Šumperský víkend

Jeden z Jarních prodloužených víkendů jsme strávili na Šumpersku. První den jsme si zajeli do Velkých Losin, kde jsme si prohlédli samozřejmě zámek, ale také lázeňský park a obec samotnou, které nás ale místy překvapily zchátralostí a nefunkčností některých zařízení. Došli jsme, jako asi celkem nemnoho turistů, až na samý konec obce ke kostelu sv. Jana Křtitele, který rozhodně stojí za zhlédnutí, i když byl zrovna zavřený. Kolem fary jsme zašli ještě přes silnici ke hřbitovu a poté se vrátili do centra na kávičku v pěkné cukrárně v objektu někdejšího domu služeb, která má sice posezení jen venkovní, ale bylo už dost teplo a navíc měli úžasné domácí koláče! Poté už jsme se vydali po zelené značce zpět k zámku a přes park do nedalekého Rapotína (2,5 km), odkud jsme pokračovali silničkou po cyklotrase do Vikýřovic. Zde jsme narazili zase na žlutou značku, jež nás už spolehlivě dovedla až do centra Šumperka (4 km). Ubytováni jsme byli v pěkném Penzionu G v parku mezi nádražím a centrem města, který je sice hojně obýván bezdomovci (tedy park samozřejměSmile), ale nijak obtěžováni jsme jimi naštěstí nebyli. Večer jsme se ještě vydali do centra na večeři, ale byli jsme trochu překvapeni pustotou a nepříliš velkým výběrem otevřených restaurací – na to, že byla sobota.

Foto: Isolda11

Ráno jsme se hned po snídani vydali po červené značce směrem k vytouženým lesnatým kopcům, tyčícím se všude kolem, ale už nezahaleným zlověstnými mračny jako předchozí den. Kolem přehrady Krásné (4 km) jsme došli do stejnojmenné a opravdu půvabné osady, jejíž horní část (3 km) se nachází nad kamenolomem už v docela slušném kopci a je plná bizarních polorozpadlých objektů, obývaných četným a rozmanitým zvířectvemSmile Pak už jsme stoupali prudce vzhůru do nádherných lesů, bylo celkem chladno a nikde ani noha.. Z rozcestí Pod Smrčníkem (2,5 km) jsme pokračovali na Hvězdu (2 km) a po zelené přes Krtinec na Skřítek (5 km). Ve známém motorestu nebyl taky skoro nikdo, ale polévku měli výbornou (kafe už horšísad)! Odtud jsme po krátkém odpočinku sestoupili 2,5 km k chatě Ztracenka u Klepáčova a chtěli pokračovat do Sobotína. Jenže značka nám zmizela v první zatáčce silnice, a tak jsme se raději vydali 4 km dolů pěkným údolím do Rudoltic, odkud už je to do Sobotína – ke kostelu – jen něco málo přes 2 kilometry. Pak už jsme se jedním z mála autobusů vrátili do Šumperka.

V pondělí ráno jsme vstali do mnohem většího horka, než bylo v předchozích dnech – a které na nás také během posledního výletu spolu s únavou z prochozeného víkendu už docela dolehlo. Vyšplhali jsme si ještě celkem zčerstva na kopec Háj k rozhledně (4,5 km), která bohužel otevřená ten den není, ale aspoň tam byl opět absolutní klid. Dále jsme pokračovali Ke Kostelíčku Božího Těla (1,5 km), poutnímu místu s krásnou studánkou a křížovou cestou na okraji lesa poblíž obce Hrabenov. Pak jsme se vrátili do sedla Červený kříž (1,5 km) a pokračovali Pod Chocholík, Na Starý zámek a kousek po naučné stezce přes zříceninu stejnojmenného hradu na modrou značku do Bludova (4,5 km), kam už jsme dorazili v pořádném poledním horku a hned zapadli do nápadné cukrárny v centru u rybníka naproti bohužel nepřístupnému zámku. Dál se některým z nás zrovna moc nechtělo, ale nakonec jsme se přece jen vyburcovali k návratu do Šumperka (6 km): přes zámecký park a Bludovskou Svatou Trojici (kaplička u silnice směrem na Šumperk) k restauraci Zámeček a pohodlnou silničkou po modré do cíle, kterým nám tentokrát před odjezdem domů byla ve všedním dnem značně oživším centru města stará známá cukrárna U Sněhové trubičky, kde je výběr „jednoduchý“Smile

Poslední aktualizace: 3.7.2015
Šumperský víkend na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Šumperský víkend

Šumperk - kostel sv. Ducha
Starokatolický, či řeckokatolický, ale nověji Pravoslavný kostel sv. Ducha je vlastně nejnovějším kostelem v Šumperku, ačkoliv se tváří dosti…
I když se to možná nezdá, tak tento článek na Turistiku skutečně patří.…
Snad každý skutečný pivař zná vyhlášené hanušovické "ryzí pivo z hor",…
Aktuální duben 2018 se nám činí možná překvapivěji, než bývá normálně,…
Hospůdka Basa patří mezi nejoblíbenější šumperská zařízení svého druhu…
Možná můj příspěvek bude vypadat jako ono tradiční nošení dříví do…
Na rohu ulic Kozinova a Husitská stojí nepřehlédnutelný dům, který je…
Budova někdejšího německého gymnasia patří k nejvýstavnějším i největším…
Bývalý hřbitovní kostel, spíš kostelík sv. Barbory v Šumperku je považován za malou barokní perličku, zejména díky svému bohatě malovanému interiéru. Bohužel k…
V rámci velké revitalizace šumperských Jiráskových sadů z roku 2015 zde…
Šumperský Kostel sv. Barbory patří k nejpozoruhodnějším historickým…
Druhá část popisu šumperského barokního kostela sv. Barbory je za…
Šumperk - Hrad marnosti a pýchy aneb i Šumperk má svou vilu Tugendhat (Sieglova vila)
Soutěž 2 body
Titulek tohoto článku – jak se vzápětí přesvědčíte sami - opravdu nelže.…
U Kostelíku sv. Barbory se někdy mylně uvádí, že se jedná o hřbitovní kostel, nicméně jednalo se o běžný kostel, který sloužil jako svatyně předměstských o…
Jednou ze šumperských kulturních památek (od roku 1958) je patrov…
Informační centrum Šumperk se nachází se v centru města v budově di…
Šumperské vlastivědné muzeum dokáže čas od času připravit svým…
Sedmadvacetitisícové okresní Město Šumperk, ležící v podhůří Jeseníků,…
Úkolem tohoto tipu na výlet určitě není někoho přesvědčovat o tom, že…
Bedekery a průvodce světových nakladatelů, ale i renomované turistické…