Vlakem nejen na Sicílii

V únoru jsme se já a mí dva synové vydali na dlouhou vlakovou cestu. Jednotlivá místa, která jsme navštívili, jsem popsala v různých článcích, teď bych ráda popsala itinerář naší cesty.

1. den - Vyjeli jsme z Prahy v 17 hodin a jeli do Salzburgu přes České Budějovice, Summerau a Linec. Na další spoj do Benátek jsme čekali od půlnoci do jedné.

2. den - Přijeli jsme do karnevalových Benátek, následovala dvouhodinová prohlídka a další vlak nás dovezl do Bologni. I tady jsme se zdrželi dvě hodiny a následoval přesun do Neapole, kam jsme dojeli ve 23 hodin. Po půlnoci nás vezl vlak na Sicílii.

3. den - Cesta jižní Itálií probíhala ve tmě, ve 4 ráno náš vlak naložili na dlouhý trajekt a pluli jsme z Villy San Giovani do sicilské Messiny. Trať vedla po pobřeží většinou a v 9 hodin jsme dojeli do Palerma. Ubytovali jsme se v hotelu Elena u nádraží. 1 noc v třílůžkovém pokoji stála 75 eur. Platila nám jízdenka, pro cestování Itálií se vyplatí si koupit vícedenní kupón už u nás a jednotlivé dny se pak zapisují. A tak jsme ještě absolvovali vlakem cestu do Agrigenta a večer zpět.

4. den jsme si prohlíželi Palermo.

5. den jsme jeli do Catanie, zase jsme bydleli v hotelu u nádraží, jméno jsem zapomněla. Byl ale přepychový, noc v třílůžkovém za 100 eur. Prošli jsme si Catanii.

6. den - Jeli jsme na celodenní výlet do Syrakus.

7. den jsme jeli do Taorminy skoro na celý den, večer přejeli do Messiny. Před půlnocí jsme vyjížděli a naložili nás na trajekt. Přes noc jsme cestovali trajektem, to trvá 40 minut, a jižní Itálií.

8. den jsme přijeli do Neapole v 7 ráno a jeli pobřežním vláčkem do stanice Portici-Ercolano. Půl hodiny odtud jsou vykopávky starověkého Herculanea. Stejně jsme se vraceli zpět. Z Neapole jsme dojeli do Říma a po dvouhodinové pauze nás vezl vlak do rakouského Leobanu.

9. den - V Leobanu jsme byli v 7 ráno a další vlak do Lince, který jel za hodinu, nás daleko nedovezl. Kvůli spadlé lavině jsme přesedli na autobusy a dvěma osobáky jsme přijeli se zpožděním, což kvůli návaznosti nevadilo. Z Lince jsme se vraceli do Prahy, přijeli jsme před 19 hodinou.

Poslední aktualizace: 15.1.2015
Vlakem nejen na Sicílii na mapě

Příspěvky z okolí Vlakem nejen na Sicílii

Cefalù – věž Calura  (Torre della Calura)
Cefalù – věž Calura (Torre della Calura)
Věž Torre della Calura se tyčí na samém konci stejnojmenného skal…
Gigantická, impozantní, majestátní nebo monumentální. To jsou pří…
Vysoko nad městem, na vrcholku impozantního skalního útvaru la Ro…
Nevelké, ale krásné, sicilské město Cefalú nabízí svým návštěvník…
Katedrála Proměny – nebo chcete-li Proměnění – Páně je všeobecně…
Klášter, který s normanskou katedrálou v Cefalú těsně sousedí,…
Vzhledem k tomu, že se v patnáctitisícovém sicilském městě Cefalú nachází katedrála již od 12. století, nikoho asi moc nepřekvapí, že zde i dnes…
Půvabný kostel sv. Štěpána pochází ze 17. století je bezesporu jednou z nejfotografovanějších památek sicilského města Cefalu. I když je nutno hne…
Jednou z nejvýznamnějších památek sicilského města Cefalu je náro…
Maria Santissima della Catena je jedním z kostelů, které najdeme v historické části patnáctitisícového sicilského města Cefalú. Jedná se o kostel…
Cefalú je nádherné, téměř patnáctitisícové, město na severu…
Cefalú to je letovisko na severním pobřeží Sicílie. Má přibližně jen 13…
Jeden z mariánských kostelů v sicilském městě Cefalú se nachází v těsné blí…
Středověká veřejná prádelna je pro mnohé návštěvníky tohoto historického…
Kroky mnohých návštěvníků tohoto krásného sicilského města zamíří neomylně…
Půvabná městská brána Porta Pescara je jedinou ze čtyř vstupních bran, které svého času prolamovaly městské hradby. Její původ je…
Enna - město ve vnitrozemí, na kopci s nejvyšším bodem 931m. Založená byla…
Odpoledne 24. srpna 79 n.l. byly Pompeje pokryty vrstvou černého pop…
Etna je bezesporu královnou mezi evropskými sopkami. Je totiž neje…
Výpravu na Sicilii jsem měl v plánu dlouho, ale nikoho z mého okolí se mi…