Plavba po Dyji do Moravy (Břeclav - Hohenau)

„Je slunečný červencový den. V Břeclavi pod jezem nasedáme v brzkém odpoledni do našeho nového kajaku. Před námi je asi 25 km po vodě k Rakouskému Hohenau. Podjíždíme několik mostů a zanedlouho se dostáváme z města. Je ticho, slyšíme jen řeku, jak se převaluje v korytě a tvoří mohutný, ale klidný proud. Další masy vody přitékají z odlehčovacího ramena. Odtud se asi po půl kilometru na levé straně odpojuje slepé rameno, kterým se dá dostat až do přístavu. Z přístavu lze dojít po zelené turistické značce Na Pohansko, lovecký zámeček Lichtenštejnů.

Blížíme se ke státní hranici, kterou tvoří střed řeky. Většinu plavby poplujeme na rozhraní České republiky a Rakouska. Díky Schengenské dohodě si můžeme splout i tento, před rokem 2007 těžko dostupný, úsek řeky.

Lužní les na Březích občas vystřídají louky se starými duby, na kterých hnízdí čápi. Kolem se vznášejí volavky a zahlédneme i několik dravců. Avšak na orla, kterého jsme pozorovali včera nad Břeclaví, dnes štěstí nemáme.

Štěrkové a písčité lavice vytvářejí plážičky jako stvořené pro koupání. Neodoláme a skáčeme do vody. Na mělčině obdivujeme vyplavené schránky škeblí úctyhodných rozměrů.

Na pravém břehu řeky (Rakouském) jsou dřevěné rybářské chatky se sítěmi zavěšenými nad vodou. U nás je tento druh rybaření zakázaný, takže na levém břehu je pouze hustý les a sem tam betonový bunkr. Jeden z bunkrů objevujeme ve slepém ramenu. Voda ho podemlela a teď leží na boku, ve vodě.

Na levostranném přítoku říčky Kyjovky si nelze nevšimnout okousaných kmenů, ukazujících na přítomnost bobrů.

Po vlití se do Moravy, si připadáme jako bychom splouvali veletok. Necháme se unášet ještě pár kilometrů až k silničnímu mostu, za kterým je naše vysedací místo. Sotva vylezeme na břeh, začnou nás štípat komáři. Teprve teď jsme si uvědomili, že nás po celou dobu plavby žádný hmyz neobtěžoval.

My už si však příjemný dojem z plavby zkazit nenecháme!“

Poslední aktualizace: 3.5.2011
Plavba po Dyji do Moravy (Břeclav - Hohenau) na mapě
Autor: SLzDD

Příspěvky z okolí Plavba po Dyji do Moravy (Břeclav - Hohenau)

Turistické rozcestí Břeclav náměstí
Nachází se na hlavním břeclavském náměstí v těsné blízkosti zdejší dominanty kostela sv. Václava. Prochází tudy zeleně a žlutě znač…
Stojí uprostřed břeclavského náměstí na místě bývalého kostela, kt…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Když budete hledat v Břeclavi ideální místo na výběr vína z…
Informační centrum se nachází ve středu města v prvním patře tzv.…
Při našem toulání jižní Moravou, kterou jsme tentokrát zaměřili na…
  Břeclav, dobře dostupné město na jihu Moravy, leží na řece Dyji…
Byl vybudován v objektu bývalého muzea a je zde umístěna expozice…
Byla zbudována v roce 1868 nákladem tehdejšího starosty židovské obce David…
Dnešní objekt fary byl postaven na místě dvou barokních domů, které se nacházely v blízkosti kostela sv. Václava. V roce 1909 byla výrazně …