Sloni mezi čajovými keříky

SLONI MEZI ČAJOVÝMI KEŘÍKY

Malý ostrov v Indickém oceánu Srí Lanka, je pravým pozemským rájem na zemi. Je to místo buddhistů, hinduistů, kokosových palem, čajových plantáží a v neposlední řadě i nádherných bílých pláží. Je to veliká tropická zahrada plná neobvyklých rostlin, kde je vzduch provoněn exotickou vůní.

K nejzajímavějším zvířatům žijícím na tomto malém ostrově patří sloni.

Největší skupinu těchto tlustokožců můžete vidět ve městě Pinnewala které láká turisty k zajímavé podívané do svého sloního sirotčince. Jeho historie se začala psát v roce 1975, kdy byl založen pro sedm osiřelých slůňat. Dnes už tu žije více jak šedesát slonů všech generací.

Při návštěvě tu uvidíte nejmenší slůňatka i staré majestátné samce, kteří vás ohromí svojí velikostí a vznešeností, nebo i dva slony zraněné. Rádžu, kterému je už tři a šedesát let je slepý a slonice Sáma přišla ve dvou letech o část pravé končetiny, když šlápla na minu.

Pokud dorazíte do tohoto „sloního ráje“v době krmení, které je třikrát denně máte o zábavu postaráno.

Sloni se ládují palmovým listím a malí zase pijí mléko podávané svými ošetřovateli - mahuty v dvoulitrových láhví.

Po nakrmení se sloni vydávají přes hlavní cestu k řece Ma Oya. Než tam dorazí řítí se tlustokožci úzkou uličkou, kde už jsou otevřené krámky, které v mžiku zahalí zvířený pouliční prach. Stánkaři si už s nějakým poničením nabízeného zboží hlavu nelámou.

Jejich koupel, kdy je mahuti drhnou kartáči které jsou z kokosového ořechu, aby je zbavili nejen špíny, ale i otravného hmyzu můžete sledovat z naprosté blízkosti.

Druhou variantou je pohodlné usazení se na terase Elephant Park s nádherným výhledem. Pevný řád těchto „obřadů“ po hodině končí.

Na prašné cestě zanechává toto stádo i hojný počet hromádek trusu.

Srílančané z tohoto přírodního odpadu, začali vyrábět největší novinku mezi přírodními produkty - sloní papír. Dennodenní potrava slonů obsahuje veliké množství vlákniny, která se v žaludku rozmělní a vychází z těla ven jako hromádky trusu. Než se sloní papír dostane na pult prodejny, trus se nejdříve suší, vaří a následně lisuje. Zajímavý vzhled papíru se dá vylepšit a ozdobit rýžovými slupkami a čajovými lístky. Pro výrobu šedesáti kusů listu A4 stačí dva kilogramy trusu. O sloní papír je obrovský zájem mezi nejprestižnějšími společnostmi Srí Lanky. Dnes ho využívá nejen hotel Kolombo Histon, ale i letecká společnost Srí Lankan Airlines.

Na Srí Lance dnes žije odhadem dva a půl tisíce volně žijících slonů a zdomácnělých okolo osmi set. Převážný počet těchto ochočených slonů je využíván hlavně při náboženských oslavách, kde sloni pochodují ve slavnostních buddhistických průvodech nastrojení v nádherných postrojích a s čabrakami vyšívanými drahokamy a perlami. Jiní stojí čestné stráže při různých slavnostních ceremoniích.

Druhou skupinou jsou sloni „pracanti“. Jejich práce při těžbě dřeva v lesích, na pilách a na obnově čajových plantáží, kde odstraňují staleté keře čajovníků v nerovném terénu je práci nenahraditelnou a zatím jí žádná technika nedokázala nahradit.

O tom, že se dá slon i dobře vycvičit a dokáže rozeznat až šest předmětů, které svému mahutovi na požádání podá, to všechno nabízí exotická Srí Lanka, která je pravým rájem na zemi.

Poslední aktualizace: 21.6.2010
Sloni mezi čajovými keříky na mapě
Autor: Ferdafm

Příspěvky z okolí Sloni mezi čajovými keříky

JAK A ČÍM SE JEZDÍ V ORIENTU
                                 JAK SE JEZDÍ V ZEMI ČAJE     Cestovat…
                           HEPPYEND NA ZÁVĚR POBYTU Přestože měli nyní…
Stručný zápis z krátkého výletu do vzdálené země. Je 25.2.2011 a my „odplouváme místo spánku v šálku čaje na Srí Lanku“ Vídeň (11:40) - Doh…
Cestou z Waikkal do Kandy zastavujeme v The Island Spice Grove, jedné z…
                                 Budhův zub v Kandy Do historického města…
V centrální provincii Srí Lanky leží město Kandy. Historie města sahá až do 14.století a najdeme zde významný budhistický chrám -…
Na okraji města Dambulla je na mohutném skalním masívu jeskynní c…
Chrám Delada Maligawa, neboli chrám Buddhova zubu ve městě Kandy je…
Dambulla nevelké město v centrální Sri Lance je spolu s…
                  CESTOPISY Z OSTROVA V INDICKÉM OCEÁNU Ostrov Srí Lanka…
                                     Dambulla – Jeskynní chrámy Naše…
Nedaleko města Kandy se nachází významné buddhistické místo Dambulla.Zde…
Do města Kandy vyrážíme na výlet brzy ráno. Na programu toho m…
Rok 2018 cestování přál. Zájem českých turistů o poznávání nových zemí…
My dva, narvané krosny, 25 dní plných dobrodružství, stovky kilometrů v nohách, desítky hodin v dopravních prostředcích, velmi pochybná…
Dambulla je jedno z velkých měst na Srí Lance. Leží 70km severně od Kandy…
Poblíž Srílanského Kandy je nádherná Královská botanická zahrada. 67…
Na Srí Lance /původně Ceylon/ se první čaj začal pěstovat nejdříve v…
Peradenyia královská Botanická zahrada byla známá jako rekreační zahrada…
Dnes jedeme na výlet do Kandy, cestou máme Zastávku v továrně na…