Průvodce k průvodci II - Okolí Litomyšle a České Třebové

verze: 6/2011, velikost: 1,8 MB

Druhý díl Průvodce k průvodci se věnuje pro změnu oblasti východních Čech, ale platí o něm totéž, co o PkP I.
Můj průvodce se více než konkurenční zabývá Dopravou, kterou považuji za velmi důležitou i zajímavou, samozřejmě ale nechybí ani historické souvislosti a popis krajiny, nejdůležitější pak jsou výčty památek a jejich drobné zhodnocení; Průvodce k průvodci se snaží o maximální subjektivitu a i z toho důvodu nemohou být rozebrána místa, která jsem pořádně nenavštívil.
Množství přidaných informací, tedy nepřejatých ze zdrojů, je v Průvodci k průvodci značné, přebírám hlavně základní fakta především z turistických map i jakýchkoliv jiných zdrojů, k jejichž přečtení se dostanu.

I přes velikost souborů zpravidla nebývá problém s jejich stažením, přesto mějte fakt jejich velikosti a labilitu WebuZdarma na vědomí a buďte k chudákům poskytovatelům myšlenkově vstřícní.
V případě potíží se pokuste o nové načtení (F5).

Poslední aktualizace: 13.10.2008
Průvodce k průvodci II - Okolí Litomyšle a České Třebové na mapě
Autor: okalis

Příspěvky z okolí Průvodce k průvodci II - Okolí Litomyšle a České Třebové

Němčice
Němčice jsou poměrně velkou obcí s 900 obyvateli a najdeme ji na okraji…
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/ZlP-PR…
Nevelká osada Svinná o 83 obyvatelích, 59 popisných číslech a 3,12 km2…
Litomyšl
Litomyšlský zámecký areál je národní kulturní památkou a v roce 1999 byl …
Zámek v Litomyšli.
Litomyšlský zámek byl postaven v letech 1568 až 1581 jako reprezentační…
Město Litomyšl se může pochlubit mnoha stavebními klenoty, ať už…
Rodný byt Bedřicha Smetany Rodný byt hudebního skladatele Bedřicha…
   Při vyslovení jména Litomyšl se většině z nás vybaví podoba překrá…
  Jejich celoročně přístupné prostory se rozkládají na ploché vyvýšenině…
Renesanční zámek z  2. pol. 16. stol. patří k nejvýznamnějším…
Nachází se na Smetanově náměstí a je osazen na stěně v přízemí věže Staré radnice. Sloužil ke kontole míry v letech 1370-1763. Dodnes se uchoval…
Infocentrum se nachází v historické části města na Smetanově námě…
Rozlehlá a v minulosti dlouho nepřístupná sklepení slavného litomyšlského zámku jsou v současné době velmi příhodně využita pro…
Ráno vyjíždíme osobním vlakem ze Zlína do Otrokovic, zde přestupujeme…
Jdeme s rytířem Toulovcem na procházku krásným městem Litomyšl Jdeme za legendami i historickými fakty, kterými je Litomyšl nabita. Jdeme zá…
Městská památková rezervace Litomyšl byla vyhlášena v roce 1969, ochranné pásmo rezervace bylo vymezeno v roce…
Nachází se pod vrcholem kopce u křižovatky silnice a odbočky k turistické chatě. Na této významné turistické křižovatce se zde rozchází celkem 8 tu…
Česká Třebová leží v Pardubickém kraji, severně od města Svitavy. Město j…
Andrlův Chlum
Obecný popis Vystupující Rozhlednu Andrlův Chlum můžeme spatřit nad jihozápadní částí města Ústí nad Orlicí, v pardubickém kraji. Stojí v nadmořské…