Swansea, Gover - srpen 11

Do Swansea jsem přijel 12. srpna 2011 vlakem z Cardiffu. Nejdříve jsem zamířil do turistických informací nedaleko autobusového nádraží. Pak už jsem pomalu postupoval směrem k hotelu Alexander. Po ubytování jsem šel k moři až k Swansea bay. V dáli je vidět Mumbles. Šel jsem na opačnou stranu podle vody až do přístavu. Odtud přes město zpět do hotelu.

Swansea
Swansea  •  Foto: individual

Další den byla sobota. Po snídani jsem autobusem jel až do Rhossili bay. Zde jsem navštívil (polo)ostrov Worms head. Při přílivu je to ostrov, při odlivu poloostrov. Podle tabule ve strážním domku mám na prohlídku víc jak kilometr dlouhého poloostrova čas 5 hodin. Pak se z něj stane ostrov. Bohatě mi stačili 2 hodiny. Dal jsem se tu do řeči s postarším Velšanem. Řekl mi, že sem chodí i v zimě. Doporučil mi cestu po žluté podél pobřeží až do Port Eynon. Prý dvě hodiny chůze. Trvalo mi to asi o 20 minut déle a to si myslím, že jsem šel svižně. Cesta vedla cik cak většinou spíše dál od pobřeží. V Port Eynon je pěkný záliv. V něm kemp a pláž. Cestou sem jsem vypil všechnu vodu. Proto jsem se zde zastavil a dal si na posilněnou pivo. Dál jsem si cestu zkrátil. Odklonil jsem se od pobřeží. Prohlédl si Oxwich castle a k moři jsem přišel až v Oxwich bay. Tady jsem šel pískem těsně u moře až k Three clifs. Bylo již téměř 18h. Proto jsem se rozhodl dál nepokračovat podél pobřeží, ale do vnitrozemí, kde jsem chtěl najít nejbližší zastávku autobusu a jet zpět do Swansea. Došel jsem do Peanman, St. John the Babtist´s. Zastávku v mém směru jsem neviděl. Proto jsem se zeptal jedné Velšanky. Byla tu autem se svým manželem. Říkala, že tady mnoho autobusů nejezdí. Nabídli se, že mě dovezou do Parkmill, Shepherds, kde jezdí častěji. Tady se nachází Gover Heritage center - muzeum života ve Walesu. Do zavíračky chybělo 20 minut. To mi stačilo. Na lístek jsem dostal 50% slevu. Potom jsem nastoupil do autobusu směr Swansea. U hotelu jsem si dal ve fast foodu večeři a v pubu přes ulici pivo. Podle mapy jsem dnes ušel něco okolo 25 kilometrů.

V neděli po snídani jsem šel na autobusové nádraží. Odtud busem do Mumbles. Nejdříve zastávka na Mumbles pier, prohlédl jsem si maják, v pubu jedno pivo a pak podél pobřeží přes Bracelet bay , Langland bay do Caswell bay. Vede tu asfaltový chodník přímo nad útesy s velkým počtem laviček. Nádherné výhledy na mořské vlny jak se tříští o skály. Tomu odpovídá i počet lidí. Zatímco včera jsem za celou dobu cesty po pobřeží potkal maximálně 20 lidí, dnes jich je nepočítaně. Je to taková odpočinková trasa a rozhodně stojí za to. Vrátil jsem se tou samou cestou zpět na Mumbles pier. Do večera zbývalo ještě hodně času, proto jsem se rozhodl jít do Swansea pěšky. Podél pobřeží zálivu je to asi 7 km. Následně přes Victoria park zpět k hotelu Alexander.

V pondělí ráno po snídani nedříve do Singleton parku. Tady jsem si prohlédl Botanickou zahradu. Pak už na vlakové nádraží a odtud vlakem do Cardiffu.

Poslední aktualizace: 14.1.2012
Swansea, Gover - srpen 11 na mapě
Autor: individual

Příspěvky z okolí Swansea, Gover - srpen 11

Swansea
Swansea/ welšsky Abertawe najdete jak jinak v Jižním Walesu nedaleko od…
Tento hostel ve welšskem Swansea najdete na 10-14 Castle Street přímo kousek od zříceniny hradu Swansea.Nachazi se v druhém patře.Ve…
Singleton park je největším parkem ve Swansea.Rozkládá se na pozemku o velikosti 250 akrů. Najdete ho v městské části Sketty. V poho…
Clyne gardens najdete na okraji města Swansea v Jižním Walesu. Jsou přístupné hned několika branami. Jsou botanickou zahradou ( najd…
Oystermouth castle najdete v Jižním Walesu mezi Swansea a Mumbles head. Je skvělým typem kam zavítat pokud se rozhodnete obejít celo…
Nenáročná trasa nebo spíše procházka okolo celé Swansea Bay až na Mumbles head nebo opačně. Jako alternativa půldenního ale klidně i…
skvělá víceméně procházka po východním cípu poloostrova Gower , která je součástí jak treku Gower trail tak i národního dlouhého tre…
Letiště Fairwood Comm (SWS) spadá pod město Sw…
Další část tzv. Gower coast Path vedoucí po pobřeží poloostrova Gower . Nabízí nádherné rozlehlé pláže jako Three Cliffs , Oxwich, C…