Přechod pohoří Serra Tramuntana na Mallorce.

S kamarádem jsme se rozhodli pro jarní výpravu na Mallorku. Tento ostrov jsem měl spojený s hotely a plážemi plnými Němců smažících se na letním slunci. Pak jsem ale četl několik příspěvků z hor Mallorky a když jsem o nich vyprávěl kamarádovi, bylo rozhodnuto. Přestože máme oba již několik let po vojně, rozhodli jsme se přejít pohoří na těžko po GR 221. Za super cenu jsme sehnali letenky z Bratislavy do Palmy. Po dvou hodinách letu přistáváme na ostrově. Autobusem dojedeme do centra, koupíme plynovou kartuši a za chvíli frčíme směr Esporles. Autobus nás vyplivne v centru městečka, kde doplníme vodu a po GR 221 míříme do hor. Naším cílem pro první den je Valldemossa, ale protože jsme vyšli pozdě odpoledne, tak nocujeme v dubovém lese v horách asi hodinku nad městečkem. Noc je v pohodě, ráno nás budí ptačí zpěv a také mečení koz, které přišly přivítat cizince. Sejdeme do Valldemossy, městečka, kde trávil jednu zimu  Fryderik Chopin s George Sandovou. Prohlédneme si historické centrum, kostel a park a znovu vyrážíme do hor. Nejdříve vede cesta olivovými sady s krásným výhledem na městečko, ale pak začíná prudce stoupat. U chaty Cairats děláme občerstvovací zastávku a po další půlhodince jsme nad lesem  na hřebenu. A tady začínají krásné výhledy. Tento úsek až k nejvyššímu vrcholu Es Caragolí /944 m/ je opravdu krásný. Na vrcholu popovídáme s krajany, které během treku potkáme ještě několikrát, uděláme povinné fotky a začínáme strmě klesat do městečka Deia. Tady projdeme centrum, doplníme vodu a zásoby a vydáváme se k pláži. Dnes bude zase nocování pod hvězdami. Ranní koupel v ještě studeném moři nás opravdu osvěží a tak můžeme pokračovat po GR 221 do Sólleru. Stezka není v těchto místech náročná a tak potkáváme spousty turistů. Cesta do města je lemována citrusovými sady, které jsou v plném květu a omamná vůně se šíří do všech stran. Projdeme si historické centrum včetně katedrály sv. Bartoloměje a míříme do přístavu. Cestou nás míjí známý turistický vláček Pomerančový expres, jezdící z hlavního města . Z přístavu se vydáváme k majáku na Cap Gros, kde hodláme v horské chatě de Muleta přenocovat. Protože nemáme rezervaci, spoléháme na to, že nebude plno. Vyšlo to... Takže si při západu slunce můžeme na terase vychutnat láhev dobrého španělského červeného vína. Společnost nám dělá místní kočka. Ráno vyrážíme zpět do hor a protože na dnešek naplánovaná túra je hodně dlouhá, tak chceme část absolvovat stopem. Když už ztrácíme víru, zastavuje nám německý pár jedoucí k jezeru Cúber. To je přesně to, co potřebujeme. Odtud pokračujeme k dalšímu jezeru Gorg Blau a dále až do Llucu. Cestou na vyhlídce potkáváme partu mladých Češek, tak chvilku poklábosíme a pokračujeme až ke klášteru. Po jeho prohlídce zjištujeme, že na zastávce stojí autobus do Pollency, který jezdí pouze dvakrát denně a tak následuje blesková shoda a už sedíme uvnitř. V Pollence vystupujeme a jdeme zkusit štěstí do další horské chaty Pont Roma. Opět máme štěstí.... Druhý den ráno si jdeme prohlédnout město a pak se vydáváme do Port Pollenca. Odpoledne trávíme na pláži, jdeme se i vykoupat. Voda není nejteplejší, ale krásně osvěží. Navečer míříme posledním autobusem na Cap Formentor. Spát budeme na pláži pod hvězdami. Večer trávíme povídáním s mladými Ukrajinci, kteří studují v Česku. Nabízejí nám nový pohled na naši vlast. Moc jim u nás líbí, podle nich tady vše funguje a naši lidé nemají důvod být nespokojeni. Oni pocházejí totiž o oblasti, kde se nedávno válčilo a kterou okupují Rusové. Na další den jsme si naplánovali túru po Formentoru se zastávkou v krásné zátoce Cala Figuera.Odpoledne se vracíme zpět a podvečer si užíváme na vyhlídce Colomer. Tady si užijeme poslední noc pod hvězdami. A druhý den sjedeme zpět do přístavu a pokračujeme autobusem do hlavního města ostrova. Tady si prohlédneme historické centrum s katedrálou La Seu, projdeme se po nábřeží a odjíždíme na okraj Palmy do Can Pastilla, kde máme na poslední noc rezervovaný hotel. Ještě nás čeká večeře, kterou jsme si slíbili, když v pořádku přejdeme ostrov. Na Mallorce  jsme strávili příjemný týden a odteď máme tento ostrov spojen nejen s koupáním a plážemi, ale především s  krásnými horami a příjemnými starobylými městečky s přátelskými obyvateli.

Poslední aktualizace: 2.9.2019
Přechod pohoří Serra Tramuntana na Mallorce. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Přechod pohoří Serra Tramuntana na Mallorce.

Město Sóller na Mallorce.
Město Sóller se rozprostírá v údolí plném pomerančových sadů.  Město prosperovalo z vývozu bohaté úrody pomerančů, které se vyvážely do celého světa.…
Sóller leží v severozápadní části ostrova Mallorca, v údolí plném…
Krásný, nenáročný výlet z jednoho hezkého městečka přes ještě hezčí městečko až do toho nejhezčího. Doporučuji si na tahle malebná m…
Oblast Sólleru je významná pěstováním pomerančů. Vývoz se uskuteč…
Dne 2.2. jsem si vyšla na túru z Deia do Port de Sóller po GR 221. Po cca půlhodinové byla stezka přehrazena a cedule zákaz vstupu. …
Dnes se poprvé vydávám do výchozího místa pro turistiku vlakem (z Intermodal Estacio v Palmě, kde mám nyní ubytování). Jedu do stani…
K jezeru Cúber nejezdí mimo sezónu žádný autobus (v sezóně tam projíždějící autobus má zastávku), takže jsem z Palmy jela do Sóller …
Tentokrát jsem se vydala po GR221 z kouzelného městečka Bunyola (zde se dostanete bez problému frekventovaným autobusovým spojem z P…
Dnešní výlet do hor se moc nevydařil. Po příjemně stráveném ránu v malebné Valldemosse jsem se vydala po GR221 do Esporles. Jde se z…
Městečko Valldemossa, ležící v srdci pohoří Serra Tramuntana, je …