Se stanem po Chřibech

V sobotu jsme sbalili karimatku a stan a vydali se po krásách Chřibů. Vlakem jsme z Uherského Brodu dorazili do Zlechova, odtud jsme šli už po svých. Ze začátku jsme trochu motali po hlavní trase směrem na Buchlovice. Z vrcholu Na Větřáku jsme to střihli okolo Nových sadů, Buchlovického potoku k Dlouhé řece. Výběr trasy nebyl zrovna nejlepší, šlo se po asfaltce mezi autama. Přes Sovín jsme se vydali k vodní nádrži Nad Sovínem, kde je jedna supr hospoda s dobrým pivem. Na jídlo doporučuji o kousek dál v Lovecké restauraci kousek od Smraďavky. Mají tu pěkný rybník s kačenama a celkově fajn prostředí. Prošli jsme okolo zámku a lázní a po žluté jsme se vydali dále až k pomníku a památného stromu U Zabítého. Od rozcestníku jsme dál pokračovali po žluté necelé 3 km na camp plac Na Pile. Ideální místo pro přespání, ohniště s krbem, lavice a stoly, kamenná dlažba. Je zde i studna, ale s užitkovou vodou. Asi 20 metru naproti této boudě je studánka. Jelikož na místě byla parta mládežníků, nechtěli jsme oxidovat a hledali jiné místo k noclehu. Pokračovali jsme po červené směrem Kazatelna. Spoustu hovad a jiné havěti, ale našli jsme luxusní ložnici v lese. Trochu hrbolů a trochu divokých prasat, pohádka.

V neděli jsme pokračovali po červené na bod Pod Ocáskem a na vyhlídku Kazatelna, kde je úžasný výhled na zříceninu Cimburk a Koryčanskou nádrž. U studánky U Mísy jsme doplnili vodu a pokračovali už po zelené na zříceninu. Od studánky je to kousek, příjemným lesem. Cimburk překvapil. Moje děcké vzpomínky jsou pouze pár šutrů na sobě. Teď zaplatíte 30 Kč vstup, ale za to jsou tam záchody ToiToi, občerstvení a různé stánky. Zřícenina je v rekonstrukci a funguje to tam skvěle: Chceš tady spát, fajn, neplať, tady máš jídlo, vodu, alkohol... a na druhý den odnosíš pár šutrů. Nocleh za pomoc. Jsou tam fajn lidi..

Cimburk
Cimburk  •  Foto: Brundi

Z Cimburku jsme si trošku zašli, no jo no, to je tak když vede ženská no.. A dostali se po zelené ke Koryčanské nádrži pitné vody. Tady je však zákaz koupání. Po opětovném nalezení své cesty jsme pokračovali po zelené 3 km na rozcestí Ke Křížku. Odtud jsme se vydali po žluté sv. Klimenta. Zachovalé základy kostely se zajímavou zvonkohrou. Po cca 3 km jsme došli k tábořišti a chatě Radost. Přes Pasek a Kobilí Doly jsme se dostali na modrou k osvětimanské přehradě, kde jsme zakempili. Voda super, bahnité dno, pár rybářů.

V pondělí jsme po žluté pokračovali do Vřesovic k Zůbkově studánce zhruba 2,5 km a další 2 km na Koryčanskou kapli. Pěkné, ale chtělo by ji trochu lépe udržovat. Na Koryčanskou kapli je to trochu stoupák, ale plíce nevyplivnete Smile Po cestě můžete navštívit Rozštípenou skálu, která je pár metru od cesty, také po modré. Z tama jsme šli po zelené na Zavadilku a Koryčanskou cestu. Zde jsme zakempili na kraji lesa. Pár malých stád srn a prasat, nějaký ten ježek, bouřka.. pohoda.

Úterý bylo trošku náročnější. Ze Zavadilky jsme se po modré vrátili na rozcestník Koryčanská cesta a odtud jsme po červené šli přes přírodní rezervaci Moravské lúky až zpět ke Křížku. Opět po červené pokračoval náš směr na Kozla, super skály, vřele doporučuji. Kozel je ideální pro horolezství, pár metrů se dá zvládnout i bez jištění. Červená nás dovedla znovu k plácku Na Pile a odtud jsme šli pohodovou cestou na rozcestník Pod Holým kopcem. Asi 2 km mírným stoupáčkem až na Buchlov. Vedle Buchlova je kaplička sv. Barborka, která stojí rozhodně za návštěvu, sem vede příjemná cesta mezi louky a lesem po zelené. Když se spustíte docela hrubým padákem přímo od kapličky dolů a přežijete občasný pád, dostanete se k úplně perfektním skalám, které jsou ukryté trochu v lese. Výstup na ně není nijak náročný, ale ne nadarmo se říká: nelez kam nemáš :) Žlutá značka vás zavede přímo do Buchlovic. Konec jsme z časových důvodů zakončili autobusem ze zastávky Buchlovice Rozcestí do Uherského Brodu.

Pokud nepotřebujete moře a kotel potících se těl na pláži, věřte, že nejkrásnější zvuk pro vaše uši bude zvuk lesa.

Poslední aktualizace: 10.8.2015
Se stanem po Chřibech na mapě
Autor: Brundi

Příspěvky z okolí Se stanem po Chřibech

Zimní Chřiby - Čertovy Skály - kam nevedou značky
Výchozím bodem je obec Osvětimany, dobře dostupná autobusem i o víkendu ze…
Výlet po Chřibské přírodě začína ve vesnici Osvětimany, kde se vydáme po…
Trasa vede přírodou Chřibů z vesnice Osvětimany, odkud se po žluté značce…
Pravděpodobně nejhezčí vyhlídka na jižní bránu do Chřibů - Osvětimany s…
 K největším vynálezům lidstva bezpochyby patří výskyt zařízení,…
    Blíží se konec srpna, skončila úmorná vlna veder sužujících Česko a r…
  Je to menší vodní dílo, které vzniklo v 80.letech minulého století na…
Ježovský lom je přírodní památka, která se rozkládá v…
Cestou k Medlovickému lomu se může poutník potěšit nejen hezkými výhledy …
 Toužíte navštívit Mars, ale kvůli klaustrofobii z omezeného prostoru by…
Vesnička Vřesovice se nachází v podhůří Chřibů, v tzv. Mikroregio…
  Nad vodní rekreační nádrží Březina u Osvětiman se ve vzdálenosti asi 6…
Vesnička Vřesovice se nachází na úpatí Chřibů. Výlet ke Koryčanské kapli vede přírodou Chřibů a jedná se spíše o lehčí túru. Ve…
Tato trasa byla letos součástí dálkového pochodu Putování moravsk…
Chřiby - Klimentský rybník
Soutěž 3 body
Na sever od velké vřesovické chatové oblasti Paseky se nachází zajímavý…
Asi 200 metrů severně od Klimentského rybníka nalezneme chatu Radost,…
Vyhlídková skalka u chaty Radost
 Poukazovat na bohatství skalních útvarů, před návštěvníkem se dodnes…
  Chřiby bývají někdy označovány přídomkem "Zahrada Moravy." Kdo z vás…
Ježov je středně velkou vinařskou obcí s 700 obyvateli a najdeme ji v oblasti Kyjovské pahorkatiny, jež se rozkládá v předhůří Chřibů, severovýchodním směrem od Kyjova. O…
  Na podvrcholovém svahu bezejmenného kopce se nachází menší stádečko…