Středohořím kolem Labe

Na dnešek kolega naordinoval trasu Českým středohořím kolem Labe s odbočkami na zajímavá místa a vyhlídky na řeku a okolí.

Přijíždíme na Ústí nad Labem západ ve čtvrt na deset a poté co jsme si hrdinně odřekli startovní pivo v nádražní hospodě přecházíme k hlavnímu nádraží na žlutou turistickou značku a s ní se šplháme do kopce k vyhlídkovému místu, hotelu s restaurací Větruše. Z města sem jezdí i lanovka. Sluníčko už je v plné práci, výhled na město nádherný, trochu mlžno. Zdržíme se, kdo má čím tak fotí, tady už si startovní neodpustíme, hazard se zdravím se nevyplácí.

Od rozcestí pokračujeme po zelené s červenou lesem a mírným stoupáním, pak odbočujeme s trasy asi třista metrů k Humboldtově vyhlídce s výhledy na meandry Labe a ke Střekovu. Vracíme se a pokračujeme k rozcestí Soudný vrch, kde nás červená opouští a my jdeme dál po zelené lesní pěšinou k rozcestí Nad Vaňovem.

Dál sestupujeme po zelené k vodopádku na Podlešínském potoce. Vody je málo, pod vodopádem je jen malý potůček který se skoro ztrácí mezi kamením. Za potokem pokračujeme odbočkou k vyhlídce Vrkoč se zpětnými pohledy na Ústí ,Střekov a klikatící se řeku.

Od vyhlídky ještě s trochou opatrnosti sestupujeme pár metrů neznačenou cestou ke skále Vrkoč. Zajímavý čedičový útvar, strmý solitér, kamenné varhany.

Vracíme se zpět na rozcestí Nad Vaňovem a dáváme se doleva po žluté a asi po půldruhém kilometru lesem přicházíme do Podlešína. Díky za ten les, sluníčko si chce dnes vynahradit těch pár uplakaných dnů o které v poslední době nebyla nouze.

Z Podlešína pokračujeme se žlutou po silnici až k odbočce na vyhlídku Skály. Přes louku přicházíme ke strmému skalnímu Ochozu nad Vaňovem. Opět vyhlídky k Ústí, Střekovu a oblouk řeky.

O kus dál zkoušíme ještě modrou odbočku k Josefince ale odtud se vracíme s nepořízenou, odbočka k vyhlídce je zrušena a po sestupu nezbývá než se vrátit a pokračovat po žluté. Ta po chvíli na rozcestí odbočuje Doprava k Litochovicům, my doleva po cyklo 3090 na Chvalov. Ze silničky hezké výhledy na Středohoří, v popředí Deblík, napravo Kletečná a Milešovka a úplně na nejzazším obzoru v mlze starý dobrý Hazmburk.

Projdeme Chvalovem a na kraji obce Dolní Zálezly odbočíme k nádraží. Dotazy na hospodu či něco v tom smyslu jsou neúspěšné takže se společně se zelenou dáváme na cestu která nás obloukem přivede zpátky k Ústí. Od nádraží pozvolna stoupáme dlouhou chatovou osadou a potom dlouhou bezmála pětikilometrovou cestou lesem po úbočí svažujícím se k řece přicházíme do Vaňova.

Tady naproti přístavišti spočineme v restauraci Kotva a svlažíme hrdlo jedním, někdo stihne dvě, pivem a pokračujeme posledním úsekem trasy, Čajkovského ulicí k vodní elektrárně a zdymadlu, to vše TGM.

Žlutá nás převede přes komplex zdymadla ke hradu Střekov a odtud už po cyklo k nádraží Ústí n.Labem – Střekov. Tady po povinném několikaminutovém zpoždění odjíždíme slunečným podvečerem k domovu.

Všech šest členů All Starc Teamu hodnotí dnešní trasu pozitivně, výhledy na řeku, hrad, město i Středohoří nádherné, trasa kopcovitá leč zajímavá, ve Středohoří to jinak nechodí. Doporučuje devět turistů z deseti.

Zdrávi došli, zase někdy.

P.S. Co říkáte novým mapám cézet? Nic moc, řekl bych. Seventy

Poslední aktualizace: 2.7.2014
Středohořím kolem Labe na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Středohořím kolem Labe

Vaňovský vrch.
Nad levým břehem řeky Labe, 5 km před Ústím nad Labem, se tyčí mohutný zalesněný masiv Vaňovského vrchu. Je jedním z významných kopců tzv. Litoměřického středohoří. Jeho svah…
Z Dolních Zálezel začínáme stoupat po zelené nad obec, na křižovatce turistických tras zelenou opustíme a jdeme modře značenou…
Ferrata Lužická spojka je vedena ve skalní stěně nad Va…
V prudkém kamenitém severním svahu Vaňovského vrchu, pod Vaňovskou skálou, ční dvě skalní věže blízko u sebe. Na některých mapách jsou označeny jako Strážce Vaňova a Vaňovská…
Další z mnoha pěkných vyhlídek na levém břehu Labe mezi Lovosicemi a Ústím…
Projedete pod hradem Střekov až do obce Brná.U zastávky MHD se dáte do…
            Posledně jsem vás seznámila, jak jsem poznávala okolí řeky…
Vaňovská skála se tyčí nad levým břehem řeky Labe nedaleko od Ústí nad Labem. Na úpatí se nachází aktivní sesuv kamene, který ohrožuje pod ním stojící domy Vaňova. Od Labe…
Již delší dobu mě lákal vrch Deblík. Na vrchol nevede c…
V Průčelské rokli jsou dva vodopády na pravostranných bezejmenných přítocích Průčelského potoka. Při výstupu Průčelskou roklí po…
Výlet do střední části Českého středohoří do míst, která byla dlouho nepřístupná, protože zde byl vojenský prostor. Vycházím z…
Město Ústí nad Labem je pro většinu lidí centrem kraje, který je spjat…
Ze zastávky MHD v Sebuzíně u kruhového objezdu dojdeme k barokní kapličce se zvoničkou, u které najdeme turistický rozcestník…
Příroda se nám na jaře otevírá, zpod země vyráží různorodá zeleň a květy…
Přírodní památka Krkavčí Skála je výrazný čedičový skalní blok ukončující…
Zřícenina hradu Střekov stojí na strmé 100 metrů vysoké…
Nejznámější a nejkrásnější vodopád Českého Středohoří.Nachází se…
O jakého ledového krasavce se asi jedná, říkáte si asi. Nebudu vás ale dlouho napínat a v následujících řádcích zjistíte, koho jsem …
Vodopád se nachází na Podlešínském potoce a je nejvyšším vodopádem Českého středohoří. Tento nejznámější vodopád Českého středohoří je de facto 2 stupň…
Rozhledna na Varhošti.
České středohoří je jedním z mnoha krásných koutů České republiky. Na podzim jsem se zde na dva dny ocitl. Vytipoval jsem si několik míst, které jsem hodlal navštívit. Jedním z…