První jarní procházka 2013 - po okolí Kunštátu

Na první Jarní procházku jsme se všichni těšili, už nám to procházení tak nějak chybělo. A protože nově vzniklý Klub Kunštátských Kult-TURISTŮ Čtyřlístek pořádal první z výletů hned 23. 3., vyrazili jsme s nimi – sice nikdo z naší pětičlenné skupinky není z Kunštátu, ale tohle nikomu nevadilo. Stejně tak nevadilo, že procházka je jarní jen podle kalendáře – počasí stále připomínalo spíš zimu.
Sraz byl na stavebním úřadě, kde každý z účastníků vyfasoval „průkazku“ – do ní se budou sbírat razítka za absolvované výlety. Taky panáka slivovice, prý pro zahřátí. Hm, pochybuju, že tohle je ten pravý důvod, spíš jen zástěrka.
Krátce po deváté hodině všech třináct statečných vyrazilo. Vydali jsme se ulicí Brněnskou a Novou až k Panské zahradě, kde se zástupci města pochlubili revitalizovaným rybníkem. Další zastávka byla na rekonstruované čistírně odpadních vod a pak už jsme šlapali do Zbraslavce. Cesta vedla nad potokem Petrůvka. Sníh ve slunečních paprscích jiskřil a krásně křupal pod nohama. Na začátku Zbraslavce u hřiště nás rozptýlilo několik ovcí a jehňátek – prohlíželi si nás zvědavě skrz plot a bečely - asi jsme se jim moc nelíbili. Radka se do jednoho jehňátka zamilovala a chtěla si ho vzít sebou - nakonec se nám podařilo jí to rozmluvit Smile
Pokračovali jsme Zbraslavcem, u kostela jsme odbočili z hlavní silnice a kolem vodárenského objektu jsme se vydali po cestě lesem zpět směrem ke Kunštátu. Prošli jsme pískovnu (tam jsme museli kličkovat mezi loužemi a bahnem) - prý tam jednou bude golfové hřiště, ale současný majitel o tom asi ještě neví Smile Je tam i stará lavička – prý lavička zamilovaných – no, vážně romantické místo. Smile
Cestu, dlouhou přibližně 8 kilometrů, jsme zakončili v pizzerii, kde jsme dostali do svých průkazů první razítko. Díky slunečnému počasí to byl celkem příjemný výlet. A vydařený, i přes relativně malou účast.

Poslední aktualizace: 6.4.2013
První jarní procházka 2013 - po okolí Kunštátu na mapě
Autor: Ajrad81

Příspěvky z okolí První jarní procházka 2013 - po okolí Kunštátu

Blaničtí rytíři, Kunštát a pamětihodnosti v jeho okolí
Téměř v závěru července mi kamarád objevil na netu inzerát na prodej objektivu, který se pohybuje rozsahem v potřebné univerzální velikosti mezi…
  Kromě vlastního rozsáhlého zámeckého parku se může přívětivé městečko…
Možná se může zdát, že psí nebo kočičí hřbitovy jsou až vymožeností…
Zámek Kunštát stoji Na vrcholu kopce nad mestem jihoza…
Kunštát je nevelké malebné město s 2650 obyvateli a najdeme jej pod vrcho…
Kunštátský zámek po celé roky jakýmsi záhadným způsobem odolával …
Kunštátský kostel, na který se dnes díváme, byl postaven v raně b…
V malebném a nádherným (nejen) přírodním okolím obklopeném městě Kunštátu…
Soch krále Jiřího z Poděbrad v naší zemi moc nenajdeme. Kromě výše uvedené, stojí další v Poděbradech a o jiné nevím. Ale zřejmě ještě další někde…
Na zalesněném vrchu nad údolím potoka Petrůvky stojí zámek ve tvaru …
Touláte -li se městem Kunštátem, kromě zdejších památek a…
Horní část náměstí Krále Jiřího v Kunštátě zdobí netradiční kašna, u…
Toto malebné území se nachází v severozápadní části okresu Blansko v okolí…
Zámek je dominantou městečka Kunštát na Blanensku v Jihomoravském kraji. Zámek stojí na zalesněném vrchu nad údolím potoka Petrůvky.…
Kostel najdeme v horní části náměstí Krále Jiřího. Původ kostela datujeme…
  Městečko Kunštát na Moravě získalo statut města až v roce 1994. Do té…
Kostel je připomínán před rokem 1670. Pod ním je umístěna krypta …
Rozhledna Milenka v Rudce u Kunštátu, zvaná též podle majitelů pozemku, na kterém byla postavena, Burianova rozhledna, se nachází…
Rudka je bývalou hornickou vesnící, která je poprvé písemně zmiňována v roce 1374. Největší atrakcí obce je areál s tzv. Jeskyní Blanických rytířů,…