Povodím Kačáku 3, Kamenné Žehrovice – Úhonice

Povodím Kačáku 3, KAMENNé ŽEHROVice – Úhonice

Vydáváme se na třetí etapu povodím Kačáku. Kde jsme minule skončili, tam dnes začínáme. Takže vystupujeme na nádraží KAMENNé ŽEHROVice a dáváme se po modré k Turyňskému rybníku. Tentokrát, jestli dobře počítám, je nás pět (bez Zylvara z chudobince), zdravé jádro našeho All Stars Teamu.

U Turyňského rybníka přichází zprava červená, s oběma procházíme kolem jižní části rybníka a za ním po přechodu Karlovarské třídy jdeme s červenou doleva kolem hřiště a hned za vsí kolem mokřad Přírodní památky Kalspot.

Pokračujeme lesem Přírodním parkem Kačáku kolem Doks a posléze po silnici do Družce. Za Družcem, hned za Ouhánkovým mlýnem se noříme do lesa. Tady je červená dost krkolomná, prodíráme se hustými porosty bůhvíčeho a přelézáme ohrady po žebřících nevzbuzujících velkou důvěru. Nicméně vycházíme na silničku do Dolního Bezděkova bez úhony a vesnicí procházíme jako jeden muž.

Kousek za Bezděkovem u bunkru odbočujeme doleva na cestu podél Kačáku a střídavě kolem chat, lesem a loukami přes Mostecký mlýn, rozcestí Roučmída, Poteplý a Proškův mlýn přicházíme k rozcestí Pod Kyšicemi.

Tady doleva, přecházíme Kačák a za pár set metrů jsme v Malých Kyšicích na návsi. No a protože je kolem jedné hodiny a slunce se zase předvádí (je konec července) stavujeme se v hospodě a doplňujeme tekutiny o které jsme cestou přišli.

03 Do Doks
03 Do Doks  •  Foto: Seventy

Poté pokračujeme po červené až na hlavní silnici ale nepřecházíme ji alébrž zabočujeme po ní Doprava a asi po 300 metrech z ní doleva na Hřebenka. Procházíme vsí, spíše chatovou osadou kolem opuštěné, zavřené a pustnoucí restaurace se zahradou která pamatuje mnohem lepší časy, sám jsem jich byl svědkem. Nezlomeni na duchu sestupujeme úzkou pěšinou dolů k Dědkovu mlýnu a tentokrát výjimečně proti proudu Kačáku procházíme chatovou osadou Okrouhlík až k sympatické restauraci Dědkův mlýn.

Zde povinné foto skupiny a pak spočineme zhruba na dvě piva na útulné zahrádce v blízkosti šumícího splavu. Těžko, přetěžko se odpoutáváme a vracíme se k mlýnu (t.č. v důkladné rekonstrukci, prakticky staveniště), doprava lávka přes Kačák, vzhůru na Dědkův vrch a za pomoci Karlovy navigace na červenou k Červenému mlýnu.

Tam doprava stále po červené kolem Markova mlýna k Dolnímu Podkozí kolem bývalých sádek. Celý areál je rovněž jediným staveništěm a prochází velkou přestavbou. Tady už vám rybu neprodají, kde ty loňské sněhy jsou. Nu což, pokrok nezastavíš.

Pak už rozcestí Rejnov, Pod Chrbinou a Pod Modrým vrchem, všechno příjemné lesní partie kolem chatových osad. Tady, kde červená křižuje silnici, Kačák a červenou opouštíme a jdeme po silnici zrychleným přesunem.asi tři kilometry do Úhonic kde chytáme autobus do Zličína. Příště tady zase začneme a dokončíme poslední etapu k Berounce.

Co dodat. hezká trasa, rozhodně z těch vydařenějších, o počasí nemluvě. Cesta kolem mlýnů na Kačáku zklame málokdy. Chat je tam sice jako když naseje, ale s tím se musíme smířit, lepší už to nebude.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy.

Odkaz na předešlý díl a Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 14.9.2013
Povodím Kačáku 3, Kamenné Žehrovice – Úhonice na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Povodím Kačáku 3, Kamenné Žehrovice – Úhonice

Památný dub u Svárovské hájovny
Tento památný strom roste na břehu Rymáňského potoka kousek nad jeho ústím do Loděnice u Podkozí. Za památný strom byl tento dub letní vyhlášen spolu…
Od Prahy jihozápadním směrem k Berounu se rozkládá krajina, která svou mn…
Vysoký vrch (487 m) je výrazný zalesněný vrchol, kde stávalo keltské,…
Vysoký vrch se nachází západně od obce Malé Kyšice, asi 3 km od Unhoště ve Středočeském kraji. Jedná se o nejvyšší přírodní bod na …
Den se chýlí ke konci a my máme před sebou poslední rozhlednu nejen…
V roce 1961 byl v lokalitě Vysoký vrch uskutečněn rozsáhlý archeologický průzkum dr. Peřiny, který osvětlil hypotézu o zdejším…
Výlet který tu neuměle popíšu odehrál se za jednoho z posledních hezkých…
Přírodní park Povodí Kačáku se nachází na pomezí okresů Praha-západ a Beroun. Vymezují ho obce Loděnice a Unhošť (na jihu a severu) a Libečov a…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na výlet kolem…
Svárovská Lípa Památný strom lípa srdčitá (Tilia cordata)se nachází zhruba 1km jihozápadním směrem od Svárova vlese na souřadnicích.…