Podzimní výlet z obce Prlov na rozhlednu Vartovna - II. část

Po chvíli odpočinku po půl km stoupání nad obcí Prlov pokračujeme po vyhlídkovém hřebeni, následuje 2 km stoupání lesem k vrcholu kopce Vartovna s rozhlednou. Cestou potkáváme turisty a cyklisty s nadšeným výrazem se vracející. Rozhledna z roku 2009 je stavba 37 m vysoká s kovovou konstrukcí se zajímavým spirálovitým tvarem a točitým schodištěm. Z její vyhlídkové plošiny se otevírá výhled na okolní krajinu Vizovických, Hostýnských vrchů, Chřibů, Vsetína, atd.

Kdysi býval vrchol Vartovna, 635 m. n. m. strážní horou, zapalovali zde varovné ohně při blížícím se nebezpečí. Okolo vede řada turistických stezek z blízkých obcí. Rozhledna - " Valašská Eiffelovka " je jednou ze čtyř rozhleden Valašska. Pod věží jsou dřevěné lavičky z klád sloužící k odpočinku.

Další zajímavostí je pod odpočinkovým místem na louce pasoucí se oslice. Pokoušela se mi zkonzumovat mou turistickou tyčku, opřela jsem si ji o pletivo, které bylo kolem louky a oslice otvorem prostrčila hlavu a konec tyčky už vesele požírala.

Odtud pak pokračujeme silničkou, která se stáčí u dřevěného odpočivadla dolů, kde nás otravují vosy, pak se mění v pěšinu plnou ostrého kamení. Jdeme až dolů k lesu, tady je už pěšina lepší, kus cesty za námi vidíme vzdalující se Rozhlednu Vartovnu. Pak procházíme lesem asi 2 km po žluté turistické značce až k motorestu Sirákov.

Zde se zastavíme na krátký odpočinek na kávu a kofolu. Vedro dosáhlo letních teplot a sluníčko vystrčilo své Ostré paprsky. Posedíme asi 15 minut a za dalších 15 minut nám od zastávky před motorestem jede autobus zpět, domů do Zlína.

Pověst praví, že pod vrcholem kopce Vartovna je ukryt poklad v díře do země, která se rozšiřuje v podzemní chodbu. Na jejím konci jsou před tajným sklepením dveře. Velké bohatství se údajně ukrývá v tomto sklepení. Do jaké míry je tato pověst pravdivá, kdo ví...?

Cena vstupného na vyhlídkovou věž je 20 kč.

Poslední aktualizace: 8.9.2013
Podzimní výlet z obce Prlov na rozhlednu Vartovna - II. část na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Podzimní výlet z obce Prlov na rozhlednu Vartovna - II. část

Jedeme na jih a jihovýchod Moravy – 36. den: Vizovická vrchovina – cca 9 km dlouhý okruh: Švehlova hájenka - NS Kobzáňův chodník – rozhledna Vartovna – NS Portášská – Jasenná – Mikuláštíkovo fojtství – Syrákov – Švehlova hájenka
Sobota 18. 6. 2022 Jak se mi večer chtělo spát, tak sotva jsem lehla, bylo…
Rozhledna Vartovna
Nad valašskou obcí Seninka na kopci Vartovna byla v listopadu 2009 otevřena kovová rozhledna. Vyhlídková věž o výšce 37 metrů je…
Autobusem ze Vsetína nebo Zlína vyjedeme na Sirákov. Kolem horské…
Vizovická vrchovina (1): Rozhledna na Vartovně, a okolí (04/2020)…
Kam vyrazit na Zlínsku? Další tip na výlet začíná na kopci zvaném Sirákov na silnici ze Zlína na Vsetín a obráceně. Kousek odtud se …
Ideální místo na zbavení se stresu z práce či…
Půl kilometru pod kopcem Vartovna, kde se nachází stejnojmenná rozhledna, o které se více dočtete zde, se rozdělují dvě turistické…
Únor 2010 a naše turistická partička jede na chatu u motorestu Sirákov.…
   Ráno se stavujeme v bufetu na polévku "…
Pokud se vydáte přes obec Seninku k rozhledně Vartovna, pěkným…