Tuzla a okolí

Na přelomu ledna a února jsem strávila 10 převážně v Tuzle a okolí.Bylo to moje druhé setkání s Bosnou a Hercegovinou.

Už při příjezdu nás vítal sníh a náledí.Dorazili jsme o půlnoci a do rána napadlo ještě asi 2Ocm sněhu,což znamenalo téměř kalamitu.SSníh se tam neuklízí,v podstatě se čeká,až roztaje.Sluníčko je tam přes den silné i v zimě a v noci byly pěkné mrazy.I ve dne jsme tam zažili teploty kolem -13 stupňůa,ale většinou krásně slunečno.

Foto: blancetka

V Tuzle se setkává několik náboženství,tudíž je zde možno vidět několik mešit (našli jsme 7),pravoslavný kostel i katolický kostel.Po občanské válce už mnoho "vzpomínek" vidět není.Snad ten nejhrůznější a nejhorší.Pomník na náměstí na atentát na civilisty v době občanské války.Zde zahynulo 72 lidí granátovým útokem.V parku jsou pak pochováni.Ve městě i parcích je spousta pomíků a muslimských hřbitovů a hřbitůvků.Velice pěkná jsou i solná jezera,ve kterých se dá v létě koupat.Nedaleko Tuzly je nádherné jezero Modrac,v létě také určeno ke koupání,s nádhernou restaurací Robinson,kde si opravdu budete připadat jako v Karibiku,i když za oknem je mráz.Cestou domů jsme ještě navštívili zříceninu hradu Srebrenik ve stejnojmenném městě.Příjemné bylo,že byl otevřen i v zimě,hlídač byl přítomen,ale vstupné se neplatí.Cesta k němu byla ale strastiplná,vzhledem k úzkým cestičkám a náledí.Celkový dojem z Bosny je skvělý,lidé příjemní,pohostinní.Navštívili jsme i muslimskou domácnost,kde kromě muslimských obrazů na zdech,byste nezjistili,že jde o rodinu muslimů,kteří utekli za občanské války ze Srebrenice.

Poslední aktualizace: 2.5.2010
Tuzla a okolí na mapě
Autor: blancetka

Příspěvky z okolí Tuzla a okolí