Přírodním parkem Radeč do Biskoupek

Dnešní cesta je poněkud netradiční, vede sice přírodním parkem a CHKO ale má i poněkud kulinářské poslání, zastávku ve vyhlášené restauraci Selský dvůr v Biskoupkách.

Abychom si plánovaný oběd zasloužili, naplánoval jsem pětadvacítku se startem od nádraží Kařez, zhruba mezi Zdicemi a Rokycany. Už z vlaku to vypadá že dnešní počasí zůstane poměrně optimistické předpovědi hodně dlužno. A zvenku je to pravda. Vystupujeme před devátou do sychravého chladného dne, o mlze nemluvě.

Od nádraží jdeme s cyklo 0006, podcházíme dálnici a pak i silnici do Zbiroha, povinnou daň než se člověk turistický vymotá z civilizace do přírody. Kousek za silnicí k lesu a potom už po zelené turistické do lesa a místy blátivou cestou přes vrch Bukov. Tam už je cesta lepší ale díky husté mlze je tráva mokrá jako po dešti. Za vrcholem kopce scházíme loukou na širokou cestu po které pokračujeme po zelené už suchou nohou do vesnice Plískov.

Procházíme celou vesnici, stavujeme se u rybníka s místním vodníkem a kolem kaple, upravených chalup a za nimi několika chat krajem lesa a za rozpadající se lávkou přes potok Koželužka znovu lesem k rozcestí U Zámečku, kde křižujeme červenou značku od Rokycan a Holoubkova.

Jen něco přes pět set metrů další rozcestí Rovný s krátkou odbočkou k bývalé vodní tvrzi stejného jména. Stála údajně mezi dvěma rybníčky navíc chráněná vodním příkopem ale nebýt popisu na infotabuli, místo by pravděpodobně pozornosti kolemjdoucích ušlo.

Od Rovného pokračujeme dál západním směrem širokou lesní cestou až k rozcestí Koželužka. Mezitím se obloha roztrhala a zdá se že si i trochu sluníčka užijeme. Byla to však jen krátká ukázka toho jak by to taky mohlo vypadat. Na rozcestí se se zelenou rozloučíme a odbočujeme Doprava k severu neznačenou cestou a pozvolna stoupáme ke kopci Bechlov, vlastně už za Plískovem pro našince málo známým Přírodním parkem Radeč. Za Bechlovem ještě asi půldruhého kilometru lesem a na rozcestí se silnicí k Sebečicům pokračujeme polní cestou do kopce k Biskoupkám.

Sluníčko se už zase schovalo a na otevřené pěšině mezi zoranými poli fouká pěkně studený vítr. Když scházíme do Biskoupek, zvoní poledne takže časový plán vychází přesně. Biskoupky, malá vesnice na křižovatce nepříliš důležitých vedlejších silnic mezi Zbirohem a Radnicemi, na rozcestí penzion a restaurace Selský dvůr. Vznikla z bývalé zemědělské usedlosti a svým interiérem a úrovní jak kuchyně tak obsluhy je známa po širokém okolí. A co víc, přesto že se tu často konají svatby a jiné prestižní akce, nepohrdnou zde ani nepříliš společensky oděnými turisty. Takže abych se vrátil k turistice, dobrý oběd, pivo, kafe, neradi se zvedáme ale čas není natahovací, po páté hodině nám jede zpáteční vlak.

Z Biskoupek, které jsou bodem obratu naší dnešní trasy, vracíme se k jihovýchodu asi kilometr do vesnice Sebečice. Tady na návsi u rozcestníku se napojujeme na modrou turistickou a za vsí a chatovou osadou zase do lesa. Kopcovitým terénem po necelých třech kilometrech přicházíme do osady Chotětín a za ním podél cesty dlouhá chatová osada. Tady už krátce vstupujeme do CHKO Křivoklátsko a stoupáme po červené k rozcestí Čertova skála.

Od rozcestí na vrchol skalnatého hřebene s možností vyhlídky po okolí, samozřejmě pakliže to počasí umožní, což není bohužel dnešní případ.

Od Čertovy skály sestupujeme k okraji lesa, po červené až ke zdi zámeckého parku a tam podle navigace silničkou s výhledy ke zbirožskému zámku k Čápskému rybníku. Přejdeme hlavní silnici a hráz rybníka a od rozcestí V Čápu Doprava po modré kolem Pětidomí a Dvorského rybníka k opuštěnému a zdevastovanému před pár lety zrušenému nádraží Zbiroh.

A odtud už opravdu poslední jeden a půl kilometru podél trati po žluté k nádraží Kařez. A pochopitelně jako na potvoru obloha se vyčistila a sluníčko svítí jako o posvícení. Protože jsme do toho šlápli, zbývá ještě čas na jedno pivo v restauraci U Kroftů pár desítek metrů za nádražím.

A pak už za slunečného podvečera svěříce se do péče Českých drah míříme zpátky k domovům, myslím spokojeni s dnešním výletem. Myslím že mohu mluvit i za zbývajících pět členů All Starc Teamu. A počasí? Mohlo být i hůř.

Zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 5.10.2014
Přírodním parkem Radeč do Biskoupek na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Přírodním parkem Radeč do Biskoupek

Terešov
Terešov se nachází 9 km severozápadně od Zbirohu. Zámek najdeme na začátk…
Zbiroh je město usazené na hranici CHKO Křivoklátsko. V okolních lesích…
Kapli umístěnou na návrší nad městem nechal postavit Jan Václav h…
Ves Svinná vznikla nejpozději v průběhu 14. století, roku 1379 se jako…
Obec Prašný Újezd leží na silnici II/233 Rakovník ? Plzeň, 8 km severovýc…
Naše cesta začíná na Exitu 41 dálnice D5. Odtud směřujeme na Kařez/Zbiroh.…
Městečko Zbiroh v rokycanském okrese leží na rozhraní CHKO Křivoklátsko a…
Naše cesta začíná na dálnici D5, exit 41. Odtud pokračujeme do Zbiroha …
Výlet do zcela neznámého místa má v sobě vždy trochu napětí. V Ra…
Naše společná cesta začíná na Exitu 41 dálnice D5. Odtud směřujeme na…
Naše společné putování začneme na Dálnici D5 Exit 41 Cerhovice. Odtud…
Naše společná cesta začíná na Exitu 41 dálnice D5. Odtud směřujeme na Kařez / Zbiroh. Po příjezdu do Zbiroha jedeme stále po hlavní…
Rozlehlý zámek je významnou památkou města Zbiroh na Rokycansku v Plzeňsk…
Naše společná cesta začíná na Exitu 41 dálnice D5. Odtud míříme směrem na…
Naše společná cesta začíná na Exitu 41 dálnice D5. Odtud míříme směrem na Kařez/Zbiroh. Projedeme kolem hotelu Bouchalka a při první…
Zbiroh je městečko v Plzeňském kraji v okrese Rokycany. Mezi jeho významné…
Když jsme se jeli do penzionu v Dolních Počernicích, zastavili jsme se v…
 Zámek Zbiroh - netušila jsem, že se prohlíží až od roku 2005. V hradě tří…
Naše společná cesta začíná na Zbirožském náměstí, odkud směřujeme ke kostelu a pod kostelem na kruhovém objezdu odbočíme doprava.…