Údolím Polepky 1

Údolím Polepky z Kolína do Ratboře 1

Údolím Polepky už jsem několikrát procházel ale tentokrát jsem se rozhodl tolik nepospíchat a věnovat se jí trochu detailněji a samozřejmě trochu fotit.

Takže hned před nádražím v Kolíně na žlutou, za kruháčem doleva, zprava přichází modrá a té se budu držet.

Zatím jdou obě společně po silnici a u firmy Eurovia kde silnice zatáčí doleva přechází obě na panelovou cestu a k východnímu rozcestí za můstkem přes Polepku, modrá Doprava kolem zahrádkářské kolonie.

Zanedlouho přicházím k začátku nové cyklostezky, která vlastně kopíruje modrou turistickou a kromě několika infotabulí nikde zvlášť značená není.

Za Ratboří to dělá potíže ale o tom asi až příště.

Takže jdu po modré pohodovou cestou k Polepům. Už když scházím k vesnici, slyším z dálky hukot připomínající zvuk vodopádu. Je to vodopád na potoce Polepka na kraji obce, několikametrový přepad pár metrů před lávkou přes potok. V těchto dnech, mohutně zásobený zvýšeným průtokem vody vděčný námět pro spoušť fotoaparátu.

Procházím obcí a na rozcestí odbočuju k mostu přes Polepku a fotím z mostu spoušť kterou dovedl natropit jinak nenápadný potok. Vracím se na modrou a pokračuju na Pašinku. Na rozcestí před Pašinkou fotím infotabule a jdu do obce cestou do kopce s krásnými výhledy na údolí potoka utopeného mezi rozkvetlými loukami. Dobíjím baterie a přicházím do obce.

Odbočuju samozřejmě k zámku Pašinka a fotím přes mřížová vrata. Popravdě řečeno na mě nedělá zvláštní dojem zámek sám a zvláště jeho zanedbané okolí. Oklikou přes obec se vracím na modrou a jdu hlubokým údolím potoka přes lávku zpola zatarasenou naplaveným dřevem ke Kohoutovu mlýnu.

Přicházím ke mlýnu, obcházím ho shora a fotím z vyhlídky nad mlýnem.

Pak scházím i dolů ke mlýnu a rybníku. Po návratu k silnici hned za mlýnem je nádherný výhled na kamenný železniční viadukt na trati Kolín – Ledečko, vystavěný v letech 1899 – 1900 a fungující bez větších oprav dodnes.

Pak pokračuju chvíli po modré po silnici přes obec Hranice a za ní doprava ke Skokanovskému rybníku který mi připravil nečekané překvapení a o tom bych se co nejdřív zmínil příště abych neunavil čtenáře (bude li jaký) a nezahltil Stránku fotkami.

Odkaz na mapu trasy: http://www.mapy.cz/s/7yaS

Takže zatím, zdrávi došli. Seventy

Poslední aktualizace: 16.6.2013
Údolím Polepky 1 na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Údolím Polepky 1

Kbel - kostel Nanebevzetí Panny Marie se zvonicí
Kbel, obec na Kolínsku se dvěma stovkami obyvatel, patří mezi poč…
Údolím Polepky 2 Za vesnicí Hranice zabočuju Doprava po modré a kolem…
Navštívíme méně známá místa v trojúhelníku známých měst. Vyjíždíme z Kouřimi přes Klášterní Skalici  a Vrbčany do obce Radim, pak…
Zajímavý zámek, který si dosud uchoval řadu prvků původní tvrze, se nachá…
Obec Suchdol leží na severozápadním úpatí vrchu Vysoká přibližně 8 km záp…
Kolíne, Kolíne na pěkné rovině, nejeden mládenec pro Tebe zahyne....tak na…
Přibližně 3 km jihozápadně od Suchdola ve výšce 370 m nad mořem se nacház…
Jedeme do malé obce Vysoká u Kutné Hory. Vesnička není hlavním cílem, ale…
Po dvou dnech putování jihem Královéhradeckého kraje přejíždíme do…
Rozhledna Vysoká se nachází nedaleko Kutné Hory u obce Miskovice-Mezholezy. Je 38 metrů vysoká a vyhlídková plošina je ve výšce 25…