Tři podzimní dny ve Štramberku - III. den

Začíná pondělní, pro nás poslední ráno ve Štramberku. Dnes je spíš pochmurno a pršet, což se i vyplnilo, takže smůla. Po 8. hodině bereme naše bágly a vyrážíme na cestu. Z náměstí ve Štramberku sestupujeme romantickou Horní Baštou dolů na autobusovou zastávku. Odjíždíme do Nového Jičína, kde máme asi dvě hodiny času, než nám jede další spoj. Využijeme toho k prohlídce aspoň části krásného města - Nového Jičína, který vznikl asi v 80. letech 13. stol na křižovatce obchodních cest z Polska a Slezska do Čech a Uher. Dnes je to okresní moderní město v Moravskoslezském kraji, kde se nachází spousta památek a zajímavostí. Jdeme přes čtvercové Masarykovo náměstí, je ze všech stran obklopeno podloubím, kde stojí renesanční Stará pošta, Žerotínský zámek s expozicí klobouků, prohlédnete si v něm až 600 druhů klobouků, čepic z období 19. stol. až do dneška.

Historické jádro je městskou památkovou rezervací. Novinkou zdejšího náměstí je zvonkohra, pořízená k výročí 700 let od první písemné zmínky o městě a devíti proudá Fontána času umístěná v dlažbě Masarykova náměstí, ale funguje jen přes léto. Devět vodotrysků každou čtvrt, půl, 3/4 a celou hodinu, je podle programu spuštěno, trysky tvoří druh vodního orloje - " vodní divadlo. " Musí to být nádhera, ale my jsme tady na podzim, tak snad to uvidíme někdy v létě. Na zdejším náměstí zaujme i barokní kašna s morovým sloupem, kde se nachází socha s tančícím párem sedláků. Projdeme několik dalších uliček, ale čas nás tlačí, a tak se zastavíme v Hotelu Praha, stojícím naproti zámku na oběd, a pak se vracíme přes náměstí k autobusovému nádraží. Další přestup nás čeká ve Vsetíně, odkud po deseti minutách pokračujeme dalším autobusem domů do Zlína. Tři dny nám rychle utekly, podzimní počasí bylo hezké jen dva dny, ale i tak jsme si přivezli spoustu zážitků.

Poslední aktualizace: 6.11.2014
Tři podzimní dny ve Štramberku - III. den na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Tři podzimní dny ve Štramberku - III. den

Štramberk -  " Valašský betlém "
Štramberk - " Valašský betlém "
Vydali jsme se tam autobusem, s přestupem v Novém Jičíně -  město má…
Kostel sv. Bartoloměje z poloviny 14. stol. kdysi stával v JZ části…
Kolem svažitého náměstí Štramberka zaujmou Měšťanské domy z Velké čás…
Po několikahodinové Jízdě vlakem vystupujeme na nádraží ve Štramberku a…
Válcová gotická, hradní věž Trúba, tyčící se na kopci nad…
Rozcestník Štramberská trůba najdeme na nádvoří hradu před stánkem s občerstvením. Turistické šipky ukazují do čtyř směrů: Po modré…
  Moravský markrabě Jan Jindřich Lucemburský musel mít asi velký cit pro…
Hrad Štramberk, jehož známá věž zvaná Trúba se vypíná nad malebným…
Štramberský hrad byl založen koncem 13. století jako centrum zbylého země…
Až pohádkově nádherné místo, pro svou malebnost je nazýváno též „Moravský…
Kdo přijede do Města Štramberka, jistě si nenechá ujít pohled ze 40 m…
Jdeme pěšky ze Štramberka od Národního sadu, k NNP Šipka - volně přístupná…
Štramberk je nádherné horské mestečko na Štranberskej vrchovine asi 9…
Chcete - li si spestřit prohlídku náměstí ve Štramberku, navštivte zdejší…
Štramberk - Bezručova vyhlídka na Kotouči
  Při prohlídce pamětihodností nádherného podhorského městečka Štramber…
Naším cílem je malebné městečko Štramberk a v něm hrad - strážní věž Trúba…
 Cestu do Štramberka tentokrát naplánovala moje drahá žena. Rozhodla se t…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a…
Letošní podzimní minidovolenou jsme s manželem Frantou strávili v městečku…
Jedeme směrem od Val. Meziříčí po silnici I/57. U vesnice Hodslavice odbočíme vpravo a jedeme rovně. U Veřovic odbočíme na křižovatce vlevo a jedeme…