem.

Lesem mírně stoupáme až k Bradelské vrchovině. Bradlo je 100 m dlouhý, přes 20 m vysoký skalní útes z křemenných slepenců, je významným rozhledovým a zabezpečeným bodem, z kterého je kruhový rozhled na Hrubý Jeseník, kralický sněžník i celý Hornomoravský úval.

V pevných Bradlech jsou široké trhliny, podle nichž se skály snadno oddělují na velké balvany i bloky hromadící se na úpatí skály. Skálu využívají horolezci, které jsme zde kromě turistů potkali. Zážitkem je i cesta Bradelským lesem. Bradlo je nejvyšším bodem Úsecké vrchoviny nad  Libinou. Vrchol s mohutnou skálou a Vyhlídkou je oblíbeným místem turistů i horolezců.

Vzhůru jsme prostupovali chodníkem mezi balvany a spletitými kořeny stromů. Od schodů se jde Franta podívat nahoru na Vyhlídku, já čekám pod skálou a prohlížím si okolí. Potom se vracíme stejnou cestou zpět k tabuli pod Bradlem a lesem jdeme 2 km do vesnice Kamenná, odkud jedeme do vesnice Brníčko. Od zastávky jdeme po silnici až na konec vesnice, odtud nám Franta vybral k mé velké radosti " tu nejúžasnější -  nejprudší stezku, " po které stoupáme k hradní zřícenině hradu Brníčka stojícího na jednom  kopci  Hanušovické vrchoviny, dobře viditelného ze silnice.

Po 16. stol. byl hrad opuštěn a postupem doby se z něho stala zřícenina. Procházíme si zákoutí hradu tohoto pěkného místa, a pak už se dostáváme pohodlnější cestou dolů po louce pod hradem k silnici a dolů do obce. Odpočineme si v místní hospůdce u kávy, a pak jdeme na autobus, kterým jedeme z Dolního Brníčka do Zábřehu. Zde musíme hodinu čekat, pak pokračujeme vlakem na Otrokovice a do Zlína.

Poslední aktualizace: 21.8.2013
Výlet přes Bradlo do Brníčka na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Výlet přes Bradlo do Brníčka

Tragédie Bradla
Některé události se člověka dotknou okrajově, jiné více, jiné pak …
Jaro už je nezadržitelně v plném proudu, což nutí všechny pohybuchtivé obyvatelstvo protáhnout své údy po zimní odstávce. Samozřejmě…
Bradlo  - vrcholové skalisko
Bradlo - vrcholové skalisko
Pod pojmem " bradlo" si nejspíš představíme divoké útesy a skalní seskupení známé ze Západních Karpat u našich sousedů na Slovensku,…
Tento tip na další „zdravotní koronavirový“ výlet je určen převážně obyvatelům Šumperska a demilitarizované části Hané, tedy těch mě…
Mráz a sluníčko jsme zažívali při výstupu z Libiny na Bradlo a souvislá…
Je-li Bradlo vysoké 599 m n.m. nebo 600 je vlastně jedno. Důležitý je fakt…
Jednoho jarního rána v únoru jsme se vypravili na Bradlo. Letošní…
Kaplička v malé vesničce Lipinka patří k informačně nejlépe utajeným…
Asi 3 km od Libiny, kousek od modré tur.značky vedoucí na Bradlo, leží v řídkém ,ale vzrostlém smrkovém lese malebné a romantické skalní us…
   Pokud použijeme pro sestup z moravského "Blaníku" - (vrchu Bradla se skalnatou hradbou a nádhernou vyhlídkou) - zeleně značenou…
Bradlo je skalní útvar na jehož vrcholku se nachází…
  V Libině vystupujeme s Janou z vlaku v 9 hodin. Je překrásný dubnový jarní den. Napřed nás čeká pořádný, půl km dlouhý "strmák" nahoru …
Vodní nádrž na potoku Rohelnice na silnici mezi Rohlí a Nedvězím …
Centru Rohle dominuje kostel a jak už to bývá, kolem něj je k vidění několik dalších zajímavých objektů, povětšinou nějakých soch a …
Nedvězí je malá vesnice na Zábřežsku, tedy ležící v okrese Šumperk. Dnes…
Když tak občas vyjedu na kole do našeho okolí, narazím obvykle na velmi…
Pod názvem Nová Hradečná je obec známá od roku 1960, kdy byly spo…
   Touto trasou jsme šli jedním ze dvou úvalů tzv. Bradelského lesa - horský hřbet. Kompet celý úval se táhne z jedné strany od…
Pískov, malá vesnice olomouckého okresu, je dnes součástí obce…
Libina je jednou z největších a nejdelších obcí u nás, délka obce…