Pěší výlet kolem vodní nádrže Morávka

S přítelkyní jsme se koncem srpna rozhodli, že pojedeme na pár dní do Beskyd. Ani jeden z nás tam ještě nebyl a obecně nemáme východ Moravy moc prochozený. Po chvíli vybírání padla volba na malou obec Morávka. Respektive, podle recepčního na hotelu je Morávka jedna z největších obcí v České republice, co se rozlohy katastrálního území týče – 87,35 km2.

Z Brna jsme vyjeli vlakem do Ostravy, kde jsme si půjčili auto (doporučuji tento web). Poté už přímo do Morávky přes Frýdek-Místek.

Bydleli jsem asi uprostřed obce v hotelu Autoclub Morávka hned naproti místnímu splavu, vedle kterého je docela příjemná hospoda.

Na výlet jsme jeli bez kol, že vyzkoušíme pěší turistiku. Na první den jsme zvolili cestu kolem místní přehrady. Tu obepíná z jedné strany naučná stezka Prameny Morávky a z druhé strany naučná stezka Wolfram-Morávka.

Bohužel když chcete jít kolem přehrady, tak neprojdete ani jednu stezku celou, protože obě pokračují ještě dále za přehradu. Kolem přehrady to je asi 10 kilometrů.

Jako první trasu jsme si vybrali naučnou stezku Prameny Morávky. Na rovinu musím říci, že to pro nás bylo zklamání. První zastavení jsme si dali u hráze přehrady, že se na ni podíváme. Bohužel smůla – hráz je uzavřená, dokonce se nedá jít ani k vodě – ochranné pásmo.

Dalším zklamáním bylo, že celá stezka vedla po silnici. Nejezdilo zde sice moc aut, ale jít po silnici a kolem sebe vidět jen asfalt a les není to pravé, jak si představuji naučnou stezku. Navíc po cestě byly snad jen dvě informační tabule s nějakými informacemi.

Cestu po této stezce jsme tedy přetrpěli a za přehradou se napojili na další stezku – Wolfram-Morávka. Byl trochu problém v tom, že začínala na druhé straně přehrady, takže jsme šli v protisměru.

Celou cestu se jde lesem po asfaltové silnici, ale auta zde mají zákaz vjezdu, takže to bylo parádní. V rozumných rozestupech byly informační tabule. Tato stezka se věnuje partyzánskému oddílu v rámci operace Wolfram.

Vše bylo na tabulích pěkně popsáno. Co mě ale zaujalo, tak skoro na každé bylo fixem dopsáno, že uvedené informace nejsou příliš pravdivé a tabule by se spíše měli věnovat obyvatelům Morávky, viz fotografie.

Stejně jako na druhém břehu přehrady se nemohlo lesem sestoupit k břehu kvůli ochrannému pásmu. Kousek od hráze je postavený přístřešek, kde jsme se najedli a pokračovali dále. Do hotelu to byl již kousek.

Chtěl bych upozornit na to, že podél obou stezek je spousta studánek. Většinou jsou trochu schované v lese, takže je potřeba mít k dispozici mapu (ideálně v elektronické podobě s GPSkou, my jsme používali aplikaci Mapy.cz v iPhonu). Poté budete vědět, kdy trochu sejít z cesty, abyste studánky viděli. Určitě to za to stojí.

Když tedy náš výlet shrnu – naučná stezka Prameny Morávky nás zklamala – je vedená po silnici a nic moc se zde nedovíte. Naopak stezka Wolfram-Morávka byla perfektní.

Poslední aktualizace: 28.7.2014
Pěší výlet kolem vodní nádrže Morávka na mapě
Autor: Tomokol

Příspěvky z okolí Pěší výlet kolem vodní nádrže Morávka

Trasa č. 9 - Morávka (přehrada) - podél přehrady - Úspolka - podél řeky Morávky - Juřičuna - Visalaje
Tuto trasu lze brát jako výhodnou zkratku mezi Morávkou a Visalajemi, jenž…
Nad přehradou je orientační místo a rozcestí na žluté turistické značce a…
Přehrada Morávka byla postavena a dokončena v roce 1964. Nachází se…
Do Morávky jsme přijeli autem, které necháváme na pakovišti u mostu přes…
Jako menší, nenáročná procházka na jedno odpoledne může být výlet k…
Autobusem z Ostravy na zastávku Morávka, Slavíč. Odtud asi 500 m po modré značce a pak 2,5 km po lesní cestě až k Suchému potoku, na kterém je…
Trasa by se klidně mohla pracovně nazvat "Okolo Slavíče (1054m.n.m.)".…
Údolí Slavíče je orientační místo a rozcestí na modré…
Travný - pomník je rozcestí a orientační místo na zelené turistické značc…
Bunkr je rozcestí a cílový bod na obdočce zelené turistické trasy k party…