Výlet do Švýcarska-2-LUZERN

Luzern

Vystupujeme z autobusu a máme 3 hodiny volna.většina z nás přijímá nabídku průvodkyně k prohlídce města .Vyrážíme.

Luzern je hlavní město kantonu stejného jména.Má asi 60000obyvatel a leží na břehu jezera Vierwaldsttetsee.Patří mezi turistická centra.

Zajímavá je tde nápadně moderní budova ze skla a oceli,jež se vypíná nad hladinou jezera. Je to Luzernské kulturní a kongresové centrum.

Další zajímavostí je Kaplový most ze 14.století.Tento most pro pěší přetíná řeku Reuss. Kdysi se jednalo o část Městského opevnění,které Luzern chránilo před útokem ve směru od jezera.V 17.století byly deskové obrazy mostu zkrášleny výjevy z dějin Luzernu a příběhy ze života sv.Leo degarda a sv.Mauritia.Tito mučedníci se stali patrony města.

Řeka Reuss
Řeka Reuss  •  Foto: babinka

Kaplový most je nejstarším dřevěným mostem v Evropě a proměnil se v symbol města.V r.1993 jej zničil požár.Většina maleb byla restaurována nebo nahrazena kopiemi.

V luzernu jsme navštívili Jezuitský kostel sv.Františka Xaverského.Je významnou památkou na jižním břehu řeky Reuss.Byl postaven v roce 1663-73.barokní interiér oplývá štukovou výzdobou a nástropnímimalbami.

Další zajímavostí je Franziskanerkirche.Tento františkánský kostel pocházející z roku 1270 je nejstarším budovou v Luzernu.K nejpozoruhodnějším prvkům interiéru se řadí renesanční chórové lavice a kazatelna ze 17.století a barokní nástropní malby.

V tomto městečku,plného lidí,památek kostelů ,kavárniček,květin,vody úzkých uliček a obrovského tržiště zůstáváme 3 hodiny a pokračujeme dále.

Poslední aktualizace: 23.8.2010
Výlet do Švýcarska-2-LUZERN na mapě
Autor: babinka

Příspěvky z okolí Výlet do Švýcarska-2-LUZERN

Zajímavá podívaná s legendárním tenistou Rogerem Federerem na železničním putování Švýcarskem.
Letos si pro vás Switzerland Tourism připravil exkluz…
Lucern je takovou esencí našich obvyklých představ o Švýcarsku. M…
Lucernské jezero (Vierwaldstättersee) leží v samém srdci Švýcarsk…
Luzern leží na břehu Vierwaldstättského jezera, které…
Švýcarsko 4-PILATUS Dnes se podíváme trochu výše.Našim cílem je vyhlídko…
Budete-li se někdy vyskytovat v okolí Luzernu ve Švýcarsku, vřele…
Hora Pilatus leží nedaleko Luzernu. Láká návštěvníky krásnými výhledy i…
Masopustní slavnosti v Luzernu začínají vždy na škaredý čtvrtek. Trv…
Na vrchol se lze dostat několika způsoby - vláčkem, na kole či pě…
Melchtal Je poledne a přijíždíme do malé,leč velice čisté a pěkně uprave…
Ve Švýcarsku je rok 2010 rokem pěší turistiky. Švýcarská…
Jsem Ondra Košťál, je mi 21 let. Jako student…
Jaká dovolená se líbí dětem? Určitě je nezklame taková, na které …
Jste 3020 metrů vysoko, pod sebou máte 500 metrů prázdnoty. Srdce…
Tentokrát to bude do vesnice Engelberg ukryté až na konci jednoho z ú…
Dnes nás čeká patrně nejadrenalinovější zážitek, který jsem pro n…
Již několik let obdivujeme při našich cestách po Evropě obytné vozy stojící na parkovištích a sníme o tom, že si jednou takové auto …
V malé obci najdeme benediktinský Klášter. Původně to byla malá p…
První, co se nám obvykle vybaví, když se řekne Švýcarsko, je čoko…
Po cestovatelsky náročném předchozím dnu volíme dnes odpočinkový…