Starigrad - dovolená na okraji NP Paklenica - Chorvatsko.

Starigrad – dovolená v Chorvatsku.

Vydala jsem se do Chorvatska na dovolenou do Starigradu.

Starigrad je malé kouzelné letovisko a přístav. Nachází se pod jižními srázy pohoří Velebitu a je vzdáleno asi 2 km od Národního parku Paklenica, který vznikl v r.1949. Pohoří Paklenica se skládá za dvou kaňonů, Velká Paklenica a Malá Paklenica.A co je zajímavé pro milovníky filmů Vinnetoua, že zde byly natáčeny některé jeho scény.

Ve Starigradu jsem byla se synem v kempu,povozil mě po vzdálenějším okolí,abych jej lépe poznala a viděla jeho krásy. I do Národního parku Paklenica jsme párkrát spolu zavítali a někdy jsem šla i sama,ale jen na jeho okraj.

U moře je ruina malé Strážní věže, u které je taky pomníček padlého vojína z jugoslávské války.

Procházky po pobřeží okolo Jadranu jsou kouzelné. Brzo ráno jsem chodívala okolo Strážní věže po oblázkové pláži, která mě trochu vadila na ležení,přece jen písek je lepší. Chodila jsem hodně daleko od kempu, kde bylo prázdno a nikde nic, jen moře tiše šumělo a vlny omývaly moje bosé nohy…. a večer zase opačným směrem, kam zapadalo slunce, které bylo jak rudý kotouč na obloze. Nemohla jsem se vynadívat na tu krásu.Výběžky pevniny vybíhaly do moře,okolo spousta vinných sklípků, hospůdek (taveren), apartmánů a kempů.

Starigrad bylo římské opevnění.Osídlen byl už v dobách Říma, až později byl osídlen chorvaty. Bylo tu vybudováno opevnění, z něhož do dnešních dnů nezbylo nic než ruina Strážní věže,protože tu v 16.století byla činěna neustálá turecká přepadení a tak to tu zůstalo opuštěno na sto let. Znovu byla pak osada založena v 17.století.

Když to shrnu tak musím napsat, že se mě ve Starigradu moc líbilo,každé letovisko je jiné a každé má svůj půvab.I když jsem se těšila již zase domů,tak na něj moc ráda vzpomínám,zvlášť když se probírám fotkami.

Poslední aktualizace: 15.5.2011
Starigrad - dovolená na okraji NP Paklenica - Chorvatsko. na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Starigrad - dovolená na okraji NP Paklenica - Chorvatsko.

NP Paklenica - výstup na Vidakov kuk a Zoljin kuk.
Pobyt na Jadranu je možné si zpestřit túrami v pohoří V…
Velebit v severní Dalmácii má tvar nepřehlédnutelné hradby hor vedoucí od…
K návštěvě této části Chorvatska je nejvhodnější období duben - červen a…
Chorvatsko - pohoří Velebit (2): Velika Paklenica - Aniča kuk (09…
Národní park Paklenica jsme navštívili čtvrtý a poslední den našeho…
Na rozdíl od mnohých jiných se mi nikdy nepoštěstilo stát se pravidelným…
Národní park Paklenica je jeden z osmi národních park…
Nacionalni park Paklenica o rozloze přibližně 96 km čtverečných je částí…
Již několik let po sobě trávívám dovolenou na Pelješaci a k cestě využívám…
Ta dostupnost je problematická. Nás všude zavezl autobus, vlastně mikrobus…
Energičtí Berani dávají přednost místům, kde praží Slunce a o záž…
Chorvatsko - pohoří Velebit (3): Mali Alan - Tulove grede (09/201…
Ostrov Zečevo se nachází v severní Dalmácii, asi 18 km severně od…
Na dovolené v Chorvatsku jsme se zastavili také v přístavu Zadar, na severnějším pobřeží Chorvatska. Je to krásné staré město s podivuhodně čistým…
Zadar je město v chorvatské Dalmácii, na pobřeží Jaders…
Krasová jeskyně Manita peć je součástí Národního parku Paklenica v pohoří Velebit v severní části kaňonu Velika Paklenica. Má…
Paklenica je národní park v Chorvatsku. Je součástí mohutného pásma…
Chorvatsko je snad nejoblíbenější letní destinací českých turistů…
V očekávání nadcházející hlavní části turistické sezóny chorv…
S účinností od soboty 9. dubna uvolňuje Chorvatsko pro osoby příjíždějící …