Podél Sázavy z Petrova-Chlomku do Davle

Podél Sázavy z Petrova-Chlomku do Davle.

Jela jsem za dcerou na chatu a už jsem se těšila jak si to tam prohlédnu a vskutku byla to nádhera.

Byl krásný den a tak jsme se spolu vydaly Podél Sázavy z Petrova-Chlomku do Davle.Cestou nás míjeli cykloturisti, neboť tu vede turistická trasa podél řeky.Ale zase jich nebylo tolik abychom si vzájemně překáželi.Taky jsme dost míjeli rybáře,kteří buď seděli u svých prutů,nebo měli jen nalíčeno a zpovzdálí svých chatek hlídali pruty.Zkrátka pohodička,jakou umí navodit jen řeka,šumot a šplouchání vln a sem tam i vyskakování ryb z vody,nebo proplouvající loďka,která Vás míjí…..

Šly jsme procházkou,pozorovaly vodu a chatky,sem tam zakotvenou lodičku a divily se,že k chatám na protější straně se dostanou chataři jen přes vodu.Neumím si to představit.A náhle nás překvapil hukot vlaku a pískot a on to byl Posázavský Pacifik! Dávaly jsme pozor abychom si jej mohly vyfotit…….no „ len sa mihol“ , ale přece jen na chvilku se mě v objektivu zjevila lokomotiva mezi stromy a pak i osobní vozy.Víc jsem vyfotit nestihla,stromy zacláněly, ale díky za to!

Pokračovali jsme dál a sály do sebe tu krásu okolo,slovy to nelze ani vystihnout a vyjádřit.Byli jsme nadšeni.Staré vrby nakláněly své větve nad vodou, květiny rozjasňovaly okolní travinu podél řeky,dokonce vlčí máky zářily svojí červení a nejen to,ale taky i kopřiva se sem tam prodírala mezi nimi,abych nepěla jen samou chválu na květenu. Pokračovaly jsme dál, minuly jsme soutok Sázavy s Vltavou a pomalu docházely k davelskému mostu,který byl postaven r.1905 a sloužil do 70 let 20. století. Mlčky jsme postály s obdivem v očích a vydaly se na zpáteční cestu.Fotky Vám víc přiblíží tu úžasnou atmosféru,kterou jsme prožívali a která byla balzámem na duši.

Po návratu na chatu jsme zjistily,že děvčata našla roháče,viděla jsem ho poprvé v životě takhle zpříma, postavil se do bojovné pozice,klepýtka mu zčervenaly,tak jsme jej rychle vyfotily a pustili honem na svobodu.

Chatka
Chatka  •  Foto: Bruklin

Co dodat na závěr…že příroda je vskutku mocná čarodějka!