Sexteenské Dolomity

Rozhodli jsme se podívat na Sexteenské Dolomity. Je-li jsme jen na 4 dny s cílem podívat se zda tam stojí za to jet na delší dobu.

Pokusil jsem se chronologicky po jednotlivých dnech zaznamenat nejhezčí místa, která jsme navštívili (vždy je přiřazen odkaz na příslušné místo) a trasy, které jsme prošli (zase s příslušným odkazem). U odkazů jsou většinou uvedeny i obrázky z těchto míst.

1. den (7.6.2012) jedeme do Sesta resp. Sextenu. Z Brna je to cca na 7 až 8 hodin cesty. Nejprve po dálnici do Lendorfu a pak do Lienzu. Za Lienzem doporučuji zastavit v Leisachu a navštívit krásnou soutěsku s vodopády - Galitzenklamm. Potom už zbývá cca 1 hodina do Sesta. Ubytování jsme měli v klidném rodinném penzionu Wiesengrund, kde jsme se cítili jako doma.

Foto: milousz

2. den (8.6.2012) jdeme na lanovku dolů do Sesta. Pak lanovkou pod Monte Elmo. Trasa i s obrázky od lanovky dále je popsána zde.

3. den (9.6.2012) ráno prší a počasí nám nepřeje. Proto jsme se rozhodli udělat autoturistiku a navštívit několik velmi zajímavých míst (a připravit se na příští návštěvu). Nejprve jedeme přes Toblach k jezeru Misurina. Měli jsme zde mlhu a drobný déšť, přesto jsme zkusili jet nahoru na parkoviště pod Tre Cime. Zaplatili jsme za auto 22 E a přijeli do totální mlhy, že nebylo vidět ani restauraci (zdálo se, že jsme sem jeli úplně zbytečně). Dali jsme se kafe a jak jsme dopili tak se zvedla opona a viděli jsme dokonce skály a modrou oblohu. Jdeme ke kapličce Cappella degli Alpini, ale za chvíli jsme zase v mraku a nic nevidíme. Trasu s obrázky uvidíte zde. Na cestu dolů se nám zase trochu rozestoupily mraky. Po cestě jsme se zastavili u malebného jezera Antorno. Potom se jedeme podívat do Cortini d'Ampezzo. Pak se vracíme zpět a pokračujeme do Auronzo di Cadore. Potom se vracíme přes Passo del Zovo zpět do Sesta. Kousek za sedlem je malý kostelíček S. Anna. Těsně před sedlem jsme viděli krásný vodopád na řece Padola.

4. den (10.6.2012) Opět prší a tak se vracíme domů do Brna. Cestou jsme se jen krátce zastavili na Semmeringu.

Závěr rozhodně stojí za to do Sexteenských Dolomit vyrazit na delší dobu.

Poslední aktualizace: 11.6.2012
Sexteenské Dolomity na mapě
Autor: milousz

Příspěvky z okolí Sexteenské Dolomity

Dolomity di Sesto
Majestátnou krásu Dolomit, tohoto horolezeckého ráje, nelze…
Ráno se probudíte a už jen letmý pohled z okna vám slibuje báječn…
Od lanovky stoupáme nahoru traverzovou cestou. Z té pak dobočíme po…
Autem přes Vídeň, Klagenfurth, Villach do městečka Innichen/San Candido Městečko Inn…
Když jsem dostal nabídku na týdenní turistiku v Dolomitech, tak jsem ani…
Říká se, že nejkrásnější bizartní utvar v Dolomitech jsou Tři zuby neboli…
Itálie – Dolomity (2): Tre Cime di Lavaredo / Drei Zinnen (Tři zuby…
Tři obří skalní věže tyčící se kolmo nad suťovým polem se pro svojí krásu…
Toblacher See (Lago di Dobbiaco), jedno z nejkrásnějších jezer Jižního…
Soldatenfriedhof Nasswand leží v Itálii nedaleko Toblachu. Je zde pochováno celkem 1259 vojáků 9 národností, kteří padli během první…
25. září. Den šestý. Ráno se probouzíme úplně sami na prázdném parkovišti. Po snídani sjíždíme pár kilometrů k Ponte di Rucurto. Auto…
Celý týden, který jsme strávili v Dolomitech, byl kouzelný. Jedním z…
Řeka Gail pramení poblíže Kartische Sattel ve výšce 1525 m, protéká…
Itálie – Dolomity (5): Monte Piana / Piano – nenápadná hora s krás…
Jezero Lago di Landro (Dürren See) leží v Jižním Tyrolsku ve stejnojmenném údolí nedaleko obce Toblach v nadmořské výšce 1400 m.…
Monte Piano, hora slz, hřbitov Dolomit a dnes unikátní Muzeum války v…
DÜRRENSTEIN - 2839 m.n.m. Nádherný skalnatý masiv Dürrenstein n…
Krásná vyhlídková túra v Sextenských Dolomitech, která vede k dominantě…
Nádherné jezero, které bývá označováno jako perla Dolomit, leží v centru…
Nádherné horské jezero na cestě z Cortiny d´ Ampezo do Toblachu. …