Ostrov Spargi.

Odplouváme od ostrova Santa Maria a naším dalším a zároveň posledním cílem této plavby je ostrov Spargi. Nachází se v severní části národního parku Arcipelago di La Maddalena a patří k ostrovům s nádhernou písečnou pláží. Pro turisty je to atraktivní zastávka, která se nevynechává. Ostrov Santa Maria se pomalu vzdaluje a moře mění barvy od smaragdové po temně modrou. Vítr nabral na síle a nad lodí zašuměla křídla hejna racků. O zábavu je postaráno. Od posádky dostávají zbytky oběda a turisté se také připojují. Pozoruji jejich úžasnou obratnost, málokterý kousek dopadne na mořskou hladinu. Pokud se tak stane, v okamžiku je vyloven a končí v rackově zobáku. Snažím se fotografovat, ale zachytit tyto bystré a obratné ptáky je hodně složité. Snad něco vyjde. Míjíme několik malých ostrůvků a na obzoru se objevuje náš cílový ostrov. S racky cesta nějak rychle uběhla. Ti se jak na povel zvedají a zřejmě letí vyhledat další loď. Vplouváme do zátoky a skála nad břehem se zvětšuje. Ještě jeden manévr a loď přistává u můstku.

Na první pohled je vidět, že ostrov Spargi je zcela jiný než Santa Maria. Z jeho středu vyrůstá vysoká skála, porost ostrova není tak hustý a je tady o hodně bohatší květena. Většina turistů míří na pláž a já s několika dalšími stoupám vzhůru svahem. Vylézt na vrchol skály je lákavé, ale po několika desítkách metrů stezka končí a je jasné, že se budu muset spokojit s procházkou při pobřeží. I tady je hodně ještěrek, které rychle přebíhají sem tam. Mezi křovinami převládají velmi hezké borovice, které šplhají až pod vrchol ostrova. Květena překvapí druhovou nabídkou. Rostou tu trávničky, pryšce, pelyňky a několik druhů trav. K tomu je nutné přidat ty neznámé, mezi kterými je hezká, růžově kvetoucí rostlina, která vytváří koberce na kamenech. Průzkum květeny je u konce a tak vylézám na skálu nad skalnatým pobřežím a dívám se na kouzelnou zeleň a modř moře. Výhled odtud je nádherný jak na ostrov samotný, tak i na vodní hladinu.

Procházím při pobřeží k východu a jsem tu sám obklopen kouzelnou přírodou. Sestoupit k vodě je v těchto místech nemožné a čas je navíc neúprosný. Vracím se k pláži a ze stezky se otevírají výhledy na západní část ostrova. Jsem zpátky u pláže a je nutné alespoň si „ smočit tělo“. Voda je nádherná a chodit v měkkém písku je požitkem. Nad pláži je stánek se vším možným a zřejmě i s tím, co by se prodávat nemělo. Na loď se vracím mezi posledními a pozoruji práci posádky. Loď vyplouvá a ostrov se pomalu vzdaluje. Potkáváme několik lodí plujících k ostrovu, který se pro mě stává hezkou vzpomínkou. Míjíme ostrov San Stefano, kde kdysi bývala základna NATO a po několika hodinách strávených na moři a ostrovech přistáváme v městečku Cannigione. Tak ještě najít autobus a po dalších dvou hodinách jsme u našeho hotelu v San Teodoru.

Poslední aktualizace: 19.7.2016
Ostrov Spargi. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Ostrov Spargi.

Isola dei Gabbiani, Sardinie
Ostrov Isola dei Gabbiani se nachází cca 10 km od městečka Palau na…
La Maddalena nebo také "Evropské Seychely či Tahiti" je sedm krás…
Severně od ostrova Sardinie se rozkládá poměrně velké souostroví.…
Palau je starobylým městečkem, které vzniklo v 19. století, aby podpořilo…
Nad Městečkem Palau se nachází jeden z nejkrásnějších skalních bloků, jaké jsem kdy měla možnost vidět. Capo d' Orso se nachází…
Parco Nazionale dell´ Arcipelago di La Maddalena to je název náro…
Na severovýchodním pobřeží Sardinie se nachází několik luxusních …
Posledním místem, které jsme při putování Sardinií navštívili, byl severní…
Poloostrov Capo Testa je lemován žulovými skalisky neuv…
K cestě do Porto Cerva mě zlákala pověst o nebývale luxusním leto…