Rozhledna Velké Buková

Rozhledna Velká Buková.

Je neděle ráno, mám k dispozici ještě jeden den pobytu v rakovnické sokolovně. Vzhledem k tomu, že ji všichni musíme nejpozději do dvou hodin opustit aby ji Jeňýk a spol. stačili uklidit a předat, balím už ráno a bágl ukládám v šatně.

Neplánuju proto žádnou velkou trasu, dojdu se podívat na rozhlednu Velká Buková. Stojí už čtvrtým rokem a já tam ještě nebyl. Vybírám ranní vlak a do půl hodiny vystupuju na nádraží Křivoklát. Jdu cestičkou dolů k hotelu Sýkora, na silnici doprava. Asi po 150 m přichází z protější strany od hradu červená a v úrovni restaurace U Jelena zabočuje z mého pohledu doprava do úzké uličky mezi domy. Tu je třeba neminout.

Červená pak po stezce traverzuje chvíli strmě do stráně až k odbočce na vyhlídku Hřebínek. Jdu k ní ale vyhlídka mě moc nenadchla, kvůli náletovým dřevinám je výhled dost omezen. Nejlepší je na most do Roztok a paneláky za ním. Jdu zpátky k odbočce a pokračuju k Bukové.

Po kilometru přicházím k vesnici a jdu po místním značení, pak i po červené. Cesta přes vesnici k rozhledně je další kilometr.

Rozhledna sama má trochu nezvyklý tvar ale myslím že nevypadá špatně. Koneckonců je nová a dobře udržovaná. Kupuju vstupenku za dvacet a vystupuju nahoru. Je to asi patnáct metrů. Výhled do krajiny sice lahodí oku ale nemá jaksi možnost chytit se nějaké dominanty. Možná je to chyba mého oka. Práskám pár fotek a sestupuju. Červená pokračuje dál na Kalubice a Pustověty ale tudy jsem šel v pátek z Městečka takže

jdu proti svému zvyku zpět stejnou cestou a mám skoro hodinu do odjezdu vlaku zpět. Jdu vyzkoušet restauraci U Jelena a protože se blíží poledne, dávám si oběd a pivo. No, příště se raději zase stavím u Sýkorů. Je čas, jdu na vlak, vracím se do Rakovníka, popadnu sbalený bágl a valím to na další vlak k domovu.

Co dodat. Počasí nezklamalo, rozhledna stojí za návštěvu a Rakovnicko jakbysmet. Odkaz na rozhlednu: http://www.velkabukova.cz/rozhledna/

Zdrávi došli. Zase někdy. Seventy

Poslední aktualizace: 21.7.2013
Rozhledna Velké Buková na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Rozhledna Velké Buková

Rozhledna Velká Buková
Rozhledna stojí na okraji obce Velká Buková na Křivoklátsku a nabízí…
Naše společná cesta začíná v Berouně, kde směřujeme na Nižbor. Projedeme obcí Hýskov až dorazíme do Nižboru, kde se naše další cesta…
Zlobí Vás ratolesti v době koronavirové? Nedají se vypnout a mají příliš…
Pohybujeme se v CHKO Křivoklátsko a navštěvujeme rozhledny. Z Pavlíkova přejíždíme směr Křivoklát. Obec Velká Buková je zhruba 11 km…
Rozhlednu Velká Buková nalezneme na Křivoklátsku, cca 1 km nad obcí Velká…
Cíl výletu je nová,zajímavá rozhledna postavená obcí Velká Buková.Vesnička se nachází v krásné lokalitě Křivoklátska .Z rozhledny j…
Malebná obec Velká Buková leží cca 12 km jihovýchodně…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na tůru od zámku Lány ku hradu Křivoklát krásnou přírodou. Počátek trasy…
Do Branova za Otou a Hugem Pavlovými První část cestopisu by se snad dala…
Co si budeme vykládat, asi každý si tu představí Rudol…
Křivoklát
Soutěž 2 body
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u…
aše společná cesta ačíná na Exitu 34 dálnice D5. Odtud směřujeme na Žebrák, Točník, Březová, Kublov, Roztoky u Křivoklátu, Křivoklát…
Ve druhé polovině července roku 2013 jsme vyrazili s manželkou,…
Zřejmě každá stavba, která se může pochlubit krásou a věhlasem je…
Malá trojboká kaplička, kterou najdeme na skále proti veži křivokl…
Za Karla Egona II. z Fürstenbergu dosáhlo Křivoklátsko vrcholu svého rozkvětu. Kníže obratně těžil z přírodního bohatství svého…
Při tomto výletě jsme se toulali a zároveň poznávali krásnou přírodu i…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování …
"Na tom krásném potoce se kdysi usídlil bezvadný chlap Jaroslav F…