Podzimní procházka z obce Prlov na rozhlednu Vartovna - I.část

Je konec léta a počasí připomíná spíše ranný podzim. První Sobotu v září jedeme autobusem ze Zlína podívat se, jak vypadá krajina z Rozhledny Vartovna. Vystupujeme z autobusu ve valašské obci Prlov, ležící ve Zlínském kraji v SV části Vizovické vrchoviny, rozložené kolem Prlovského potoka. Kdysi zde stávaly jen pasekářské samoty, dnes je Prlov moderní obcí.

Od autobusové zastávky přejdeme na druhou stranu, přes malý dřevěný most pak odbočíme vlevo a hned na začátku obce po pravé straně nás zaujmou dřevěné chaloupky - ukázka valašské lidové architektury, které se zde dochovaly a lidé je ještě užívají. Je zajímavé, že stojí v centru obce mezi novodobou výstavbou velkých domů. Hned od začátku cesty nás zde čekalo plno zážitků.

Pak jdeme dál obcí. Po levé straně u potoka před jednou chaloupkou sedí na zídce velký vodník a stráží zahradní království dřevěné chaloupky. Kousek dál si na kopečku prohlížíme dřevěnou kapličku, vracíme se zpět, kolem pomníku pak pokračujeme dál obcí. Přicházíme ke konci dědiny, kousek stoupáme a před několika rybníky vidíme dalšího vodníka na sloupu před stromem a na loukách se rozkládá velká zemědělská farma.

Po cestičkách u farmy se prochází domácí zvířectvo. Slepice, husy, které stráží velký kohout a mezi nimi se prochází nádherný páv a pávice. Páv, kterého jsme chvíli fotili nás kousek doprovázel a v tom se přihnala jeho družka - pávice a ukázala mu správný směr jeho cesty, odvedla si ho domů, do hospodářského stavení.

My jsme pak pokračovali pěšinou, z leva byly velké louky se starými zemědělskými stroji byly volně rozložené a po pravé straně kousek lesa, potom velké louky, kde se opalovaly krávy. Tudy jsme vystoupali až ke hřebeni s rozdělovníkem turistických cest a tabulí Naučné stezky na Vartovnu. Chvíli zde odpočíváme a prohlížíme si krajinu protějších kopců.

Poslední aktualizace: 8.9.2013
Podzimní procházka z obce Prlov na rozhlednu Vartovna - I.část na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Podzimní procházka z obce Prlov na rozhlednu Vartovna - I.část

Letní procházka obcí Prlov
Pěkná procházka je do blízké valašské obce Prlov, ležící ve Zlínském…
Protože máme rádi valašskou přírodu a staré dřevěnice, na dnešní výl…
  Už ani sám nevím, kolikrát jsem projížděl po hlavní silnici, vedoucí z …
  Procházku dědinou Prlovem končíme u farmy s volně se potulující drůbeží.…
   Menší a vcelku nenápadná valašská dědina Pozděchov se nemusí stát jen…
Tak jsme zase jednou nevěřili předpovědi počasí - což byla chyba !…
První zmínka o této valašské dědině se v análech objevila LP 1361, kdy pat…
Pozděchov leží v severní části Vizovické Vrchoviny severovýchodním směrem…
Pokud se vydáte přes obec Seninku k rozhledně Vartovna, pěkným…
Valašská příroda je krásná, proto jsme za cíl našeho výletu zvolili…
Jedna z nejmladších obcí Valašska - Seninka se nachází stranou od hlavní…
Ještě před vydáním tzv. toleračního patentu Josefem II., rakouským císařem…
Rozhledna Vartovna
Nad valašskou obcí Seninka na kopci Vartovna byla v listopadu 2009 otevřena kovová rozhledna. Vyhlídková věž o výšce 37 metrů je…
Autobusem ze Vsetína nebo Zlína vyjedeme na Sirákov. Kolem horské…
Vizovická vrchovina (1): Rozhledna na Vartovně, a okolí (04/2020)…
Kam vyrazit na Zlínsku? Další tip na výlet začíná na kopci zvaném Sirákov na silnici ze Zlína na Vsetín a obráceně. Kousek odtud se …
Seninka je nejmenší obec bývalého okresu Vsetín. Leží jižním směrem od to…
Únor 2010 a naše turistická partička jede na chatu u motorestu Sirákov.…
Přírodně velmi hezké je údolí potoka Trubiska, jímž prochází po celé jeho…
Obec Valašská Polanka leží jižně od města Vsetín. Obcí prochází silnice a…