Pieninski park Narodowy.

Začátkem měsíce října při tradičním dvoudenním zájezdu na Slovensko,jsme první den prošli část Národního parku Pieniny.

V pátek ráno 8.10.nás autobus odvezl z Velké Lomnice až na hranice s Polskem do Lesnice (asi 50 km.) kde začalo naše putování.Z parkoviště po modré značce kousek až k řece Dunajec a dále už na Polské straně po červené asi 1 km k převozu přes řeku.Po krátkém čekání na převozníka se nás Všech 45 převezlo na druhý břeh Dunajce(cena za převoz 2 zloté nebo 50 eurocentů,na pramici se vejde asi 18 lidí).Dále pokračujeme po modré značce dosti prudce do kopce bukovým lesem asi 40 minut až na vrchol Sokolica(690m.n.m.)odkud jsou první krásné rozhledy na okolní kopce a hluboce zařezaný kaňón Dunajce.Ze Sokolice se kousek vracíme zpět na modrou značku o pokračujeme po krásném skalnatém hřebeni nahoru dolů zpestřené nádhernými výhledy až na rozcestí Balkov Gron.Tady nás velice překvapuje polská babka která nabízí za přijatelnou cenu občerstvení včetně kozího mléka a kozího sýra.Neodmítáme něco zkusíme a šlapeme dále po modré po mírně se klikaticí lesní cestě na rozcestí asi 500 m. kde odbočujeme do leva po modré směrem na Pieninski zamek.Ono to zamek není spíše jen taková zřícenina.Od tama už nahoru ostře do kopce až na Trzy Korony.Tady musíme zaplatit vstupné 4 zloté nebo 1 Euro abychom se dostali až na vrchol.Na vrchol jde po železných lávkách vlevo nahoru vpravo dolů.Asi po třech minutách jsme vystoupali až na sám vrchol.Jelikož byla špatná viditelnost tak toho z vrcholu nebylo moc vidět,ale za krásného počasí je vidět krásně Belánské Tatry.Zpět jsme stejnou cestou po železných lávkách sešlapali až k pokladně a dále po modré značce až na rozcestí Przel Szopka.Odtud vlevo již po žluté značce smrkovým lesem prudce z kopce a pak hlubokým korytem potoka až k chatě pod Trzema Koronami kde je možno se občerstvit.Od chaty už skoro po rovince až k mostu do Stromowcu Niznych po kterém jsme přešli na Slovenskou stranu Dunajce.Hned vedle mostu je příjemný soukromý penzion U Jakuba kde jsme se občerstvili aněkteří i dobře najedli.Pak už nás autobus odvezl zpět do Vélké Lomnice do hotelu Agro.I když nám moc nevyšlo počasí Všichni byli rádi,že jsme nezmokli a aspoň bylo něco vidět.

Celá trasa je dlouhá 12,5 km a dá se zvládnout i s dětmi.

Poslední aktualizace: 23.10.2011
Pieninski park Narodowy. na mapě
Autor: HVhoral

Příspěvky z okolí Pieninski park Narodowy.

Turistická známka č. 726 - Schronisko PTTK Trzy Korony – Sromowce Niżne
Schronisko Trzy Korony wybudowano na przełomie lat 1929 i 1930 przez Komisję Turystyczną…
Asi 16 km dlouhý okruh ve slovenské části Pieninského národního parku.…
Čtvrtek 9.7. Oblast Roháčů máme za sebou. Kvůli Otovo problémům s palcem…
Po propršeném červnovém dni se počasí poněkud změnilo. Černá mrač…
Jeli jsme z našeho výchozího bodu z Vyšných Ružbachů do Pieninského…
Po náročné túře Velkým Sokolem, při níž si takřka všichni účastníci promáč…
Obec na břehu řeky Dunajce v blízkosti slovensko-polské státní hranice. O…
Vesnička Červený Kláštor leží na hranicích s Polskem nedaleko…
Na pltích po Dunajci
Soutěž 2 body
Plavení na pltích po řece Dunajec se můžete zúčastnit v oblasti…
Jedeme autem z Vyšných Ružbachů do Pieninského národního parku, ale…