Toulání po Brdech přes vrch Hradec.

Chodím po Brdech poměrně často ale povědomí o vrchu Hradec pod Jeleními palouky získal jsem teprve nedávno. O důvod víc se tam vypravit. a spojit to s nějakou delší trasou aby to stálo za to. Kolega Karel si to bere za své a za pomoci džípíesky dává do kupy trasu se startem i cílem ve Voznici, dostupné autobusem od Prahy i Dobříše. Trasa povede částečně po cyklo i turisticky neznačených cestách.

Z Voznice vyrážíme po staré nefrekventované silnici podél dálnice na Dobříš a po jeden a půl kilometru z ní odbočujeme doprava po staré cestě k rozcestí Na Bekovce kam dorazíme asi po kilometru. Přichází tam cyklo 308 a cestu křižuje modrá od Dobříše.

Narážíme tam i na ohradu obory Aglaia která nás bude provázet na levé straně cesty tři a půl kilometru, téměř až k rozcestí Knížecí Studánky. Míjíme vrch Aglaia (491m) a později i Spálený vrch (551m), oba za plotem ohrady. Mezi nimi vrch Malinová (507), ale ten neidentifikujeme, je uprostřed obory.

Na rozcestí Knížecí Studánky se chvíli zdržíme, pak odbočujeme doleva po žluté a cyklo 308. Žlutá po necelých 300 metrech uhýbá doleva a cyklo nás dovede k rozcestí s modrou od Dobříše na Stožec. My pokračujeme rovně neznačenou cestou až k silnici 114 od Dobříše do Hostomic. Po ní se dáme doprava k odbočce na Hradec.

Jdeme ze silnice doprava spodní odbočkou a ta nás přivede pod kamenitou stráň po které se vydrápeme přímo k označenému vrcholu (628m) s kamennými mohylami. Jsou tu ještě zbytky staré žluté značky. Fotit sice fotíme ale viditelnost je nulová, o nějakých výhledech nemůže být ani řeč. Zpropadená mlha, budeme se tu muset stavit na jaře. Odcházíme ještě pár metrů k místu bývalého hradiště které je opředené dávnými pověstmi včetně nezbytného pokladu a starci, který ho hlídá.

Z vrcholu sestupujeme severní stranou po málo znatelné stezce která nás po pár desítkách metrů přivede na pohodlnější pěšinu po které v pohodě sejdeme pod vedení vysokého napětí až k vedlejší silnici, po které vpravo dojdeme po asi čtyřech kilometrech na rozcestí Stožec.

Z křižovatky turistických a cyko tras Stožec posledních asi sedm kilometrů přes Knížecí Studánky a rozcestí Voznice dojdeme už v pohodě do Voznice na zpáteční autobus.

Co dodat, pěkná trasa asi pětadvacet, zase jsem byl tam kde jsem ještě nebyl. Počasí musíme brát na milost, blíží se konec listopadu, mohlo být i hůř.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy.

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 22.11.2013
Toulání po Brdech přes vrch Hradec. na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Toulání po Brdech přes vrch Hradec.

Z Řevnic do Dobříše přes Babku, památný dub a krásnou rozhlednu
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na túru, která…
Barokní zámek stojí na severním okraji obce Osov na Berounsku ve Středoče…
Trasa pro pěší a zdatnější cyklisty na rozhlednu (dříve zeměměřičskou věž) na nejvyšším vrcholu brdských Hřebenů, Studeném vrchu …
Studený vrch je se svou výškou 660,3m nejvyšší horou Hřebenů, podcelku Brdské vrchoviny. Leží 3,3 km jihovýchodbě od Hostomic p.Brdy…
Vracíme se domů z našeho třídenního putování převážně po Sedlčanském kraji, při kterém jsme navštívili 6 rozhleden a jeden minipivov…
Tradiční Novoroční výšlap na Studený vrch (660m) v Brdech na Hřebenech.   Jako už tradičně se na Nový rok koná výšlap na nejvyšší…
Rozhledna Studený vrch u Dobříše. Původně zeměměřičská kamenná šestipatrová věž postavená v r. 1942. Vysoká 17,5 m. Od r. 2004 využívaná jako…
Z Osova po červené truristické značce,dále po žluté na rozhlednu Studený…
Bývalá protiletadlová raketová základna Klondajk u Mníšku pod Brdy.…
Jedeme vlakem do Všenor (trať 171). Odtud se vydáme pěšky po hřebenech Brd…