Přechod Krivaňské Malé Fatry.

Slovo dalo slovo a tak jsme se z jara vypravili na přechod Kriváňské Malé Fatry.

Byl čtvrtek 13.5.a jelikož jsme jeden ze Skalice jeden ze Žabně a jeden z Ostravy potkali jsme se až ve vlaku v Českém Těšíně.Pak už společně nám cesta uběhla rychle a v devět hodin jsme už vystupovali z autobusu u hotelu Diery na Bielom potoku.Když jsme na sebe naházeli bagle tak začalo lít jako z konve,takže jsme se na pochod vydali až po desáte hodině.Nastoupili jsme po modré značce směr Dolné diery.Při přechodu dierama,jelikož bylo po dešti jsme pozorovali několik mloků skvrnitých.Cesta byla po kovových žebřících dosti nepříjemná.Přes Podžiar a dále přes Horné diery jsme vystoupali na sedlo Medzirozsutec.Tam byla taková mlha,že jsme pokračovali dále úbočím Velkého Rozsutce (výstup povolen až od 15.6.) do sedla Meziholie kde nás opět zastihl pěkný slejvák.Po červené dále na Stoh začalo být pěkné bahno a jelikož cesta úbočím Stohu byla HS zavřená tak jsme zdolali i Stoh.Sestup do Stohového sedla to byla perfektní klouzačka.Tam se již začalo počasí umoudřovat a tak kámoši kteří tady byli poprvé aspoň viděli kde ještě půjdeme.Nyní už místy se sluníčkem nad hlavou jsme začali stoupat po hřebeni na Poludňový grůň,Hromové a přes sedlo pod Hromovým až na Chleb.Z Chlebu jsme sestoupili zpět do sedla a po žluté značce na Chatu pod Chlebom kde jsme dorazili v 18.30 a tím skončilo naše putování první den.Chata i když je mnohdy popisována jako velice špatná nás překvapila.Chataři sami mladí,jídlo i piti bylo dobré a ani moc drahé.Večer při zapůjčené kytaře jsme si pozpivali s ostatními a pak už honem do lůžka.Ubytování Nás stálo 8 euro na osobu ale pokud máte vlastní spacák tak je to i za 5 euro.Bylo příjemně zatopeno a tak jsme usli brzo.

Na druhý den jsme si přivstali a stalo to za to neboť bylo krásně jasno -1 stupeň a viditelnost od Západních Tater až po Martinské hole na druhé straně.Po snídani jsme vyrazili v 7.15 směr Snilovské sedlo.Ze sedla dale až na nejvyšší vrchol Malé Fatry Veľký Kriváň 1709 m.n.m.Byla krýsna viditelnost od Malého přes Velký Rozsutec,Stoh na jedné straně pohoří až na Malý Kriváň a Suchý na druhé straně.Taky jsme viděli Tatry i když tam už bylo trochu oblačnosti.Směrem na severozápad ale bylo vidět celé Moravskoslezské Beskydy.Z Kriváně dale po hřebenu jsme pokračovali na Pekelníka,Malý Kriváň Biele skály až na Suchý po červené značce.Po cestě jsme potkávali modré moře hořců.Ze Suchého již to byl Ostrý sešup až k chatě pod Suchým.Po krátkém odpočinku již lesem stále po červené značce až na Starý hrad a dále až na nádraží SŽS Strečno.Měli jsme toho již všichni dost ale spokojení s počasím i přes špatný začátek.Nasedli jsme na vlak v 17 hodin a v 20.30 jsme už byli doma.

Kdo to ještě nešel velice to doporučuji ale je to dost náročné na převýšení.Při špatném počasí je několik možností jak si cestu zkrátit

Tak ahoj na Malé Fatře.

Poslední aktualizace: 14.9.2011
Přechod Krivaňské Malé Fatry. na mapě
Autor: HVhoral

Příspěvky z okolí Přechod Krivaňské Malé Fatry.

Hromové sedlo
Hromové sedlo – úzké sedlo (přibližně 1590 m - nadmořskou výšku se mi nep…
- velmi známý vrchol v (1645,6 m n.m.) centrální části hlavního hřebene K…
- travnatý homolovitý vrchol s holými úb…
Sedlo za Hromovým – sedlo (1550 m n.m.?*…
Kopiská – rozcestí turistických tras (1445,5 m n.m.) v Kriváňské Malé Fat…
Jedeme do oblasti Malá Fatra (Slovensko), na třetí nejvyšší vrchol Chleb,…
Národní přírodní rezervace vyhlášená v roce 1967 s aktualizací v letech 1…
Steny zaujímají úsek hlavního hřebene Kriváňské Malé Fatry mezi vrcholy H…
Lanová dráha ze závěru Vrátne (Staré) doliny vedoucí pod Snilovské sedl…
28.8.2012 Ráno nás probudilo sluníčko, vypadá to na krásný slunný den, s možností krásných výhledů, tak jsme zvolili hřebenovou…