Překrásná tůra z Visalají do Bocanovic

Náš dnešní výlet začíná u horského hotelu Visalaje, který se nachází na konci údolí mezi vrcholy Travný a nevyšší horou Moravskoslezských Beskyd, Lysou horou (1323 m. n m.). Nejlepším spojením k hotelu je přímý autobus z Frýdku-Místku. My jsme vyjeli v 8:05 z autobusového nádraží. Předpokládali jsme, že autobus bude v tuto ranní hodinu narván natěšenými turisty Surprise, ale opak byl pravdou. Vzhledem k tomu, že fouklal dost silný vítr (který nás doprouvázel po celou cestu), jsme se pořádňe zaoblékli a vyrazili. Z Visalají jsme se z nedalekého rozcestníku Ježánky (750) po modré značce, vydali na Bílý Kříž (905). Cesta vede velmi pohodovou lesní cestou, člověk se ani nezadýchá a už je tam wink. Já osobně, jsem zde nebyla několik let a zírala jsem na stavby, které byly nově zrekonstruované a jedna dokonce i přibyla. Po červené značce jsme došli ke kapličce, kde jsme hodili pár míncí a doufali, že se sluníčko umoudří a vyleze z pod černých, sem tam bílých, mraků. Po červené pak pokačujeme dál. Dalším bodem mělo být místo Pod Malým Polomem - sedlo (950),ale zřejmě jsme nějak špatně odbočili a dostali se na místo Pod Malým Polomem - hřeben (1010) , který byl v lese Smile a pak až do sedla. Cestou jsme se střídavě ocitali na Slovensku a zase v Česku a kochali se místy, opravdu nádhernými výhledy. Po červené jsme se po 3,5km dostali k rozcestníku Lačnov (825). Trasa vedla převážně po cestě dolů. Rovněž se po levé straně odkrývaly nádherné výhledy až Na Lysou horu. Vhledem k tomu, že jsme šli pomalejším relaxačním tempem, jsme se na tur. chatu Slavíč (915) - stále po červené, dostali až něco kolem druhé. Jedno velké mínus, no teď už spíše dvě, tahle chata ode mne dostala. První je to, že dovnitř nesmí psi sad. My jsme měli s sebou dva malé a dost mě to překvapilo, neboť s tímto jsem se na turistických chatách ještě nesetkala. Po domluvě nás sice s nimi dovnitř pustili, ale když jsme tam seděli cca 10minut bez toho aniž by nás někdo obsloužil sad, jsme se zvedli a po žluté, byť s hladovými žaludky, kráčeli dál do nedaleké tur. chaty Kamenitý (810). Okolí i chata samotná, je moc krásné. Venku při slunečném počasí, se dají využít venkovních laviček, či jen tak zelených ploch pro chvilkový relax. Děti se zde na místních průlizkách mohou rovněž vydovádět. Výborně zde vaří, takže jsme si zaplnili žaludky, dali nějaké to pivko a pokračovali dál po žluté směrem na Kozubovou (940). Zde nás čekal asi nejprudší stoupák, ale naštěstí né moc dlouhý wink, takže jsme jej s plným břichem, ale s úsměvem na tváři zdolali. U chaty Kozubová se rovněž nachází kaplička. Pokud jsem tomu dobře porozuměla, můžete si zde půjčit klíče a podívat se dovnitř. Ale to se nám už nechtělo. Byli jsme už celkem unavení, po celodenním putování, natož šlapat ještě nějaké schody Smile. Z Kozubové jsme šli po zelené na Malou Kykulu (789) ... budu se znova opakovat wink, ale rovněž se nám zde rozprostřely nádherné výhledy tentokrát na Jablunkovsko. Mít lepší počasí (ještě že nepršelo!!!) tak pak by to bylo úžasné místo na ležink v trávě. Pak už jsme jen klesali lesní cestou, kolem lesních školek na železniční stanici v Bocanovicích (425). Vlak na Český Těšín (vždy po celé) nám jel cca do 5ti minut, takže jsme ani dlouho nečekali. Byl to krásný celodenní výlet s nádhernými rozhledy!! Délka trasy cca 25km.

Poslední aktualizace: 10.4.2011
Překrásná tůra z Visalají do Bocanovic na mapě
Autor: Kajca

Příspěvky z okolí Překrásná tůra z Visalají do Bocanovic

Ropičný
Ropičný potok je asi 1,5 km dlouhý pravostranný přítok Slavíče, tj.…
Jednoduchá lovecká chata Česnačka (Česnečka, podle medvědích česneků) pod…
Ropice je vrch vysoký 1082 metrů, který se nachází v oblasti Moravskoslez…
      Jedná se o nesmírně zajímavé místo v Beskydech, ale přístup k němu…
Rozcestí Ropice je křižovatkou červené a modré turistické trasy a nachází…
Frankův potok je rozcestí a orientační místo na modré turistické značce. …
Rozcestí Pod Velkým Lipovým je křižovatkou červené a žluté turistické…
Pří výstupu na Ropici v Moravskoslezských Beskydech se nabízí několik…
Vrchol Slavíč ( 1054 m.n.m.) leží stranou značených turistických tras.…
Tento mohutný kopec se nachází v krásné oblasti Morav…