Podzimní Vysočinou 2013, Sázava

Podzimní Vysočinou 2013, Sázava – Nové Veselí

Je poslední říjnová neděle, druhý den na turistické akci Podzimní Vysočinou ve Žďáru nad Sázavou. Počasí není zrovna ideální, mlhu těžko nazvat slušným slovem a déšť je na spadnutí. Proti včerejšku obrat skoro o sto procent. No ale z okna koukat nebudu, třeba se to vybere.

Vybírám trasu jihozápadně od města přes Sázavu, Matějov, Nové Veselí a zpátky. Jestli se to vybere, stavím se na Rosičce, už jsem nahoře dlouho nebyl. Jdu k nádraží, tam Doprava po modré kolem firmy Žďas a za ní lesem a na louce přes potok Šabrava který se o dvě stě metrů vpravo vlévá do Sázavy.

Za loukou znovu do lesa k rozcestí U křížku. Tady začíná žlutá po které přijdeme s kolegou po dvou kilometrech na hlavní silnici k rozcestí Česká mez. Tam žlutou opustíme a jdeme po hlavní doleva necelý kilometr na cyklostezku, která nás po dalším kilometru přivede do obce Sázava.

Projdeme obcí a po cyklo 19 zahneme doleva z hlavní na silnici směrem k Rosičce. Když zahýbáme na odbočku k rozhledně, obloha se zatáhne a začne pršet. Pršet moc neprší ale tma je jak v ranci takže výstup vzdáváme a pokračujeme po silnici na Matějov, kde fotím s nadějí že to Zoner trochu vylepší.

Pokračujeme dál na Nové Veselí s výhledem na polovypuštěný Veselský rybník a siluetu kostela sv.Václava. Ve Veselí, známém v poslední době jako bydliště jednoho z hlavních politiků českých, dáváme se před kostelem doprava k restauraci U Černého raka, kterou na této trase nikdy nevynecháme. Tady se nebojím naobědvat a polít jazyk jedním Bernardem. Samozřejmě pršet přestalo jakmile jsme vešli do hospody.

Od Raka se vracíme k náměstí a jdeme po žluté k rozcestí Holetín. Za chvíli vcházíme do lesa a tady dávám propuknout houbařské vášni protože nacházím pár hub tak courám po lese a za rozcestím už jdu sám. Kolem rašeliniště, rybníka Ptáček a Babín lesem k rozcestí U křížku.

Odtud pak po modré po které jsme šli ráno, kolem fabriky až k nádraží kde trasa končí a modrá pokračuje dál do města.

Co dodat, trasa asi dvacet sedm nepatří mezi nejatraktivnější, hodně jde po silnici, ale vzhledem k počasí jsem spokojen. Bylo hůř. A zítra domů.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 9.11.2013
Podzimní Vysočinou 2013, Sázava na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Podzimní Vysočinou 2013, Sázava

Ornitologická pozorovatelna
Vyhlídková věž na břehu Veselského rybníka, nedaleko Nového…
Rozcestník pod hrází Matějovského rybníka. Prochází tudy modrá značka ze…
Dominantou městečka Nového Veselí u Žďáru nad Sázavou je Kostel sv. Václava. Vybudován byl ve 2. polovině 18. století, upravován…
Dubová alej Petra Vejvody je alej mladých dubů vysázená na břehu…
Rybník nazvaný Babín je uprostřed lesů nedaleko Žďáru nad Sázavou. V…
Matějovský rybník je velká vodní plocha oblíbená mnoha…
Pramen (turistický) řeky Oslavy je v současnosti opět chybně označen…
Rozcestí v obci Matějov u silnice do Rosičky. Modrá značka spolu se žlutou…
Rozcestí na červené turistické značce ze Žďáru do Březí nad Oslavou v lese nedaleko rybníka Peršlík.  Pokud půjdete ze Žďáru, od…
U hlavní silnice ze Žďáru nad Sázavou do Přibyslavi v obci Hamry nad…
Na cyklotrase "Hamerský okruh" se nad obcí Hamry nachází betonová socha…
Rozhledna na kopci Rosička nad obcí stejného jména. Jedná se o kombinovanou stavbu telekomunikační věže se schodištěm a Ochozem ve výšce 24 m pro náv…
Socha Mamuta se nachází na levém břehu Sázavy, pod Rozštípenou skálou na…
Nachází se v údolí řeky Sázavy 1,5 km západně od vlakové zastávky…
Místní část – Žďár nad Sázavou 3 – nazývaná pro svůj vzhled poplatný době…
Žďár nad Sázavou leží na pomyslné hranici mezi Čechami a Moravou, jižním …
Nachází se ve středu města na Náměstí Republiky v přízemí zadního traktu…
Na náměstí Republiky stojí Barokní morový sloup z roku 1706 od Jakuba Steinhubla, sochaře usazeného ve městě. Jeho prací je i sloup…
Po loňské vynucené pauze jsme se letos na konci července opět vypravili na…
Moučkův dům nedaleko kostela sv. Prokopa ve Žďáře nad Sázavou…