Po letech Drážďany

Po mnoha a mnoha letech se konečně splnil můj sen podívat se znovu do Dráďan. Pluli jsme z Děčína po Labi, takže jsme svou prohlídku začínali na jednom z nejkrásnějších míst.

Balkón Evropy

V první polovině 18. století vznikla na městských hradbách původně soukromá zahrada hraběte Brühla, kterou hned po jejím dokončení zpřístupnil veřejnosti. Dodnes je to oblíbená promenáda s kavárnami a výhledem na Labe.

Frauenkirche

Jen kousek od Brühlových teras se nachází největší monument tohoto města. Jako dítě si pamatuju, jak na mě zapůsobily ruiny kostela, který se zřítil po bombardování Drážďan na konci války. Pozůstatky měly zůstat jako připomínka válečných hrůz. V období změn ve východní Evropě, v roce 1990, se začalo ozývat první volání po znovupostavení kostela a v roce 1993 se začalo s prvními archeologickými pracemi. Kostel byl v následujících letech postaven z původních (černých) kamenů, které byly doplněny novými. Tím získal svou působivou podobu, na které se podílely tisíce lidí. Vysvěcen byl v roce 2005.

Zwinger  •  Foto: planika

Knížecí průvod

Další působivou památkou je Knížecí průvod - obrovský 101 metrů dlouhý nástěnný obraz složený z 25 000 míšeňských porcelánových kachlíků.

Hofkirche

Hned za uličkou s nástěnným obrazem se nachází největší katedrála v Sasku. Jedná se o původně katolický dvorský kostel. Byl vybudován v 18. století v barokním slohu.

Rezidenční zámek

Kdysi sídlo Agusta Silného, na konci druhé světové války zcela zničené a znovu postavené, dnes muzeum se zajímavými sbírkami - Kabinet mincí, Kabinet mědirytin ap.

Semperova opera

Proti zámku se nachází budova opery v renesančním stylu. Byla dvakrát zničena, poprvé požárem, podruhé na konci války při bombardování. Také tato budova byla rekonstruována a znovu otevřena v roce 1985.

Zwinger

Dalším klenotem starého města je světově proslulá galerie Zwinger se zahradami, fontánami, obrazárnami a terasami.

Při procházce městem se dá říct, že se skví opět téměř ve své původní kráse. Pozornost si zaslouží i novější části města, trhy, zoo a další zajímavosti. Saská metropole je pro nás blízko, přesto se vyplatí najít si v Drážďanech ubytování a nechat si na jejich prozkoumání víc času.

Poslední aktualizace: 9.5.2015
Po letech Drážďany na mapě
Autor: planika

Příspěvky z okolí Po letech Drážďany

Possendorf
Possendorf leží na mezinárodní silnici E55 mezi městy Drážďany a Dippoldi…
Na první adventní neděli se po celé naší republice rozsvítily vánoční…
Drážďany - Grosser Garten
Raně barokní palác z let 1678-85 uprostřed Velké zahrady (Gr…
Vydali jsme se do Dráždan na vánoční trhy, s cestovní kanceláří měli jsme svého průvodce a jeli jsme autobusem.   TIP TURISTIKA.CZ…
Drážďany už znáte jako svoje boty a myslíte si, že v okolí není nic…
Super výlet - plavba parníkem z Děčína do Drážďan…..             Píši…
Na Popelčin zámek Moritzburg a adventní trhy v Drážďanech  3.12.2016   …
Zvoní, nebo spíš pípá budík... Je ráno 5:30, 28.3.2015 a dnes jedeme do…
Hlavní zemské město Saska je oblíbeným cílem turistů …
Do saské metropole je nejlepší přijet na nákupy vlakem. Z České r…
Město Drážďany (německy Dresden) se nachází blízko České republiky i…
Vlakem - podle toho odkud jste. ČD mají různé programy příhraničních…
Hlaní město Saska se nachází v údolí Labe a donenedávna bylo celé okolí na seznamu Unesco. Po zahájení stavby mostu přes Labe bylo ze…
S mým kamarádem Honzou jsme vyrazili navštívit německé město Drážďany. Už…
Průvod knížat, občas nazývaný také Procesí princů, patří mezi…
Drážďanská svatotrojiční katedrála je sice jednou z dominant i…
Brühlská Terasa se rozkládá 500 m podél řeky Labe přímo v…
Katedrála Nejsvětější trojice v Drážďanech
Katedrála Nejsvětější trojice (Kathedrale Ss. Trinitatis) se někdy též nazývá Hofkirche (dvorní kostel) Katedrála se nachází na Schl…
Zwinger
Původně název zwinger označuje termín související s pevnostním st…
Pomník s bronzovou jezdeckou sochou krále Jana I. Saského vytvořil…
Na dnešní výlet se vydáváme s CK Hello Tour, odjezd byl z autobusového…
Semperova opera je považována za jedno z nejkrásnějších divadel sv…
Drážďany - Semperoper
Semperova opera (Semperoper) postavená ve stylu italské renesance…
Kostel Kreuzkirche stojí na místě kostela sv. Mikuláše, postaveného ve třináctém století. Dnešní Kreuzkirche v pozdně barokním a raně…
Po více než třiceti letech jsem s rodinou navštívila Drážďany. Jedním z d…
Drážďany - Frauenkirche
Frauenkirche ("Kostel naší paní") je luteránský barokní kostel v centru Drážďan tyčící se na náměstí Neumarkt v samém srdci města…
Konečně vyrážíme směr Dresdner Messe... Jedeme se podívat na…
Vojenskohistorické muzeum Drážďany
Vojenskohistorické muzeum (Militärhistorisches Museum) je jedno z…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny,…